2023-02-23, 10:24
Medlem
Månsans avatar
Måste vara den ultimata skammen för fröken Krusenstierna. Välkänd, allmänt framgångsrik östermalmskvinna avslöjad som en simpel bandit. Hade ju varit något bättre om hon blåst Handelsbanken genom något snillrikt bedrägeriupplägg, att stjäla från en välgörenhetsorganisation är ju nästan så lågt men kan komma -- endast marginellt bättre än att råna åldringarna direkt på gatan.
Citera
2023-02-23, 10:28
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Hur är man "en stark faktor" bakom en restaurang (i hennes fall Café Opera) om man inte är en delägare?

Om t ex ägarna säger:
”Du Nina tar hand om Café Opera. Du har fria händer. Skapa ett superpopulärt inneställe som innefolket älskar. Vi litar på dig”
Citera
2023-02-23, 10:39
Medlem
.
Senast redigerad av Herbert.Spencer 2023-02-23 kl. 10:46.
Citera
2023-02-23, 11:33
Medlem
B´stards avatar
Hon är född Krusenstierna. Hennes pappa dog som sagt för ett år sedan, och han var iallafall så sent som 2003 boendes Östermalmsgatan 95 - förmodligen i en av de större lägenheterna med ett värde om 20-25 miljoner. Han kan såklart ha flyttat till vårdboende med tanke på sin höga ålder, men rimligen fanns det en hygglig slant att ärva (bara en person att dela med).

Nina har vad jag jag kan se av hennes linkedin inte jobbat särskilt mycket sedan 2010. Med tanke på att pappan då var 87 så räknade hon nog med att arvet skulle trilla in snart - men så blev det inte och hon har FÖRMODLIGEN skuldsatt sig för att överleva. När hon inleder sina bedrägerier 2020 är pappan 96 år gammal och hon resonerar väl att snart måste han ändå dö och då kan hon riskera bedrägerier för att lösa sina skulder - då hon ändå kommer kunna betala tillbaks. Men han överlevde lite för länge för det...

Jag tippar på att hon inte levt något lyxliv, men under många år byggt upp ett skuldberg (banken kanske inte låtit henne belåna lägenheten då hon förmodligen inte haft någon inkomst) hennes företag utmättes och då började väl ryktet gå.

Pappan: https://kemisamfundet.se/minnesord-otto-von-krusenstierna-1923-2022/
Citera
2023-02-23, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Jag vet helt säkert att hon som stod i dörren på Café Opera på 1990-talet hette Nin* von Krs*enstierna, jag gled ibland förbi kön i sällskap med folk som kände henne närmare. Hon kan ju ha stått där även senare när du var där.

Däremot vet jag inte om det är just denna Café Opera-Nina som snott massa stålar. Fast en del tyder på det -- åldern stämmer, välkänd östermalmsprofil, jobbat på välkända krogar enligt Expressen. Är det den Nina så kan hon byta sin 3-rummare vid Karlaplan (värde 10-12 miljoner) mot en enrummare i typ Vallentuna centrum. Överskottet får gå till att betala tillbaka stålarna hon försnillat.

edit. Ser att personen ifråga redan finns som förekommande i brottmål på Lexbase. Så nåt jävelskap har hon hittat på tidigare.
Den enrummare som Nina inom kort kommer att byta till ligger lite längre bort än Vallentuna, nämligen i postorten Frövi.

Frövi är mest känt för att hysa den kvinnliga riksanstalten Hinseberg..
Citera
2023-02-23, 12:27
Medlem
TasteMyGlocks avatar
Frapperande hur lik sossepampen Magdalena hon är på bilden i följande reportage.

https://morgonposten.se/2023/02/22/krogprofilen-nina-von-krusenstierna-misstanks-ha-stulit/

Vissa stjäl av fattiga, andra via skatter
Citera
2023-02-23, 12:41
Medlem
Atamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Den enrummare som Nina inom kort kommer att byta till ligger lite längre bort än Vallentuna, nämligen i postorten Frövi.

Frövi är mest känt för att hysa den kvinnliga riksanstalten Hinseberg..

Förr i tiden fanns det ett riktigt pampigt kvinnofängelse på Östermalmsgatan, det hade passat henne perfekt!
Citera
2023-02-23, 12:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Nu är det andra gången du skriver det. Kan du lägga fram någon form av underlag för dom spekulationerna?

Om det är så att Jeanette är helt oskyldig till detta och till 100% enbart är engagerad för att hjälpa äldre svenskar (vilket är huvudmålgruppen) solkar du ner och förstör om det är så att du bara snackar skit.

Det var lite innan min tid, tänkte mer för runt 20 år sedan, vi brukade försöka slinka in där då för att ragga upp leopardmönstrade dumpade milfar, men hon kanske hängde kvar då också. Brukade ha en ganska strikt kostym om inte minnet sviker. Hon var ju lite milf själv då, därav kommer jag ihåg henne. Om det nu är hon.

Jag upplever att jag vanligtvis hänger med hyfsat bra men då förstår jag hur du menar.

Kan du inte svara på frågan istället varför inte organisationer som tex Vid din sida ska hjälpa människor bara för att det är "deras eget fel" att dom hamnat i sin situation?

Gäller det bara människor som lever i hemlöshet och fattigpensionärer eller tillämpar du alltid det synsättet i alla situationer att så fort något är en persons eget fel så ska ingen hjälp ges?

Du borde hellre fråga dig varför ett högskatte- och välfärdsland som Sverige har mer än dubbelt så många hemlösa per capita som USA.

Det är uppenbarligen någonting som folk inte har fångat upp. Har vi blivit lärda fel? Jag förstår att det liter fint. Men är hela idén ett luftslott?

Är lösningen med mer bidrag och högre skatter hållbart i längden? Ska vi skapa ett samhället helt beroende av staten?

Varför började plattan och Malmskillnadsgatan fyllas med pundare och prostituerade efter Palmes implementering av bidragsamhället?

Varför har det privatiserade lågskattelandet Schweiz så lite utslagna i samhället, och varför leder de “economic complexity index”? Är det någonting vi har missat?

Kan incitament, större krav och eget ansvar vara sunt för folk och hela samhället generellt? Är det ett nödvändigt ont? Mår folk bättre av det?
Citera
2023-02-23, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barfotalasse
Du borde hellre fråga dig varför ett högskatte- och välfärdsland som Sverige har mer än dubbelt så många hemlösa per capita som USA.

Källa? (lika bra att inte nämna något om t ex hur många amerikaner går i konkurs pga sjukhusräkningar jämfört med Sverige. De källor jag snabbgooglat indikerar dessutom att USA har mycket högre hemlöshet.)
Senast redigerad av Herbert.Spencer 2023-02-23 kl. 13:16.
Citera
2023-02-23, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B´stard
Hon är född Krusenstierna. Hennes pappa dog som sagt för ett år sedan, och han var iallafall så sent som 2003 boendes Östermalmsgatan 95 - förmodligen i en av de större lägenheterna med ett värde om 20-25 miljoner. Han kan såklart ha flyttat till vårdboende med tanke på sin höga ålder, men rimligen fanns det en hygglig slant att ärva (bara en person att dela med).

Nina har vad jag jag kan se av hennes linkedin inte jobbat särskilt mycket sedan 2010. Med tanke på att pappan då var 87 så räknade hon nog med att arvet skulle trilla in snart - men så blev det inte och hon har FÖRMODLIGEN skuldsatt sig för att överleva. När hon inleder sina bedrägerier 2020 är pappan 96 år gammal och hon resonerar väl att snart måste han ändå dö och då kan hon riskera bedrägerier för att lösa sina skulder - då hon ändå kommer kunna betala tillbaks. Men han överlevde lite för länge för det...

Jag tippar på att hon inte levt något lyxliv, men under många år byggt upp ett skuldberg (banken kanske inte låtit henne belåna lägenheten då hon förmodligen inte haft någon inkomst) hennes företag utmättes och då började väl ryktet gå.

Obegripligt att man i ett sådant läge inte kan gå till sin far och be om hjälp.

Sen kan man ju belåna sin lägenhet även som exempelvis pensionär för att "ge guldkant till sin tillvaro". Man "äter upp" sitt hem medan man lever - istället för att lämna ett arv till nästa generation.

Detta hade både pappan och Nina själv ha kunnat göra.

P.S. har hon barn? Tänker på att hon skulle ha kunnat "låna av dem" också i väntan på arvet..
Citera
2023-02-23, 13:34
Medlem
Arvet från pappa förändrar saker och ting lite grand. Hon visste att hon garanterat kommer att kunna betala tillbaka det. Det visste nog Jeanette också. Möjligen handlar polisanmälan om ilska och, nää, nu e jag jävligt trött på å vänta på att den där jävla kärringen ska göra rätt för sig. Inga barn.
Senast redigerad av Herbert.Spencer 2023-02-23 kl. 13:52.
Citera
2023-02-23, 14:38
Medlem
Atamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B´stard

Inttessant, då lär hon ju inte ha några problem att betala tillbaka det hon stulit, frågan är varför hon inte gjorde det innan hon ertappades?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in