2023-02-21, 22:49
Medlem
Hur har hon gjort - hur har hon kunnat snott åt sig så mycket o så länge?
Citera
2023-02-21, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shilohoha
Helt uteslutet. Har du hört om hon är häktad eller när rättegången är? Man är ju lite sugen på att läsa fupen.

Precis så, lite som många andra i kvarteren.

Nej, ingen aning tyvärr. En ganska sannolik reaktion är att hon blir tokarg över anklagelserna och hävdar att hon bara haft normala affärsutgifter, Jeanette kan ingenting om att driva en organisation, hennes goda kontaktnät har varit värdefullt för företaget osv osv
Citera
2023-02-21, 22:55
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thisistheend
Är det fortfarande Torekov? Där blev han ju utfryst.
Där är han bokförd i alla fall.
Citera
2023-02-21, 22:56
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Patrik2108
Betalar man kyrkoskatt så finns det få som berikar sig på det. Prästen har väl en hyfsad lön men gör också rätt mycket jobb. Ingen avundsvärd befattning.
Genom kyrkoskatten bekostas diakonin som för många är den sista livlinan då de fallit mellan alla stolar.

Det är faktiskt en orsak till att jag gjort valet att inte gå ur svenska kyrkan, trots att jag väl knappast kan räknas som aktivt troende.
Det får vara mitt bidrag till välgörenhet, utöver dom slantar som staten rånar mig på och sprider till tveksamma projekt världen runt.
Citera
2023-02-21, 23:13
Medlem
Jagersros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
OT, men Johan af Donner var ohederlig från begynnelsen. Han förfalskade betyg från universitetet, möjligen redan från gymnasiet. Han fick lämna minst en arbetsplats på 70-talet p g a oegentligheter. Nu häckar han i sommarstugan, frånskild.
I Torekov ! Ska karln häcka så är det åtminstone en fin adress
Senast redigerad av Jagersro 2023-02-21 kl. 23:18.
Citera
2023-02-21, 23:13
Medlem
Om det inte var under 1990-talet fanns det visst en socialsekreterare som kranade in en ryslig massa pengar från Soc. Hon hade i hemlighet fört listor över hemlösas personnummer och skrivit ut bankavier på bidragen till dessa.
Hon hade olika bulvaner som löste in dessa sedan på olika bankkontor inne i Sthlm.

Är inte säker på detta men det var en rätt stor svindel.
Troligen kontoret på Östgötagatan, det så kallade Monumentet, ett ungkarlshotell, som det hette då.
Det kontoret var centrum för de hemlösa på den tiden.
Hon vart väl avslöjad av att hon köpte en svindyr ny lyxbil med enbart cash.

Det kanske kan röra sig om samma person ?
Bara en tanke så där ?
Åklagaren hade väl antagligen svårt att bevisa att det var hon som kommit
över pengarna sedan, efter att bankavin var signerad.
Senast redigerad av BabianBlatten 2023-02-21 kl. 23:34.
Citera
2023-02-21, 23:19
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marcarolo
Nej, det finns en lite yngre på instagram med samma namn som presenterar sig som bl.a. rallyförare. Verkar bo på landet.

Okej - tack!
Citera
2023-02-21, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid2
Hur vet du att hon köper tygerna...

... när man kan recycla mormors gardiner...
Inget fel i återvinning!

Så sant! Hon säger i artikeln att hon "hittar" tygerna.. Hon kanske "hittar" dem på samma sätt som hon har "hittat" miljonerna?

Hur som helst är både tygerna och inredningen i hennes trea hemska. Därtill har hon ju inte ens parkett" Hur kan det komma sig?

Jag förstår att hon har "behövt" miljonerna för att överhuvudtaget försöka hålla upp fasaden, men nu blev det riktigt pinsamt.

Undrar HUR hon åkte fast?
Citera
2023-02-22, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Röda Korset har väl också förekommit i arvstvister? Vet inte om de har de nu längre men förr hade de som en typ av hemtjänst light till äldre och rörelsehindrade som behövde hjälp med enstaka göromål. Ofta hade de praktikanter via AF som behövde okvalificerad yrkesträning efter långvarig arbetslöshet som utförde dessa sysslor så äldre kunde få bytt gardiner, badkaret skrubbat och liknande för en extremt billig peng. Och en del testamenterade väl sedan till Röda Korset där släktingarna (eller kanske t.o.m. Allmänna arvsfonden?) inte ville godkänna testamentet för att det var en person i ett slags beroendeställning, vilket Röda Korset av någon anledning inte ansåg det vara. Tror de förlorade något fall. Numera fungerar väl inte den affärsmodellen, man har börjat se striktare på allmännyttiga organisationers sätt att generera inkomster då de utför sådana på ett sätt som snedvrider konkurrens om det finns företag som utför samma sorts tjänster på orten såväl skattemässigt och att de kanske får en strid ström av arbetskraft som de aldrig ändå anställer (eller ibland tjatar om att de vill ha förlängning på lönebidrag).

Även stadsmissionen har råkat illa ut:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/0EQbL0/de-hemlosas-chef-gav-bort-lyor-till-slakt

Det tycks vara omöjligt att hålla fingrarna borta från syltburken..
Citera
2023-02-22, 01:09
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mingtian
Du har källor antar jag, för nu låter det som att alla som jobbar för UNHCR har de lönerna och det tvivlar jag starkt på.

https://www.tv4.se/artikel/12XMxo8NdUhochVvvJV15z/kritik-mot-fn-ukrainachefen-foer-unhcr-tjaenar-enorma-summor
Citera
2023-02-22, 03:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herbert.Spencer
Helt normalt i det området mao. Jag lovar, hon har aldrig varit känd för att vara prålig eller ens berusad, mer Victoria än Madeleine. Samtidigt, i hennes värld, om du dyker upp på vintern i en päls som alla omedelbart ser bara kostar 8 000 kr så börjar det tisslas om dig och rädslan att förlora sin grupptillhörighet är en stark drivkraft. Att hon fick sitta i styrelsen beror på att hennes namn hade gott rykte i Stockholm

Vilken fruktansvärd falsk värld hon och hennes gelikar förefaller leva i, där ens värde enbart mäts med pengar och konsumtion av lyxvaror. Och så stjäl man från de mest utsatta i tillvaron för att få råd att vara kvar i denna ytliga krets. Kan man sjunka djupare än så ?
Citera
2023-02-22, 03:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hofbrau
Jag håller med till 100%

Jag råkar ha känt och känner tillräckligt väl personer som är involverade i en av dessa organisationer och det är inget annat än en maffia verksamhet.

Det finns inget gott hos dessa människor annat än att de vill ha pengar för sina egna ändamål.

Självfallet försvinner en större % utomlands i andras fickor med för att hålla denna scam igång, 1 tiondel når endast de där döende i Afrika eller tältlägren i Syrien.

Folk är så in i helvete jävla naiva med att de inte ser det här är fan ett bevis på hur illa det är ställt med folk i allmänhet.

De mest korkade är de som agerar som nyttiga idioter på den lägre nivån där de tror att de förändrar något.

Jag har en större respekt för droghandlare, horor och somaliska priater än dessa människor.

Röda korset utnyttjar väl frivilliga pensionärer i sina secondhandbutiker? Så fult sätt att slippa betala löner genom att utnyttja snälla gamla damer som tror att de gör något gott för människor som har det svårt.Istället går de mesta av pengarna till ” administration ” och superhöga löner för de högsta hönsen. Det är så omoraliskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in