Citat:
Ursprungligen postat av
GrillMaster2000
Jag ställde en fråga, vad är det för sjuka anklagelser du kommer med?
Intressant är att du och flera andra tänker att den mest troliga utgången är att Ryssland skulle på olika sätt backa, och att konflikten skulle sluta på det viset.Jag har väldigt svårt att tro det, jag tänker att på samma sätt som många här i väst blir ursinniga över Rysslands invasion, så är det samma sak i Ryssland fast tvärtom, alltså att man blir mer nationalistisk och hatisk mot väst.Jag menar väldigt få här ifrågasätter vad vi läser i media, jag tror att i Ryssland är det samma.Jag kan såklart ha fel, men jag tänker att man här i väst kanske underskattar ryssarnas beslutsamhet, och även om vi läser att missnöjet över kriget är stort i Ryssland, så kanske ryssarna läser exakt samma om oss?
För att du anger de enda två utfall som propagandan i rysk statlig media anger. Skillnaden är att jag kan tänka mig andra utfall men du förutsätter vad Ryssland officiellt förutsätter. Du kan inte till 100 % dela den officiella ryska bilden och samtidigt spela "neutral". Du är genomskådad. 100 Kremltrogna putinister har försökt samma taktik som du redan i tråden. Vi kan det här nu.
Ja Ryssland kan segra genom kärnvapenhot eller starta kärnvapenkrig; men jag hoppas att inget av det inträffar utan jag hoppas att det blir en seger för Ukraina, friheten, den nationella självbestämmanderätten och demokratin. Kan inte du bara vara uppriktig istället med att helhjärtat stödja Ryssland, istället för under täckmanteln "neutral", "båda sidor", "västerländsk media".
Kanske lite judenazister, Coronavaccin och WEF också?