2023-02-21, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
De hade säkert gjort om de kunnat.

Massor av propaganda pågick i varje fall i rysk TV om att Baltikum nazifierats och annan liknande skit. Skillnaden var att rysk militär inte var lika stark då så det enda de kunde göra var att hota.
Jag har trott att den här tråden inte är skapade av djupt troende eller av medium eller folk i psykos...har jag fel där?
Ska tråden vara levande måste man skilja på "tro," propaganda och verklighet..
Citera
2023-02-21, 15:15
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bollenrullar
Jag har trott att den här tråden inte är skapade av djupt troende eller av medium eller folk i psykos...har jag fel där?
Ska tråden vara levande måste man skilja på "tro," propaganda och verklighet..
Ok, läs dessa och återkom.

Sen får du bedöma vad som är verklighet.

https://vilniusinstitute.lt/wp-content/uploads/2020/05/VIPA_Andriukaitis_2020_Iv4-1%D0%B5.pdf

https://stratcomcoe.org/cuploads/pfiles/ncdsa-natostratcomcoe-study-3b-rus-socmedia-web-final-1.pdf

https://www.theconservative.online/the-impact-of-russian-propaganda-in-latvia
Citera
2023-02-21, 15:15
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Ukraina var en del av Sovjet. Zelensky har lärt sig allt han vet av Sovjet.
Väldigt läraktig grabb, då han var 13 när sovjet föll samman. Och sen lärde hans sig inget mer under hela sitt liv.
Att du orkar hålla på med sånt här. Skäms du inte.
Edit: Ska rätta mig 16år ska det vara.
Senast redigerad av EnCarte 2023-02-21 kl. 15:19.
Citera
2023-02-21, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Hade baltländerna inte varit med i EU/NATO så hade de antagligen varit invaderade nu.
Hade Ukraina varit med i NATO 2014 hade de inte blivit invaderade.

Perioden 1990-2005-ish var Ryssland relativt fredliga och svaga. Det tackar baltländerna sin lyckliga stjärna för idag.
Ditt svar bygger ju på egna teorier som inte är förenliga med verkligheten.
I stället för att "köra omvägar", svara på min enkla fråga istället:

Varför gjorde inte Ryssland motstånd, vare sig när Baltländerna gick med i EU eller när de gick med i NATO?

seså iväg till biblioteket och försök hitta något svar nu...
Citera
2023-02-21, 15:21
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Varför gjorde inte Ryssland motstånd, vare sig när Baltländerna gick med i EU eller när de gick med i NATO?
Här har du allt förklarat för dig.

https://www.marshallcenter.org/sites/default/files/files/2020-09/pC_V9N2_en_Burdulli.pdf

Allt om hur Ryssland reagerade när Baltikum gick med i Nato 2004 och hur svaga de var militärt.
Citera
2023-02-21, 15:21
Medlem
Svammels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luckyaso
Ukrainarunkare är outbildad trash.

Jag har inget över för Putina.

Undrar mer hur mycket död och blod väst är beredda att offra.

Putina kör all-in nu och med ratio som varito blir det på 1 miljon döda ryska soldater till, 250 000 ukrianska + civila. Det kan pågå över 1 år till och samtidigt är storspelaren Kina.

Muslimska världen överlyckliga också.

Men ni ukrainarunkare kan ju fortsätta hoppas. Ni är gulliga, feminina och känslostyrda.

Putina och Kreml kan man helt räkna bort som faktor nu. De kör all-in.

Väst styr över alla konsekvenser nu. De kan också öka stödet med risk för spridning. Eller minska stödet och allt är slut inom 1v.

Men stödet bara ökar/minskar i exakt balanserad takt för jämbördiga lede fi som leder till maximalt antal döda.

jag avskyr Ryzzarna för vad de har gjort mot civilbefolkningen i Ukraina pluss för deras helt sjuka resonemang och dagliga lögner. De beslås med lögn på lögn på lögn.. men helt ogenerat fortskrider de I sitt tarvliga värv.

Frågan är bara vad de vill egentligen. Hela donbass är snart lagt i ruiner så det var inte för folkets skull de invaderade i alla fall. Hatar ryssar. De tror man kan roffa åt sig land som ett jävla snörgåsbord lite som det passar. Men Gud jävlar vad fel de hade.
Citera
2023-02-21, 15:22
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ditt svar bygger ju på egna teorier som inte är förenliga med verkligheten.
I stället för att "köra omvägar", svara på min enkla fråga istället:

seså iväg till biblioteket och försök hitta något svar nu...

DiKT har ju rätt. Ryssarna körde vad som brukar kallas "appeasement" där, dåligt implementerad sådan.
Citera
2023-02-21, 15:23
Medlem
Citat:
Ukrainarunkare är outbildad trash.

Jag har inget över för Putina.

Undrar mer hur mycket död och blod väst är beredda att offra.

Putina kör all-in nu och med ratio som varito blir det på 1 miljon döda ryska soldater till, 250 000 ukrianska + civila. Det kan pågå över 1 år till och samtidigt är storspelaren Kina.

Muslimska världen överlyckliga också.

Men ni ukrainarunkare kan ju fortsätta hoppas. Ni är gulliga, feminina och känslostyrda.

Putina och Kreml kan man helt räkna bort som faktor nu. De kör all-in.

Väst styr över alla konsekvenser nu. De kan också öka stödet med risk för spridning. Eller minska stödet och allt är slut inom 1v.

Men stödet bara ökar/minskar i exakt balanserad takt för jämbördiga lede fi som leder till maximalt antal döda.

Dina inlägg är helt obegripliga. Att du stödjer Putin fattar dock alla eftersom dina argument till 100 % följer Kremls playbook.

Den som omedelbart kan stoppa detta krig, och därmed fortsatta dödsfall, är Putin. Ukraina kan inte styra över om kriget ska fortsätta eftersom de inte anfallit någon. Sök hjälp.
Citera
2023-02-21, 15:24
Medlem
tenebriss avatar
Citat:
5°C senaste 3 dagar:

https://www.accuweather.com/en/ua/bakhmut/322749/february-weather/322749

Ingen snö och viss grönska, eventuellt annorlunda framtill 18e men hör inte hit

https://t.me/teremchek/259

Din egen länk säger att det varit mellan -10 och -1 varje natt i februari, det är inte milt väder. Det är kallare än svenska västkusten, och det är inte så grönt som i ditt så flitigt länkade klipp.
Citera
2023-02-21, 15:31
Medlem
Kedoxs avatar
Tröttnade rätt snabbt på denna rapportering då jag inte tror Putte är speciellt intresserad av att inta norden.
Men vart står kriget nu sen ryssen backade från Kiev? Är det mest pangpang och avrättningar i de provinser ryssen var sugen på och går det på tomgång numera?
Citera
2023-02-21, 15:31
Medlem
BigBusinesss avatar
Citat:
Vad menar du..?????

Frågan var varför Ryssland inte anföll baltstaterna när de gick med i EU och Nato.

Svaret är att Ryssland då varken hade kraft eller lust att börja bråka med väst. I dag har vi ryzzland. Ett skitland förvaltat av en galning som försöker dölja alla problem genom påhittade externa konflikter.
Citera
2023-02-21, 15:35
Medlem
Sgt.Blands avatar
Kommer ni ihåg den smällfete ryske piloten som blev nedskjuten i början på kriget? Han kallades ryske Göring här i tråden. Han dök upp idag på Putains tal haha. Tydligen har han blivit utlämnad trots att han sköt ihjäl en ukrainsk bonde när han försökte fly.

https://t.me/operativnoZSU/79910
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in