2023-02-23, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av citymormor
Kvinnan i detta fall kan ha en stor skuld, hade kunnat skett utan media. Hon har ju knullat sig vidare till nya betesmarker..Är hon fortfarande ÖB's lilla sällskapsdam?
Hur påverkar det ÖB's psyke att vara kär i denna dam?

Han funderar nog för fullt på hur han passar in i Staafs karriärstege. Det ter sig ju rent statistiskt högst osannolikt att ÖB är Linda Staafs slutgiltiga och eviga kärlek, eftersom hon uppenbart inte söker sig till män utan till positioner.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skeggmuff
Fan vad meningslöst att ta sitt liv över en sån grej. Inte sä han riskerade flera år på kåken ens som vi vanliga dödliga gjort om vi fixar en pistol till tjejen.

Det är ju inga helsjuka grejer han har gjort ens såsom typ våldtäkt av barn utan något en normal person ska kunna stå för, absolut att det är korruption men be om ursäkt eller ge någon dålig förklaring så kan man komma ur en sån situation hyfsat smärtfritt.
Särskilt då hon ändå verkar vara kvalificerad för jobbet ifråga trots allt.

Såvida allt kommit fram ja.
Citera
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 42-43-44
En ämbetsman ska tåla att bli granskad, men sossarna har avkriminaliserat brottet myndighetsmissbruk! Därför kunde de utan straffansvar bedriva ministerstyre (grundlagsbrott) och systematiskt begå grundlagsbrott genom att strunta i de regler som gäller för utnämning av ämbetsmän.
Det är i en sådan korrup kultur som Löfving verkat, och frågan är om han visste för mycket om partiets maktmissbruk?
Det är ju ingen hemlighet att polisledningen mot bättre vetande systematiskt förnekat att tala om den allvarliga inverkan som den socialdemokratiska invandringspolitiken har på brottsligheten i vårt land. Till exempel.
Och borgarna har aldrig vad jag vet aldrig gjort något för att ändra det vid sina perioder vid makten. Tur för Irene Svenonius och co.

Att det råder en von oben-attityd på myndigheter, departement, skolor och bland regionråd är tydligt men att bara skylla på såssar när vi aldrig kommer ur det är som de säger på politikerspråk "naivt".

Att Staaf ansågs vara en meriterad kandidat för NOA samtidigt som hon verkar ha gjort ett uselt jobb inför korankravallerna kan tyda på att myndighetskulturen hos Polisen förespråkar kartan om den och verkligheten inte stämmer överens.
Citera
2023-02-23, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gulsmurf2
Jag ber om ursäkt. Jag borde satt mig in mera i debatten än att svara på ett lösryckt inlägg. Allt är möjligt. Men vissa saker är mera möjliga.

Hederligt att be om ursäkt! Du är förlåten Smurfen.

Det håller jag med om. Men det är så typiskt att vi tänker något som verkar troligt första vi gör när det faktiskt kan vara något annat möjligt. Jag vill aldrig försöka vara säker på något vad det än gäller i livet för att vi alla kan bli plötsligt överraskade.
Citera
2023-02-23, 09:06
Medlem
disquss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Hade han inga barn? Hade han skilt sig från frun?

Tragiskt om ens älskarinna o ens jobb är ”all glädje man har i livet”.

Och OM det nu var så, hur i helskotta kan man vara så urbota dum att man riskerar just det som man bäst trivs med o tycker om (=jobbet)?
Han var ensamstående och vad jag vet hade han inga barn. Storspelare finns överallt, han var garanterat en highroller som uppenbarligen satsade allt (sin karriär) på Staaf och tog chansen att få känna närhet/kärlek till vilket pris som helst.

Fram till Löfvings handlande i form stalking och ev psykisk misshandel, så ställer jag mig ändå frågande till Staafs ansvar här, det ska inte underskattas eller slätas över. Man inleder inte en relation med sin chef, och sker det ändå så förväntas full transparens, från båda parter. Det var allvarligt nog att Löfving inte vidtog åtgärder men Staaf är i den bemärkelsen inte något offer utan även hon har en skyldighet att påtala detta internt till andra chefer. Jämför exempelvis lagstiftningen om tagande/givande av muta, som är straffbar åt båda riktningarna. Jag anser att hennes förmåner hon tagit emot har varit otillbörliga, vilket hon också borde ha insett. Jag tycker hon har kommit extremt billigt undan. Och till råga på det så jobbar hon fortfarande kvar på NOA trots att hon skulle påbörja en ny tjänst, wtf?

"Den av er som är fri från synd skall kasta första stenen…" vilket uppenbarligen stämmer väl in på Staaf.
Citera
2023-02-23, 09:07
Medlem
Tragiskt. Jobbet måste ha betytt väldigt mycket för han.
Själv hade jag sagt upp mig, sålt allting jag äger och flyttat till Thailand. Levt livet de sista åren. Provat nya golfbanor och druckit en massa god öl. Träffat härliga tjejer. Fan tänkte han med.
Citera
2023-02-23, 09:08
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kollegah1
Expressens journalister har blod på sina händer!

Men lägg av. Att granska makten och avslöja korruption inom offentlig verksamhet är bland det viktigaste som journalister gör. Denna härva hade förmodligen gått allmänheten förbi om det inte varit för Expressens grävande murvlar.

Skjut inte budbäraren!
Citera
2023-02-23, 09:08
Medlem
Benny98s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NothingToSay
Affären har tilldragit sig ett stort allmänintresse, med facit i hand och med tanke på alla snaskiga detaljer hade jag föredragit att Löfving erbjudits en regelrätt rättegång.

När man börjar skala alla lager av löken så inser man att Löfving inte har gjort så mycket fel egentligen. Jag är glad att jag aldrig hängde på drevet innan han tog sitt liv. Han tilldelade en tjänstepistol åt Staaf som hon ändå hade fått eftersom hon har licens. Han misstänks ha anställt henne samtidigt som han hade en sexuell relation med henne, men var det bara han som skötte rekryteringen av en sådan hög post? En rättegång om tjänstefel hade friat Löfving med 100 % säkerhet eftersom ingenting hade varit möjligt att bevisa. Så det vi har konkret är skvaller runt fikabordet.
Citera
2023-02-23, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av disqus
Det var knappast drevet som ledde honom till det utan att det meddelades att han sannolikt inte skulle få jobba kvar inom polisen. Mats Lövings liv var hans jobb. När han utöver kärleken (Staaf) dessutom förlorade anseendet, och nu slutligen jobbet, så fanns det förmodligen ingenting kvar av glädje.

Håller helt med. Det var att han förlorade sitt jobb som var hans liv.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snasavglas
Han funderar nog för fullt på hur han passar in i Staafs karriärstege. Det ter sig ju rent statistiskt högst osannolikt att ÖB är Linda Staafs slutgiltiga och eviga kärlek, eftersom hon uppenbart inte söker sig till män utan till positioner.

Han är 58 år så han kan ha sin position några år till men det är inte säkert hon stannar så länge. Beror väl på vad hon får ut.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Problemet är väl bara att i Sverige avskedas knappt aldrig någon hög chef inom offentlig förvaltning? Nästan oavsett hur de sköter sitt jobb eller andra icke önskvärda aktiviteter.
Så är det dom håller varandra bakom ryggen.

Kan ju vara så att Löving skulle offras för att Staaf skulle gå helt fri, vem vet vad utredaren och Thornberg med ÖB har kokat ihop, och helt plötsligt är Löving död.
Det är säkert inget men nog kommer det att bli mycket olika teorier om detta.

Det skulle nog behövas en helt oberoende kommission som utreder hela denna cirkus för nu är det inte alls trovärdigt.
Citera
2023-02-23, 09:10
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Men lägg av. Att granska makten och avslöja korruption inom offentlig verksamhet är bland det viktigaste som journalister gör. Denna härva hade förmodligen gått allmänheten förbi om det inte varit för Expressens grävande murvlar.

Skjut inte budbäraren!
Precis.

Att Lövet simpade och gav henne ett vapen, satte lön på ett tveksamt sätt och var creepy när de gjort slut är inte någon annans ansvar och media ska granska det eftersom han hade en viktig post på en viktig myndighet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in