2023-02-24, 08:58
Medlem
Jag hoppas någon gräver i detta och särskilt utredningen och utredarens slutsatser. Inte minst för att ett jävsförhållande är ett personalärende, men också att en utredning publicerats där utsagan att det varit ett intimt förhållande mellan Staaf och Löfving utgår endast från Staafs egna ord och Löfving hävdar motsatsen. Det må vara sant men det måste också råda utan tvivel att så är fallet. Det måste alltså finnas andra bevis för att sådant förhållande funnits som foton av dem eller liknande. Jag vet personligen minst ett annat fall där en kvinna agerat på liknande sätt och fått en man i hög position bli sparkad.

Om det (mot förmodan, men fortfarande möjligt) skulle framkomma att Staaf ljuger, vad är det då som blir kvar att denna soppa?
Citera
2023-02-24, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gustav2adolf
Alltid tragiskt när en vit människa dör för tidigt.
Men detta jävla avskräde till människa kommer ja inte sakna.
Han har svikit sitt land på ett sätt som inte är acceptabelt

Håller med, fullständigt, och inte bara sitt land även sin familj.
Ett självmord/ta livet av sig är fegt, mycket fegt och själviskt. Även om man mår psykiskt dålig.
Att inte kunna hålla känslorna i styr när det vankas godsaker är i den rollen han hade högst oförsvarligt.
Citera
2023-02-24, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Om det (mot förmodan, men fortfarande möjligt) skulle framkomma att Staaf ljuger, vad är det då som blir kvar att denna soppa?
Det är inte olagligt att sälja sex.
Men jag ser en stor skillnad i hur vördnadsfullt hon behandlas jämfört med Monas loverboy Labbe. Han blev (med rätta) fullkomligt förlöjligad och har nu slunkit undan nånstans med svansen mellan benen.

Edit:
Han verkar samäga ett glassföretag. Som går back.
Senast redigerad av Kickan 2023-02-24 kl. 09:15.
Citera
2023-02-24, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NPCversion1.0
Efter fyrtio år i tjänst som polis var det förmodligen mycket som Mats Löfving hade investerat i sitt arbete och sin karriär. Att bli avskedad efter en skandal måste ha varit en enorm förlust för honom, inte bara på ett personligt plan utan också på ett professionellt plan. Det måste ha känts som om han hade förlorat sin identitet och syfte i livet, vilket är en oerhört svår situation att hantera för en arbetsnarkoman.

Vidare har skandalen i sig varit förödande för Mats Löfvings självbild och rykte. Det måste ha varit en stor chock att få reda på att han hade gjort något som inte bara var felaktigt utan också lett till allvarliga konsekvenser. Hans livsverk raserat, och att det inte fanns något sätt att reparera det som hade skett.

I kombination med avskedandet och skandalen kan också faktorer som stress och press ha påverkat Mats Löfvings mentala hälsa. Att vara en högprofilerad polis innebär att man utsätts för stort ansvar och höga förväntningar från både kollegor och allmänheten. Känslor som överväldigande stress och ångest går inte att komma ifrån detta yrke, särskilt om man samtidigt kämpar med personliga problem eller utmaningar.

Allt detta kan ha samverkat till att Mats Löfving kände sig ensam och hopplös, vilket drev honom till att ta sitt eget liv.

Vi bör komma ihåg att en persons liv är mer än bara deras karriär eller deras rykte. Polischefen var en människa som var älskad av familj och vänner, och som har betytt något för många människor under sin livstid.

Vila i fred.

Hurdan självbild tror du att han hade innan skandalen briserade, när han innerst inne visste vad han hade gjort?

Han visste ju att han hade handlat felaktigt när det gäller älskarinnan Staaf och tillsättningen av hennes tjänst. Visste han inte – då var han inkompetent in i fingerspetsarna..

Hans ”helylleimage” stämde ju inte med hans handlande varken yrkesmässigt eller privat.

Han hade gått bakom sin dåvarande frus/sambos rygg när han började knulla med Staaf. Och han lyfte Staaf till höjder för sin egen lusts skull.

Det var säkert en chock när andra inom poliskåren och den stora allmänheten fick reda på att Mats inte var den människa som de trodde honom vara. Men det hade säkert ”hans nära och kära” förstått för länge sedan.

Säger man en sak – och gör tvärtom själv – förorsakar stress. Inget konstigt med det.

Hur många gånger tidigare under sitt 40åriga yrkesliv har han fattat beslut som har gynnat honom själv – på någon annans bekostnad?
Citera
2023-02-24, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av argaangelica
Mats hade nog levt nu om gubbstyret inte fanns men med kvinnor som chefer. Kvinnor har lugnande inverkan och har stark rättspatos.
Minst sagt smaklöst att försöka plocka feministiska poäng på hans död, och detta helt utan några som helst belägg för ditt påstående. Han hade levt om det inte vore för att LS var så karriärlysten och hänsynslös.

Du är kvinna förstår jag, den manipulativa sidan går inte att dölja ens i text.
Citera
2023-02-24, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Han visste ju att han hade handlat felaktigt när det gäller älskarinnan Staaf och tillsättningen av hennes tjänst.
Nu i efterskott visste han nog. Men när det skedde så kände han med varenda fiber i sin dase..eh, kropp menar jag, att det var helt rätt.
Citera
2023-02-24, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nbsp
I september 2020 kommer Löfving med uttalande om 40 kriminella invandrarklaner i Sverige, september 2020 gör åklagare Ebba Sverne Arvill sin anmälan om att Löfving skulle ha misshandlat Staaf. Vilket avvisas av Staaf.
Någon som vet om det skulle kunna ha ett samband?
Varför kom den här Löfving - Staaf historien upp till ytan? Vad var motivet för det? Lär inte vara den enda historien av detta slag i den offentliga maktens korridorer.
Hur reagerade polisens övriga ledning när Löfving blottade klanernas existens?

Hur reagerade Sveriges åklagare (vad nu den instansen heter)?

Tveklöst hade ju Löfving rätt angående klanerna, en sanning både polisledning och rättsväsende förvägrat och fortsatt vill förvägra oss, så angående det kom de ju inte åt honom.

Så då såg de till att han sparkades mellan benen, i skrevet, istället.
Citera
2023-02-24, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vanartad
Det handlar om att man identifierar sig med sitt jobb.

Men just därför är det så obegripligt.

Man identifierar sig med sitt jobb. Det är den ENDA identiteten man har. Och sen är man ändå beredd att riskera precis DET - för att få lite fitta..
Citera
2023-02-24, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eva89
Hur reagerade polisens övriga ledning när Löfving blottade klanernas existens?

Hur reagerade Sveriges åklagare (vad nu den instansen heter)?

Tveklöst hade ju Löfving rätt angående klanerna, en sanning både polisledning och rättsväsende förvägrat och fortsatt vill förvägra oss, så angående det kom de ju inte åt honom.

Så då såg de till att han sparkades mellan benen, i skrevet, istället.

Det var nog Löfving själv som såg till att bli sparkad på just det stället.

Hade han inte utnyttjat sin position för personlig vinning skulle han ha sluppit en massa stress och kunnat njuta av pensionärslivet på Söderhavsöarna..
Citera
2023-02-24, 09:30
Medlem
belfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kickan
Tror det utlösande var att hon upptäckte att någon begärde ut papper om henne och trodde det var Löfving, och kontaktade den där internutredaren och pekade ut Löfving. Det visade sig sen vara felgissat av henne, det var polisforskaren Holgerson. Ett riktigt fett klavertramp av henne, sen var bollen i rullning.
Staaf verkar vara psykiskt sjuk.
Hon inbillade sig att Lörving rotade i hennes meriter, när det var Holgerson, och hon fantiserade ihop att hon såg Löfvig bakom hörn och buskar spionerandes på henne.
Förmodligen ljög hon ihop en misshandelshistoria för att få besöksförbud men drog tillbaks den när hon förstod att hon var galen, eller så fick hon medicin.
Citera
2023-02-24, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Jag kan leva mig in i att det blev som ett stort mörkt moln av ovisshet, vad det var som väntade honom.
Vänner som bara slutade höra av sig.
Vad är det för pk-istiska svagsinta individer vi har i Sverige, som omedelbart hakar på cancelling, bara för att någon gjort en groda?
Han fattade inte heller exakt i vilken dignitet han felat och exakt vad som väntade honom.
Jag kan leva mig in i att det kan bli väldigt starkt.

Och just såna där chefs-typer som är lite speciella och sett sitt yrke som ett kall.
(Ursäkta, jag har just läst biografin om Benny Fredriksson. Och först då fattade jag hur han överrumplats av anklagelserna.)

Då var han ju inte särskilt lämpad som chef och sin position. Fyrtio år inom yrket - och han kunde fortfarande inte skilja på rätt och fel.. ?
Citera
2023-02-24, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av impasto
Svara på frågan istället för att leka bror duktig. Du vet inte ett skit om mig. Men absolut, jag har inte varit med om ett drev eller negativ uppmärksamhet på den skalan.
Ja, men det är väl det där med kommentaren om att det är själviskt att begå självmord. Om man har det perpektivet fattar man nog inte, kan inte leva sig in. En person som är beredd att gå så långt som att själv avsluta sitt liv, tänker nog inte i termerna själviskt eller osjälviskt. De mår så fruktansvärt dåligt att det är helt annat som kretsar i deras huvuden och det är naturligtvis inte rationella tankar. Det är något som händer med tankeverksamheten när man är riktift psykiskt nergången. Det går inte att jämföra med tankar som en psykiskt mer stabil människa har. I vissa fall är det t o m så att de som begår självmord tror att de gör omgivningen en tjänst genom att försvinna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in