Citat:
Ursprungligen postat av
sno
Hade han inga barn? Hade han skilt sig från frun?
Tragiskt om ens älskarinna o ens jobb är ”all glädje man har i livet”.
Och OM det nu var så, hur i helskotta kan man vara så urbota dum att man riskerar just det som man bäst trivs med o tycker om (=jobbet)?
Han var ensamstående och vad jag vet hade han inga barn. Storspelare finns överallt, han var garanterat en highroller som uppenbarligen satsade allt (sin karriär) på Staaf och tog chansen att få känna närhet/kärlek till vilket pris som helst.
Fram till Löfvings handlande i form stalking och ev psykisk misshandel, så ställer jag mig ändå frågande till Staafs ansvar här, det ska inte underskattas eller slätas över. Man inleder inte en relation med sin chef, och sker det ändå så förväntas full transparens, från båda parter. Det var allvarligt nog att Löfving inte vidtog åtgärder men Staaf är i den bemärkelsen inte något offer utan även hon har en skyldighet att påtala detta internt till andra chefer. Jämför exempelvis lagstiftningen om tagande/givande av muta, som är straffbar åt båda riktningarna. Jag anser att hennes förmåner hon tagit emot har varit otillbörliga, vilket hon också borde ha insett. Jag tycker hon har kommit extremt billigt undan. Och till råga på det så jobbar hon fortfarande kvar på NOA trots att hon skulle påbörja en ny tjänst, wtf?
"Den av er som är fri från synd skall kasta första stenen…" vilket uppenbarligen stämmer väl in på Staaf.