2023-02-23, 11:49
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knez
Fattar du inte ? Hon förtjänade varken högre lön eller vapen. Utredningen var beställningsjobb från högre upp i syfte att rädda inkompetens inom polisledningen
Man får se det ur två synvinklar.

Enligt utredningen var det inget fel med att hon skulle få en högre lön på grund av sin utbildningsnivå kontra ansvar. På pappret. Vad gäller vapnet så har det varit olika bud - utredningen gick emot tidigare åsikter och där ansågs det inte vara fel då hon gått utbildningen.

Vad Löfet gjorde som var olämpligt vara att han i en jävssituation var den som okejade bägge. Någon annan skulle ha gjort det. I fallet med pistolen förstår jag inte alls varför hon skulle ha behov av den mer än att försöka odla sin image av boss-bitch på bilder. Hon var anställd som chef och administratör - det fanns inget behov alls av en pistol.
Det klagades även på vilka kandidater som valdes och att tillsättningsprocessen vinklades till Staafens fördel. Kanske det var smidigast så men alla som vet hur myndigheter och kommuner gör upphandlingar vet hur ofta det myglas i gråzoner för att nepotismen ska frodas. Löfet verkade vara involverad med glädje.

Synvinkel två är som skattebetalare och där håller jag med dig. Myndigheten (samt Thornberg och Staaf) såg med glädje att Löfet fick ta smällen personligen när myndighetskulturen och ärendet i sig borde ha granskats av någon som inte är polare med de inblandade. Och fan vet vem han kan vara bukis med när Staaf är involverad.

Jag blir upprörd för jag har själv upplevt situationer på arbetsplatser när allt förstörs och jobb, privatliv och karriärsmöjligheter skapas eller förstörs för att folk knullar runt. Kvinnor verkar ha en förmåga/oförstånd/von oben-attityd till detta, "Jag är ju bara en liten cheeeeeey, tihi.".

Som KK var Löfet ändå så gammal så han borde begripit att han som chef hade ansvaret och skulle få stänket på sig när skiten träffade fläkten. Istället simpade han som en P15 och båda vägrade svara på om de sket där de åt.
Citera
2023-02-23, 11:50
Medlem
Suicide by cop. Vila i frid.
Citera
2023-02-23, 11:50
Medlem
Rodrigos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Labanochapelsinen
Ok men vad har det med hennes meriter och cv att göra? Har hon fått fördelar i en rekrytering?

Det är inte professionellt att fläta in sitt privatliv i sin tjänst på det här sättet i ett så tydligt mönster oavsett meriter och cv. Det spelar ingen roll vad hon säger eller vad som har hänt i övrigt som hon inte kan styra över och nu skyller på, hon har så tydligt lagt ut ett facit här -hon får jobba med något annat som inte är en chefsroll liksom alla inblandade i det här borde omplaceras.
Senast redigerad av Rodrigo 2023-02-23 kl. 11:54.
Citera
2023-02-23, 11:52
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av expat2021
Det var ingen rättegång men varför tror du inte Löfving fått tillfälle att försvara sig själv? Med största sannolikhet har det förstås skett.

Nej. Han har inte fått den chansen i utredningen.
Utredningen dömer till och med ut ett straff.

Pinsamt dåligt skött, RP måste avgå.
Citera
2023-02-23, 11:53
Medlem
Tänk vad bra det skulle vara för Sveriges NATO-process om vi högt och ljudligt kunde misstänka PKK för mord på ML.

När Erdogan väl godkänt Sveriges ansökan så konstaterar utredarna dock till sist att det inte går att komma runt att det rört sig om en ensam psykiskt störd gärningsman från typ Upplands Väsby som tyvärr inte finns i livet längre.

Sätt C van der K på att hålla i utredningen bara...
Citera
2023-02-23, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
"Enligt Linda har det varit en relation och en sexuell relation som dock aldrig blivit ett öppet förhållande. Linda säger att hon under den tid relationen pågår hoppades på att det skulle bli ett riktigt förhållande, men istället utvecklades det till en destruktiv relation".

Sa hon inte precis tvärtom i tv:n dvs. att de INTE hade en relation?

De knallades i smyg och hon hoppades mer av det. Som så många andra älskarinnor gör..

Nu fick hon i alla fall en chefsposition som tack för besväret.

Uppges också i samma förhör att relationen pågick mellan 2015-2021….. man e inte Kk i så många år
Citera
2023-02-23, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Nej. Han har inte fått den chansen i utredningen.
Utredningen dömer till och med ut ett straff.

Pinsamt dåligt skött, RP måste avgå.

Hur vet du att Löfving inte fick försvara sig?
Han fick ju t.o.m. veta resultatet innan det publicerades.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MinStad
Och det är något som inte någon annan har med att göra.... Därav, om detta hade hänt så hade du inte vetat det
Det jag menar är att man inte skulle ha uttryckt sig i termer av att "personen är skadad" om man anträffat en kropp med avskjutet huvud.
Ursäkta min otydlighet i det första inlägget.
Citera
Medlem
Sorgligt, men också stora frågetecken kring hur en person som Löfving kan klättra så högt inom polismyndigheten. Är brottsmisstänkt, uppvisar stalkerbeteende, är jävig i flera situationer och när allt uppdagas så tar han livet av sig.

Förvånar mig att han kunde ta sig så högt. En uppenbart bräcklig person på en underpresterande myndighet.

Men med det sagt, ett tragiskt slut.
Citera
2023-02-23, 11:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jagduvidom
Det är helt uppenbart att landet sköts av inkompetenta idioter med brist på insyn av vettigt folk. Det finns inga frågetecken längre. Sen är mollgans brud anmäld och dom ger fel info i media om vem som anmälde och vem som var chef. Rika tanter tar av hemlösa. Fan alltså vad är det då som händer utan vår vetskap. Vilket horhus vårt land har blivit.

Blir så när man låter narcissister och sociopater fritt klättra inom politik och andra ledarpositioner.

Då får man tillslut nästan bara den typen av människor i toppen och dessa kommer alltid sätta sig själva, sina karriärer och relationer först, framför landet och folket de egentligen har ansvar att sköta.

Borde införas obligatorisk djup-psykologisk utredning av alla personer som vill åt maktpositioner.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rodrigo
Det är inte professionellt att fläta in sitt privatliv i sin tjänst på det här sättet i ett så tydligt mönster oavsett meriter och cv. Det spelar ingen roll vad hon säger eller vad som har hänt i övrigt som hon inte kan styra över och nu skyller på, hon har så tydligt lagt ut ett facit här -hon får jobba med något annat som inte är en chefsroll helt enkelt.

Senast igår i Riks så berättade hon om att hon inte ville prata om sitt privatliv, ändå så kunde hon inte hålla sig ifrån att på eget bevåg betona att ÖB Byden minsann är hennes sambo och att han står bakom henne.

Det är väldigt viktigt för henne att berätta att hon är tillsammans med ÖB. Hon har gjort det i varenda intervju nu utan någon har bett henne om det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Makramento
Det jag menar är att man inte skulle ha uttryckt sig i termer av att "personen är skadad" om man anträffat en kropp med avskjutet huvud.
Ursäkta min otydlighet i det första inlägget.

Du är ursäktad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in