2023-02-23, 08:35
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LilaTulpanen
De nämner även hjärtstopp. Så vad är sant?
Vet vi om han var skadad på något sätt, blödde etc., när han hittades?
Citera
2023-02-23, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gulsmurf2
Ja du kan dö lite när som. Det är en del av livet. Men att dö samma dag som man får svidande kritik för att mam brustit i omdömmet o den stösta polisiära skandalen på väldigt länge är väldigt osanolikt. Skulle det visa sig att det var "plötsligt hjärtstopp" är jag extremt skeptisk till att detta är anledningen på ett eller annat sätt.

Jo. Jag förstår det. Men det blev ju lite missförstånd här….. Nu öser svar till mitt svar till någon annan. Självklart är det väl liten sannolikhet att det är en slump men jag ville framföra något helt annat.

Och visserligen kan man dö av hjärtesorg. Men jag säger inte att det var anledningen i detta fall. Jag försöker hitta på flera teorier.
Citera
2023-02-23, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NothingToSay
Hur kan du veta det? För den oinvigde påminde det mer om en veritabel avrättning.

Nu var det ju du som påstod att han inte fått försvara sig.
Citera
2023-02-23, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gulsmurf2
Ja du kan dö lite när som. Det är en del av livet. Men att dö samma dag som man får svidande kritik för att mam brustit i omdömmet o den stösta polisiära skandalen på väldigt länge är väldigt osanolikt. Skulle det visa sig att det var "plötsligt hjärtstopp" är jag extremt skeptisk till att detta är anledningen på ett eller annat sätt.

Man kan ju istället tänka på alla de kvinnor (och män) som INTE ha fått göra karriär därför att de inte ha velat ligga med chefen..

Den här sortens chefer som låter sig köpas med lite underliv ska vi inte ha.
Citera
2023-02-23, 08:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carnill
Men snälla, har man den befattningen och dom befattningarna han har haft så ska man för sjutton ha ett så pass starkt psyke så man inte väljer den enklaste vägen ut. OM det nu är så att han tog sitt liv.

Det är fan skrämmande hur en sån här svag person över huvud taget har fått dom befattningarna han har haft.
Det är skrämmande hur folk på sociala medier nu börjar betrakta honom som ett offer pga drevet på sociala medier. Herregud..är det såna här krakar vi ska ha på viktiga poster? Han hade kunnat betett sig som en karl och stått för det han gjort.

Jag håller med dig. Men vi alla är ändå trots allt bara människor. Får inte glömma det heller. Vare sig vi har en hög post eller inte. Han har gjort ett stort misstag och det borde väl lett till sparken men inte gjorde det det….
Citera
2023-02-23, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snasavglas
Det lär vi få vänta på tills den påbörjade mordutredningen är avslutad. Nu råder förundersökningssekretess. Men man brukar inte skriva "akut brist på hjärnsubstans" när någon skjuter skallen av sig, hjärtstopp är en konsekvens av att hjärnan upphör fungera.

"– I och med att vi inte vet med säkerhet vad som inträffat i det här fallet så rubricerar vi det som misstänkt mord och en förundersökning gällande misstänkt mord är inledd, säger Dennis Johansson Strömberg."
https://www.expressen.se/nyheter/mats-lofving-hittad-avliden-/

Har du helt rätt i. Kan egentligen vara vad som helst. Vi kan inget veta förrän vi har det på papper i handen….
Citera
2023-02-23, 08:41
Medlem
Public Enemys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carnill
Men snälla, har man den befattningen och dom befattningarna han har haft så ska man för sjutton ha ett så pass starkt psyke så man inte väljer den enklaste vägen ut. OM det nu är så att han tog sitt liv.

Det är fan skrämmande hur en sån här svag person över huvud taget har fått dom befattningarna han har haft.
Det är skrämmande hur folk på sociala medier nu börjar betrakta honom som ett offer pga drevet på sociala medier. Herregud..är det såna här krakar vi ska ha på viktiga poster? Han hade kunnat betett sig som en karl och stått för det han gjort.

Även en stark person kan drabbas av en depression.
Citera
2023-02-23, 08:42
Medlem
Så den manipulativa, narcissisten Linda kommer undan, men Mats får plikta med livet. Patetiskt.
Citera
2023-02-23, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Vet vi om han var skadad på något sätt, blödde etc., när han hittades?

Enligt polisen så fick de larm om en ”skadad” människa i en lägenhet. Om det hade rört sig om plötsligt hjärtstopp eller överdos av sömntabletter så hade de väl inte formulerat sig så?

”Skadad” tolkar jag som skottskada eller annan form av yttre våld. Mord kan nog inte heller uteslutas i nuläget. Kanske blir en jäkla soppa av detta.
Citera
2023-02-23, 08:43
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Han måste ha varit ganska stark mentalt om han tog livet av sig själv. Många pratar om självmord utan att våga göra det.
Är man mentalt stark stannar man kvar i livet, skakar av sig och går vidare.
Citera
2023-02-23, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av expat2021
Nu var det ju du som påstod att han inte fått försvara sig.
Vid den tv-sända upplösningen framkom inget försvar. Att han nekat till anklagelserna har jag hört genom andra nyheter. Det hade varit intressant ta del av vad Löfving själv haft att säga till sitt försvar.
Citera
2023-02-23, 08:44
Medlem
snigel1s avatar
Tragiskt. Här får Löfvings arbetsgivare, förutom att inte ha förhindrat hans tokiga beteende som chef, även bära ansvaret för att inte ha tagit hand om en skakad anställd som valt ta sitt liv. Kan någon enda sitta kvar i den högsta polisledningen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in