2023-02-16, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lamento
Med avsaknad av källor syftade jag förstås på ditt sista påstående som löd "Ser du inte själv att hur man än hanterat pandemin, verkar det bli samma jävla överdödlighet."

Lite tidigt för den slutsatsen. Dessutom är det ju så att även om samma äldre som dog som flugor i Sverige 2020-21 skulle börja dö i till exempel Norge nu (vilket knappast kommer ske) så har de fått leva i 2-3 år till, något som är betydelsefullt också för äldre, men vilket du tycks sakna empati och förstånd att inse.

Dö i detta virus? Du verkar inte ha följt med alls. Det är ingen i yngre ålder som är rädd för att dö. Det oroväckande med detta virus är långtidsverkningarna.Här är ett par citat i en bara timmar gammal artikel i The Lancet:

"The most recent estimate of people living with post-COVID-19 condition (also known as long COVID) globally has surpassed 65 million1 and, without clear diagnostic or treatment options available, this number is steadily increasing. There are more than 200 reported symptoms associated with long COVID,1 affecting virtually every organ system."

"There is growing and compelling evidence that SARS-CoV-2 infects and produces its RNA and proteins in a wide range of cell types in tissues, including the gastrointestinal, respiratory, cardiovascular, lymphoid, endocrine, urogenital, ocular, skin, muscular, and peripheral nervous system and CNS tissues.2 Circulating spike proteins are observed in 60% of patients with long COVID between 2 and 12 months after infection"

https://www.thelancet.com/journals/laninf/article/PIIS1473-3099(23)00053-1/fulltext

Finns ju listor på döda antivaxxare. Här är en: https://en.wikipedia.org/wiki/Deaths_of_anti-vaccine_advocates_from_COVID-19

Du menar alltså att ett liv var mer värt 2020 än nu 2023?

Diskussionen har handlat om att vissa påstår att Sverige misskött pandemin så fruktansvärt och ”låtit” folk dö.
Jag påstår genom de siffror som jag presenterat att det inte verkar vara så enkelt som att stänga skolor osv innebär massa sparade liv. De länder som stängde ner verkar ha en mycket brantare kurva nu på överdödligheten än Sverige. Både Finland och norge har nu högre överdödlighet perioden 2020-2023.

Överdödligheten verkar inte heller bero på bara vaccination som vissa försöker påskina.
Det skiljer nämligen inte på det sättet mellan länder med hög vaccinationsgrad jämfört med de som har lägre. (Då bortser jag från länder o tredje världen)
Citera
2023-02-16, 19:58
Medlem
Man lider med de som föll offer för självmordspakten, och drack den förgiftade Kool-Aiden, som att de bodde i Jonestown.

De går runt och inbillar sig själva att allt är bra för att de inte har hjärtskador, eller för att de inte är sjuka stup i kvarten samtidigt som "alla andra är sjuka". Dock förstår de inte att anledningen att de inte är sjuka är för att deras immunförsvar skiftat till tolerans av viruset. Det är de anti-inflammatoriska IgG4 antikropparna som ansvarar för detta, och de ökar för var gång de träffar på viruset, flera gånger i veckan.

Sedan har de nu börjat få minnesproblem, som de skyller på annat. De är allmänt tröttare, men det är bara pga vintern, vädret och dålig kost.

Problemet är att det finns en bristningsgräns. Antingen så muterar viruset för att utnyttja de människor som kan undvika symptom, alternativt så ökar toleransen till den punkt att de får IgG4-RD, organskador och cancer.

Jag lider med er, och jag lider med de vänner och familjemedlemmar som ville väl, men nu är dödsdömda.
Senast redigerad av GengusKhan 2023-02-16 kl. 20:18.
Citera
2023-02-16, 21:56
Medlem
Varit pressträff idag pandemin är inte över Karin Tegmark Wisell uppmanar till att ta fler doser.
Citera
2023-02-17, 15:05
Medlem
https://www.nbcnews.com/health/health-news/natural-immunity-protective-covid-vaccine-severe-illness-rcna71027

Viken chock?
Citera
2023-02-17, 15:14
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av x2016
Varit pressträff idag pandemin är inte över Karin Tegmark Wisell uppmanar till att ta fler doser.
USA har bestämt att pandemin är över 11 maj, så skynda ta era lugnande sprutor, för snart är det (o)roliga över.

U.S. Plans to End Public Health Emergency for Covid in May
The end of the emergency, planned for May 11...

https://www.nytimes.com/2023/01/30/us/politics/biden-covid-public-health-emergency.html
Citera
2023-02-19, 10:24
Medlem
Overminds avatar
"ew study on deceased covid patients shows that Covid causes heart damage that may lead to 'sudden cardiac death' and gives an eye opening look at fibrosis of the heart in covid patients."

https://www.reddit.com/r/Coronavirus/comments/115k7ar/new_study_on_deceased_covid_patients_shows_that/
Citera
2023-02-19, 19:18
Medlem
shoottheelkss avatar
COVID Diktatur i Brasilien !

Brazil's President Lula da Silva just made a stunning announcement about the covid vaccine.
"Get your child vaccinated or else we'll take away your government assistance."
The World Health Organization, funded by Bill Gates, has been pushing for mandatory vaccines for children.
https://www.youtube.com/watch?v=mcqh5JjBegI
Citera
2023-02-21, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Du blandar ihop allt. Ingen säger att ovaccinerade är odödliga. Men du postulerade en överdödlighet bland trådens "antivaccinare". Bevisbördan är din, Wikipedia och SciAm duger inte eftersom de inte utrett av dig påstådd overdödlighet bland trådens "antivaccinare". Du har m a o ingen grund för dina påståenden, och har inte ens lärt dig skilja på dödsfall och överdödlighet. Du är 100 % oseriös och bör nog inte slösas mer tid på. Skäms på dig, luddhjärna.

Nä, jag buntade ihop er med den övriga gruppen antivaxxare, till en stor grupp antivaxxare (fast fortfarande en väldigt liten grupp om man jämför med vaccinerade i västvärlden). Det var därför jag hänvisade till en artikel en mening efter, men du läste nog inte den.

Citat:
Ursprungligen postat av TonyDRarSiffrorUrA
Du menar alltså att ett liv var mer värt 2020 än nu 2023?

Diskussionen har handlat om att vissa påstår att Sverige misskött pandemin så fruktansvärt och ”låtit” folk dö.
Jag påstår genom de siffror som jag presenterat att det inte verkar vara så enkelt som att stänga skolor osv innebär massa sparade liv. De länder som stängde ner verkar ha en mycket brantare kurva nu på överdödligheten än Sverige. Både Finland och norge har nu högre överdödlighet perioden 2020-2023.

Överdödligheten verkar inte heller bero på bara vaccination som vissa försöker påskina.
Det skiljer nämligen inte på det sättet mellan länder med hög vaccinationsgrad jämfört med de som har lägre. (Då bortser jag från länder o tredje världen)

Nä, jag menar att det var bättre för en person att dö 2023 än 2020. På det sättet är för övrigt ett liv 2020 faktiskt värt mer än det är 2023, eftersom personen missat livstid, så lite rätt har du i din felläsning. Det betyder att även om Norge skulle få lika många döda per miljon som Sverige (vilket de är låååååååååååångt ifrån ännu) så kommer deras döda att ha vunnit tre år.

Citat:
Ursprungligen postat av Overmind
"ew study on deceased covid patients shows that Covid causes heart damage that may lead to 'sudden cardiac death' and gives an eye opening look at fibrosis of the heart in covid patients."

https://www.reddit.com/r/Coronavirus/comments/115k7ar/new_study_on_deceased_covid_patients_shows_that/

Ja, det är lustigt att antivaxxarna ser att vi har haft både pandemi och vaccinering och drar slutsatsen att det måste vara vaccineringen som lett till hjärtdöd. De kanske också tror att det är strålbehandlingen som leder till cancerdöd och att även cancer är naturligt och härdande, vem vet.

Här är en ny artikel i TIME med vad som verkar vara ännu en ny studie om hjärtproblemen efter Covid-19:

"While COVID-19’s effects on the lungs and respiratory system are well known, there is growing research suggesting that the virus is also affecting the heart, with potentially lasting effects. [...] “The data we present show that there are dramatic changes in the heart,” Marks says. "

https://time.com/6256674/covid-19-affects-heart/

Och långtsidseffekterna fortsätter att vara ett oroande ämne. Men vaccin verkar ge visst skydd.
https://www.idse.net/Covid-19/Article/02-23/One-in-Eight-People-With-COVID-19-Suffer-Severe-Long-Term-Fatigue/69481
Citera
2023-02-22, 07:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LillBurtan
Och du köper det.. 😁 du fattar väl att något inte stämmer… dock brukar det bli fel när du tänker..

Ovaccinerade är friskare i alla serösa undersökningar och så har det alltid varit…

Du måste bli lite mera kritisk och inte tro på allt du läser…

Vilka seriösa undersökningar?

Det enda jag sett är oseriösa undersökningar som säger detta och antingen:

1. Inte tar hänsyn till hur många som är ovaccinerade och hur många som är vaccinerade och jämför med absoluta tal - t ex "December 2022 så avled det 4568 vaccinerade och bara 265 ovaccinerade!!!!"

och/eller

2. Modifierar/förvanskar siffrorna.
Citera
2023-02-22, 07:53
Medlem
Citat:
Nä, jag buntade ihop er med den övriga gruppen antivaxxare, till en stor grupp antivaxxare (fast fortfarande en väldigt liten grupp om man jämför med vaccinerade i västvärlden). Det var därför jag hänvisade till en artikel en mening efter, men du läste nog inte den.

Nä, jag menar att det var bättre för en person att dö 2023 än 2020. På det sättet är för övrigt ett liv 2020 faktiskt värt mer än det är 2023, eftersom personen missat livstid, så lite rätt har du i din felläsning. Det betyder att även om Norge skulle få lika många döda per miljon som Sverige (vilket de är låååååååååååångt ifrån ännu) så kommer deras döda att ha vunnit tre år.

Ja, det är lustigt att antivaxxarna ser att vi har haft både pandemi och vaccinering och drar slutsatsen att det måste vara vaccineringen som lett till hjärtdöd. De kanske också tror att det är strålbehandlingen som leder till cancerdöd och att även cancer är naturligt och härdande, vem vet.

Här är en ny artikel i TIME med vad som verkar vara ännu en ny studie om hjärtproblemen efter Covid-19:

"While COVID-19’s effects on the lungs and respiratory system are well known, there is growing research suggesting that the virus is also affecting the heart, with potentially lasting effects. [...] “The data we present show that there are dramatic changes in the heart,” Marks says. "

https://time.com/6256674/covid-19-affects-heart/

Och långtsidseffekterna fortsätter att vara ett oroande ämne. Men vaccin verkar ge visst skydd.
https://www.idse.net/Covid-19/Article/02-23/One-in-Eight-People-With-COVID-19-Suffer-Severe-Long-Term-Fatigue/69481

Långt ifrån? Tycker det verkar vara jämt skägg.
Du kanske inte klarar av att läsa ett diagram?
Och du kanske bara tycker synd om folk som dör efter att ha testat positivt för covid?
Citera
2023-02-22, 10:48
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Du är med andra ord en fördomsfull idiot som i blindo buntar ihop folk. Bra få det bekräftat.

Citat:
Och på samma sätt kan Sveriges dödssiffror i början av pandemin ha berott på att vi hade många överlevare från tidigare år då dödligheten varit låg. Tycker du det hade varit bättre om dessa dött året innan av någon annan infektion? Vår covidstatistik skulle i alla fall ha sett bättre ut då

Citat:
Ja, det är lustigt att antivaxxarna ser att vi har haft både pandemi och vaccinering och drar slutsatsen att det måste vara vaccineringen som lett till hjärtdöd.
Vaccinet hjälper ju inte, folk får covid ändå. Så det du ska jämföra är inte covid mot vaccin utan covid mot covid+vaccin. För de som inte blir hjärtsjuka av covid (de allra flesta) kommer vaccinet bara att öka risken, för man lägger till ytterligare en riskfaktor för varje spruta man tar. Därför är massvaccinering utanför de viktigaste riskgrupperna tvivelaktig. För dig som inte kan annat än klumpa ihop folk och dra alla över en kam verkar det kanske rimligt, men det kan ju bero på att du är vaccinskadad. Blir man sån av vaccinet? Avskräckande!
Citera
2023-02-22, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GengusKhan
Man lider med de som föll offer för självmordspakten, och drack den förgiftade Kool-Aiden, som att de bodde i Jonestown.

De går runt och inbillar sig själva att allt är bra för att de inte har hjärtskador, eller för att de inte är sjuka stup i kvarten samtidigt som "alla andra är sjuka". Dock förstår de inte att anledningen att de inte är sjuka är för att deras immunförsvar skiftat till tolerans av viruset. Det är de anti-inflammatoriska IgG4 antikropparna som ansvarar för detta, och de ökar för var gång de träffar på viruset, flera gånger i veckan.

Sedan har de nu börjat få minnesproblem, som de skyller på annat. De är allmänt tröttare, men det är bara pga vintern, vädret och dålig kost.

Problemet är att det finns en bristningsgräns. Antingen så muterar viruset för att utnyttja de människor som kan undvika symptom, alternativt så ökar toleransen till den punkt att de får IgG4-RD, organskador och cancer.

Jag lider med er, och jag lider med de vänner och familjemedlemmar som ville väl, men nu är dödsdömda.

Kan man få se lite länkar/källor på minnesproblemen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in