2023-02-23, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BjornBorg66
Sammanlagda effekt av de multipla europeiska sanktionspacketen samt de amerikanska sanktionerna: -2,5% BNP.

Man hade räkna med MINST -25% minskning i BNP.

Totalt fiasko.

Snart när den ryska offensiven kommer igång kommer vi se västs totala militära fiasko.

Det går så bra för Kiev-regimen att de måste tvångsrekrytera 16-åriga pizzabud.
Det går så bra för Kiev-regimen att Zelensky måste resa runt och be om förstärkningar. Varför gör han det? Det går ju så bra eller hur?

Observera att jag skriver Kiev-regimen och inte Ukraina eftersom den nynazistiska Kiev-regimen håller det ukrainska folket, som inte är nazister, i gisslan.

En månad gamla siffror:

döda ryska soldater 20 000
döda ukrainska soldater 157 000

Vem vet hur siffrorna ser ut idag?

Statsvetare är överens om att den ukrainska regeringen inte är nynazistisk. Att den skulle vara det är mao något du hittat på på egen hand.
Citera
2023-02-23, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
Trodde Putin var en tuffing. Lite besviken över att inte se honom i stridsvimlet storma fram mot nynazister.

Ja, dubbla ammobälten men ingen skjorta längst fram i fronten är väl mer den han velat framställa sig som.
Citera
Medlem
Citat:
Sammanlagda effekt av de multipla europeiska sanktionspacketen samt de amerikanska sanktionerna: -2,5% BNP.

Man hade räkna med MINST -25% minskning i BNP.

Totalt fiasko.

Snart när den ryska offensiven kommer igång kommer vi se västs totala militära fiasko.

Det går så bra för Kiev-regimen att de måste tvångsrekrytera 16-åriga pizzabud.
Det går så bra för Kiev-regimen att Zelensky måste resa runt och be om förstärkningar. Varför gör han det? Det går ju så bra eller hur?

Observera att jag skriver Kiev-regimen och inte Ukraina eftersom den nynazistiska Kiev-regimen håller det ukrainska folket, som inte är nazister, i gisslan.

En månad gamla siffror:

döda ryska soldater 20 000

Vem vet hur siffrorna ser ut idag?

Jag tror att du har tolkat förlustsiffrorna fel, så vitt jag kan se i de ryska telegramkanalerna ligger de ryska förlusterna på mindre än 7.500 och de ukrainska strax över 300.000.

Enligt andra Telegramkanaler rekryterar den ukrainska nazistregimen soldater på grundskolan, 6-7 åringar.

Rysk radiospaning har konstaterat att det sänds SOS-signaler i hela Ukraina från kidnappade invånare.

Hur skulle vi klara oss utan uppgifter från Telegram?
Jag hoppas att den ukrainska befolkningen inom kort blir befriad.
Citera
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
En månad gamla siffror:

Nej. 157 000 är en påhittad fantasisiffra från en okänd turkisk blogg. En ren trollning.
Citera
2023-02-23, 19:32
Medlem
Citat:
Man säljer bra med gas och olja till både Indien och Kina men även till väst genom västliga bulvaner.

Trots detta går det back för statsfinanserna nu.
Citera
2023-02-23, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Nej. 157 000 är en påhittad fantasisiffra från en okänd turkisk blogg.

Vilken innehöll fler uppgifter som direkt avslöjade att det var påhitt.
Citera
2023-02-23, 19:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Alsson
Jag tror att du har tolkat förlustsiffrorna fel, så vitt jag kan se i de ryska telegramkanalerna ligger de ryska förlusterna på mindre än 7.500 och de ukrainska strax över 300.000.

Enligt andra Telegramkanaler rekryterar den ukrainska nazistregimen soldater på grundskolan, 6-7 åringar.

Rysk radiospaning har konstaterat att det sänds SOS-signaler i hela Ukraina från kidnappade invånare.

Hur skulle vi klara oss utan uppgifter från Telegram?
Jag hoppas att den ukrainska befolkningen inom kort blir befriad.

De etniska ryssarna i östra Ukraina har redan blivit befriade.

Jag håller med dig om att de etniska ukrainarna också måste bli befriade från denna nynazistiska Kiev-regim. Vi får hoppas det sker så fort som möjligt då de verkligen lider under denna fascistiska regim.
Citera
2023-02-23, 19:36
Medlem
Citat:
De etniska ryssarna i östra Ukraina har redan blivit befriade.

Jag håller med dig om att de etniska ukrainarna också måste bli befriade från denna nynazistiska Kiev-regim. Vi får hoppas det sker så fort som möjligt då de verkligen lider under denna fascistiska regim.

Säg det till alla ukrainska barn som blivit kidnappade och tvångsdeporterade till Ryssland.
Citera
2023-02-23, 19:38
Medlem
Citat:
Man säljer bra med gas och olja till både Indien och Kina men även till väst genom västliga bulvaner.
Helt rätt, man tjänar astronomiska summor på olje- och gasförsäljningen.

Enligt flera Telegramkanaler är rubeln på god väg att ersätta dollarn som betalning för energi.
Enligt uppgift så kommer världens två största exportörer av olja att inom kort slopa oljedollarn till fördel för rubel.
Det är bara en tidsfråga innan Ryssland seglar upp som världens rikaste land
Citera
2023-02-23, 19:40
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:

Enligt flera Telegramkanaler är rubeln på god väg att ersätta dollarn som betalning för energi.
Enligt uppgift så kommer världens två största exportörer av olja att inom kort slopa oljedollarn till fördel för rubel.

Petrorubeln! Världen skakar i sina grundvalar!
Citera
2023-02-23, 19:41
Medlem
Sgt.Blands avatar
Frågan om vad Nazi-Rysslands mål är med kriget tar aldrig slut i rysk TV alltså? Känns ändå som att hela SMO börjar att ifrågasättas mer och mer.

https://twitter.com/Gerashchenko_en/status/1628824020534566912
Citera
2023-02-23, 19:41
Bannlyst
Citat:

I ditt fjantiga försök till att göra dig lustig har du dock rätt i en sak. Petrodollarn är faktiskt på väg ut.

Se på Saudiarabien som visar vägen genom att sälja olja till kineserna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in