2023-02-22, 07:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ScubaDiver
Det är bara horungen och han fejkade konton som vill rekrytera och marknadsföra JH hehe! Visst är JH värdelös det är därför många av de gamla OP inte jobbar där länge, JH är bra bara för nybörjare
Haha ja alltså det kastar en in och ut i vip kön och påstår att det är systemet som gör det automatiskt beroende på kvalité. Det är rent skitsnack, coacherna som gör det med mening och är man inte med i den så tjänar man mer på att panta burkar. Nej tänker inte ödsla min tid på den skräpsidan mer, vet du någon annan bra?
2023-02-22, 08:41
Medlem
bogslayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
Jag tycker också det är supertrevligt att tråden bumpas så fler får upp ögonen för chattande jobbet. Att dela med sig av den stora kön är en god gärning i dessa inflationstider tycker jag. Visar att det inte bara är hat här på Flashback.

2 av mina 4 vänner har blivit VIP, men även dom 2 andra vännerna (som inte är VIP) har sjukt mycket att göra hela tiden. Ibland när jag är hos dom och hälsar på så har dom inte tid att prata med mig, det enda man får tillbaka som svar är en frenetiskt smattrande på tangentbordet.

Har du själv börjat chatta eller avvaktar du för att se hur det går för din vän? Har din vän fått problem med skatteverket?

Nej faktiskt inte. Han har inte hört ett pip från dem, men jag tror nog det kommer snart. Han skattar ingenting i dagsläget, och dessutom bor han i Sverige. Dock har jag tipsat honom om den här tråden, så han kan läsa om råd/stöd hur man lägger upp skattandet.

Hur är det för dina 4 vänner, betalar de skatt? Om inte, har de fått skit från Skatteverket?

Kul att fler ändå fått upp ögonen för det här jobbet. Jag tror själv inte att jag skulle palla då jag suttit med en stund med min goda vän. Jag trivs bättre med mitt vanliga jobb, men om man behöver dryga ut kassan pga något kan det här vara ett alternativ jag motvilligt måste syssla med.
2023-02-22, 09:04
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bogslayer
Nej faktiskt inte. Han har inte hört ett pip från dem, men jag tror nog det kommer snart. Han skattar ingenting i dagsläget, och dessutom bor han i Sverige. Dock har jag tipsat honom om den här tråden, så han kan läsa om råd/stöd hur man lägger upp skattandet.

Hur är det för dina 4 vänner, betalar de skatt? Om inte, har de fått skit från Skatteverket?

Kul att fler ändå fått upp ögonen för det här jobbet. Jag tror själv inte att jag skulle palla då jag suttit med en stund med min goda vän. Jag trivs bättre med mitt vanliga jobb, men om man behöver dryga ut kassan pga något kan det här vara ett alternativ jag motvilligt måste syssla med.

Nä mina vänner och deras vänner skattar ingenting heller. Skatteverket har dock kontaktat 1 av mina 4 vänner så vi får se lite hur det slutar.

Ja det är jätte kul. Jag själv hade ju ingen aning om detta jobb innan jag hittade denna tråd. Jag kunde knappt tro mina ögon när jag såg hur mycket man kunde tjäna. Vissa skrev ju att dom drog in 10000kr i veckan. Klart man blir intresserad då när man läser sånt.

Håller med dig där. Verkar vara psykiskt påfrestande att jobba med detta. Ibland när det är dåligt med den dära kön, så märker jag på en gång att mina vänner blir otåliga och griniga (som vissa här inne). Sen när kön börjar komma igång igen så blir dom glada.

Så det är nog inget jobb för mig.
2023-02-22, 12:49
Medlem
bogslayers avatar
Citat:
Nä mina vänner och deras vänner skattar ingenting heller. Skatteverket har dock kontaktat 1 av mina 4 vänner så vi får se lite hur det slutar.

Ja det är jätte kul. Jag själv hade ju ingen aning om detta jobb innan jag hittade denna tråd. Jag kunde knappt tro mina ögon när jag såg hur mycket man kunde tjäna. Vissa skrev ju att dom drog in 10000kr i veckan. Klart man blir intresserad då när man läser sånt.

Håller med dig där. Verkar vara psykiskt påfrestande att jobba med detta. Ibland när det är dåligt med den dära kön, så märker jag på en gång att mina vänner blir otåliga och griniga (som vissa här inne). Sen när kön börjar komma igång igen så blir dom glada.

Så det är nog inget jobb för mig.

Ja jag tror de flesta får problem med Skatteverket om man arbetar med detta och väljer att inte skatta. När min vän drar in 6-7k i veckan och får det insatt på kontot lär de väl undra "vart fan får du alla pengar från?".

Absolut, 40k i månaden är ju en hyfsad bit högre än medellönen, så det är inte konstigt att det här arbetet lockar. Lägg till att du inte har det "vanliga" ansvaret de allra flesta tjänster innehåller idag. Här skriver du snusk och kollar gubbkukar, och när dagen är slut stänger du bara av datorn utan att grubbla på morgondagen, för du vet att den ser exakt likadan ut.

Min vän är faktiskt inte tjurig alld när det är dålig kö (vilket sker väldigt sällan). Han tar det med en klackspark och gör någon akitvitet ute. Han tjänar ändå så bra på detta, så någon tusenlapp som går förlorad surar han inte över.
2023-02-22, 20:05
Medlem
AliyahMerins avatar
Det verkar som många här har dåliga erfarenheter med JH. Är det någon här som har jobbat som Chattoperatör någon annanstans? Uppskattar tips då jag verkligen behöver jobb.
2023-02-22, 20:26
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AliyahMerin
Det verkar som många här har dåliga erfarenheter med JH. Är det någon här som har jobbat som Chattoperatör någon annanstans? Uppskattar tips då jag verkligen behöver jobb.

Kul att du har hittat hit till denna tråd och är sugen på att börja din resa som Operatör. Tycker du inte ska bry dig om vad dom säger här inne, utan lyssna till ditt hjärta. Här har vi en som jobbar på JH:

Citat:
Ursprungligen postat av Roidbert
Ingen aning. Man får helt enkelt göra så gott man kan och hoppas på det bästa. Jag fick ihop ca 300 mess under måndagen med ett tempo på 50-60 mess i timmen , men då är jag inte VIP och har alltså inte oavbruten kö. Mitt mål är att komma upp i 2000 mess varje vecka så att jag kan dra in 16k/månad utöver min vanliga lön på 18-20k.

Du ser vilka pengar man kan dra in på detta. Helt sjukt egentligen. Men tur denna tråd finns så fler får upp ögonen för detta
2023-02-22, 20:37
Medlem
AliyahMerins avatar
Citat:
Kul att du har hittat hit till denna tråd och är sugen på att börja din resa som Operatör. Tycker du inte ska bry dig om vad dom säger här inne, utan lyssna till ditt hjärta. Här har vi en som jobbar på JH:

Du ser vilka pengar man kan dra in på detta. Helt sjukt egentligen. Men tur denna tråd finns så fler får upp ögonen för detta

Jag vill tjäna pengar hemifrån men många skriver det är kö på JH och man inte alltid har kund.
2023-02-22, 20:40
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AliyahMerin
Jag vill tjäna pengar hemifrån men många skriver det är kö på JH och man inte alltid har kund.

Tänk så här. Om det skulle vara dåligt med kö så skulle väl folk inte sitta här och skriva och skryta vitt och brett om hur bra dom tjänar, eller ens bumpa denna tråd. För ju fler som börjar desto mindre kö blir det ju.

Så det talar liksom emot sig själv.
2023-02-22, 20:45
Medlem
Jag har signat gör att börja jobba med detta.

Är det risk att myndigheter så som skatteverket, förnedringskassan etc ser att man jobbar o tjänar pengar som det?
2023-02-22, 20:51
Medlem
AliyahMerins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EldoradoBakpulver
Någon som kan skicka vad alla sidorna heter? inte Jobba hemifrån då den är helt värdelös. tack

Sökte på Chattoperatör jobba hemifrån på Google fick upp:

https://jobba-hemifran.com/
https://www.e-moderators.com/se
https://contentmods.com/sv/
https://cloudworkers.company/se

Folk har i tråden även nämnt chatcentralen men de kom inte upp i mina sökresultat. Jag skulle gärna veta om någon har jobbat där och om det är seriöst jobb. JH verkar vara ett seriöst företag som betalar ut lön enligt folk i tråden. Vill inte bli lurad av något oseriöst företag så dela gärna med er erfarenheter av jobb med andra Chattoperatörer.
2023-02-22, 20:53
Medlem
AliyahMerins avatar
Citat:
Tänk så här. Om det skulle vara dåligt med kö så skulle väl folk inte sitta här och skriva och skryta vitt och brett om hur bra dom tjänar, eller ens bumpa denna tråd. För ju fler som börjar desto mindre kö blir det ju.

Så det talar liksom emot sig själv.

Ja det är sant men inte alla skriver bra om er. Antar jag får testa själv och se.
2023-02-22, 20:54
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av houseelfdobby
Jag har signat gör att börja jobba med detta.

Är det risk att myndigheter så som skatteverket, förnedringskassan etc ser att man jobbar o tjänar pengar som det?

Vad trevligt 😀 var det kanske denna tråd som lockade dig?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in