2023-02-23, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alsson
RT går fint att se, det är där vi kan se att ryssarnas förluster är runt 7.200 och Ukrainas lite mer än 400.000? Jag tänker i alla fall förhålla mig till de siffrorna, de förefaller vara de mest riktiga.
Vad tror du?
ryssland har kring 600k förluster och ukraina kring 150k det är siffror som är mycket nära sanningen. och korrekta
Citera
2023-02-23, 22:10
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KillPu
Vackert! Tack, USA!
Vi vill se fler bortspränga Z-orcher! Hoppas att även Bofors ångar på! Bidrar gärna med mina skattepengar till dödandet av ryZZsvinen!

https://twitter.com/Q0MT6pFmbVqynsM/status/1628421467753807872
Ja hoppas att Sverige och andra länder också tillverkar 155mm ammo så att Archer kan panga lite också när de är på plats. Längtar redan!! Ukraina sa ju för ett tag sen att de har också fått igång egen produktion av artilleriammo. Det finns ju filmer som släpps nu på löpande band där man ser UAF prickskjuter med Excalibur så Archer kommer att bli en bra förstärkning till UAF.
Citera
2023-02-23, 22:13
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Vackert! Tack, USA!
Vi vill se fler bortspränga Z-orcher! Hoppas att även Bofors ångar på! Bidrar gärna med mina skattepengar till dödandet av ryZZsvinen!

https://twitter.com/Q0MT6pFmbVqynsM/status/1628421467753807872

Oj oj! Bråka aldrig med USAs industrikapacitet! Den fällde både Tyskland och Japan i 2a världskriget. Och räddade Sovjet och Storbritannien. Den korkade spionen Putin måste läsa lite historia; den riktiga historien inte Sovjet-fejk-historia. Putin har väckt en industribjörn han inte kan rå på.
Citera
2023-02-23, 22:16
Medlem
attogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Hade du någon fråga angående den historiska faktan om Ukraina jag gav dig i det ursprugliga inlägget du besvarade. Jag skrev redan där att du skulle hoppa över allt det samt länkarna och fokusera på detta. Jag har varit med länge och vet att det är så ni arbetar, det roar mig ibland att ge er några ben. Vad det gäller Polen så för vi se vad som händer precis som vi får se vad som händer med Kiev-regimens nuvarande uppladdning utanför Moldavien där man vill åt det enorma ammunitionsförrådet från sovjettiden. Likaså får vi se vad som händer med Ukraina i framtiden men håll med om att det ser mörkt ut trots att ni skriker att Kiev-regimen vinner. Spekulationerna baseras på just dessa fakta eller anser du att Polen inte mobiliserat, att lagar inte skrivits om för att förenkla för polacker där eller att Polens extremhöger kräver att territorier från 1918 ska återställas?

Har du inga frågor angående historian i det ursprungliga inlägget så borde vi väl vara färdiga nu eller hur?

Du kan hålla på med ditt "snömos" bäst du vill i brist på argument, vettiga svar eller eget tänkande.

Hahaha
Nej. Har absolut inga frågor på dina fantastiska fakta.

Jo en fråga.
Drar du någonsin upp persiennerna?
Senast redigerad av attog 2023-02-23 kl. 22:29.
Citera
2023-02-23, 22:16
Medlem
Sgt.Blands avatar
Ukraina la fram sitt fredsförslag i FN och de flesta röstade för det. Finns ju några "failed states" som röstade med Nazi-Ryssland. Ukrainas fredsförslag går ju i stora drag ut på att Nazi-Ryssland lämnar ukrainskt territorium och betalar för allt de bombat sönder.

https://twitter.com/Flash_news_ua/status/1628860173266591744
Citera
2023-02-23, 22:19
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
En vanlig dag i orcharmén!

https://twitter.com/wartranslated/status/1628761981460135938
Försöka smuggla in så mycket vodka som möjligt till ryssarna är faktiskt en lösning.
Lite kamratliga slagsmål med en yxa sen. Undrar hur många kamrater de skjutit ihjäl i fyllan.
Citera
2023-02-23, 22:19
Medlem
rex144s avatar
Putin bryr sig inte om sina soldater, människolivet har inget värde i dagens Ryssland precis som i Sovjet.
Många säkert undrar hur kan den ryska befolkningen acceptera att tusentals av deras söner, bröder och makar dör för att genomföra Putins imperiedrömmar.

Svaret ligger i den ryska själen/mentaliteten som under 200 årig brutal mongolisk ockupation gjorde ryssar lika hänsynslösa som asiater.

Ryssar är i sitt sinne mongoler... de vill erövra andra länder oavsett egna förluster.
Citera
2023-02-23, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Ukraina la fram sitt fredsförslag i FN och de flesta röstade för det. Finns ju några "failed states" som röstade med Nazi-Ryssland. Ukrainas fredsförslag går ju i stora drag ut på att Nazi-Ryssland lämnar ukrainskt territorium och betalar för allt de bombat sönder.

https://twitter.com/Flash_news_ua/status/1628860173266591744

Till och med Afghanistan röstade för
Citera
2023-02-23, 22:21
Medlem
88SONs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BjornBorg66
Sammanlagda effekt av de multipla europeiska sanktionspacketen samt de amerikanska sanktionerna: -2,5% BNP.

Man hade räkna med MINST -25% minskning i BNP.

Totalt fiasko.

Snart när den ryska offensiven kommer igång kommer vi se västs totala militära fiasko.

Det går så bra för Kiev-regimen att de måste tvångsrekrytera 16-åriga pizzabud.
Det går så bra för Kiev-regimen att Zelensky måste resa runt och be om förstärkningar. Varför gör han det? Det går ju så bra eller hur?

Observera att jag skriver Kiev-regimen och inte Ukraina eftersom den nynazistiska Kiev-regimen håller det ukrainska folket, som inte är nazister, i gisslan.

En månad gamla siffror:

döda ryska soldater 20 000
döda ukrainska soldater 157 000

Vem vet hur siffrorna ser ut idag?

Anledningen till att BMP står stadigt är att ryssland gör stora investeringar i sin militärmakt och viss återuppbyggnad av de områden de förstört i sin invasion, de finansierar detta med sina kvarstående reserver ( som är en livslina )

Finns bättre sätt att mäta detta på, intäkter har minskat med en tredjedel och utgifter har ökat med nästan 60%
Rysslands ekonomi står och faller på sin export av råvaror, det är ingen avancerad ekonomi och har därmed få möjligheter till lån för att investera. När reserverna tar slut finns det två alternativ

1) Ge upp totalt, be om förlåtelse och retirera
2) Double down, be Kina om finansiering och bli Kinas bitch

Förövrigt är de siffror som du refererat till tiotals gånger en ren bluff, finns inget som pekar på att det är sant.
Citera
2023-02-23, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrsharpangel2
ryssland har kring 600k förluster och ukraina kring 150k det är siffror som är mycket nära sanningen. och korrekta

Sjukt höga förluster för Ryssland:

killed
~145.850
wounded
~437.550

https://www.minusrus.com/en

Ukrainas förluster är hemligare.
Citera
2023-02-23, 22:28
Medlem
Gracefulminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Jag vet inte men avtalet är bilateralt och gör bägge parterna likvärdiga. D.v.s all politisk vikt som Ryssland har väger lika mycket som den politiska vikt som Vitryssland har. Om någon dödar Putin och utropar sig som ny ledare i Ryssland så kommer inte omvärlden att erkänna den personen som Rysslands legitime ledare men Lukashenko kan under vissa förutsättningar göra det även om jag inte riktigt vet vilka de är. Jag gissar att det behövs mer än att Putin dör, det måste vara någon form av kris där den ryska federationen löses upp men Lukashenko kan ställa upp i val i Ryssland idag, det är någonting som avtalet klart och tydligt visar.

Vill bara påpeka att Lukashenko anklagats för valfusk i senaste valet (2020) i Belarus
och det var också med den bakgrunden som den stora protestvågen bröt ut 2020.
Som i sin tur (lägligt nog) slogs ned med hjälp av Putin/RU..

Det betyder med andra ord att Lukashenko möjligtvis sitter på en tron han inte ens är berättigad.

https://www.svd.se/a/XgxQQr/vittnesmal-om-massivt-valfusk-i-belarus
Senast redigerad av Gracefulmind 2023-02-23 kl. 22:35.
Citera
2023-02-23, 22:30
Medlem
88SONs avatar
[quote=Melange5738|83586931]Vi får väl se.

Du vet förmodligen mer om dessa avtal, i teorin är det...möjligt?
Men

1) Ryssland och korrupta stater skiter rätt ofta i avtal, eller försöka kringgå avtal
2) Teori spelar ingen roll i Ryssland, här spelar enbart makt, korruption, kontakter och positionering roll. Rent praktiskt är det mer troligt att du blir torterad av en storvuxen groda än att Lukashenko någonsin når en mer betydande position än han gör nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in