Citat:
Ursprungligen postat av
Bond123
Så är det dom håller varandra bakom ryggen.
Kan ju vara så att Löving skulle offras för att Staaf skulle gå helt fri, vem vet vad utredaren och Thornberg med ÖB har kokat ihop, och helt plötsligt är Löving död.
Det är säkert inget men nog kommer det att bli mycket olika teorier om detta.
Det skulle nog behövas en helt oberoende kommission som utreder hela denna cirkus för nu är det inte alls trovärdigt.
Något sådant tror jag oxå på.
Löfving får bära hundhuvudet, skämmas och bli granskad och ifrågasatt av poliskåren och hela svenska pöbeln i utredningar, i media och på sin arbetsplats.
Thornberg slipper nu ta det jobbiga beslutet att sparka Löfving från hans tjänst.
Staaf blir friad i utredningen och frias även från kårens och pöbelns svidande kritik.
Löfving pallar inte skammens outhärdliga granskning, han är ensamstående och jobbet som polis betyder ALLT för honom, han är stolt över sitt jobb för det är det enda han har eftersom Staaf har lämnat honom ute i blåsten trots att han gav henne allt hon ville ha.
Så, han sitter ensam i sin lägenhet, medias drev är kargt, svidande och anklagande. Han känner sig orättfärdig, kränkt, förbannad, han vet att hans karriär nu kommer att gå åt helvete. Vilken skam att avsluta så..
PANG!
Han skjuter sig med sitt tjänstevapen för att slippa dras ännu mer i skiten för han har fått nog och ska visa alla jävlar…
Nu skriver polisledningen att vi helt plötsligt måste tänka på människan bakom oxå! Fast det behövdes tydligen inte igår då utredaren kastade Löfving till vargarna.
Jag vete fan vilket jag tycker är klenast..