2023-02-21, 14:35
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herbert.Spencer
Jag har inte försvarat hennes handling, jag kan se större sammanhang än dig, jag kan se både att hon skapat offer och skadat sig själv, och jag är intresserad av orsaken. Jag som känner henne vet att illvilja är något som väldigt få som känner henne skulle sammankoppla henne med. Samt en initial chock över att känna personen ifråga och få reda på saker som är det sista de flesta skulle förvänta sig av henne. Dualister=klarar bara saker som simplifieras till på/av. Var en pluralist. De klarar av fler lägen.

Du menar att "du trodde" du kände henne ?

Hon är ju en fask och hemsk människa som borde vara 2m under gräset.
Citera
2023-02-21, 14:43
Medlem
Atamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Witko
Är det rymdingenjören och rallyföraren Nina vi talar om?

Nej! Nej! Nej!
Citera
2023-02-21, 14:45
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweKingCalle
Du menar att "du trodde" du kände henne ?

Hon är ju en fask och hemsk människa som borde vara 2m under gräset.

Vad har hon sedan tidigare?

Annars låter detta som att hon kanske blivit rädd att bli hemlös själv? Inte alls för att försvara men hennes levnadskostnader kanske ökat markant. Hör en del som våndas för att tiden de hade bundit sina lån och elavtal löper ut. Hon kanske bodde i ett äldre Östermalmshus med kallhyra där hyresgästerna själva står för värmekostnader med eluppvärmning (och inte överdrivet bra isolerat). Är det riktigt illa kanske hon haft hög belåningsgrad och prisfall på bostad sjunkit till nivå under värdet på skulden på bolån? Jag vet inte om det finns många som ännu sitter med lågräntenivåer på amorteringsfria lån när det ännu fanns?
Citera
2023-02-21, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Witko
Är det rymdingenjören och rallyföraren Nina vi talar om?

Nej det är inte hon det är https://www.svenskdam.se/hemma-hos/nina-von-krusenstierna-visar-upp-sin-garderob-vagar-vara-unik/5471886
Citera
2023-02-21, 14:53
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Tack.

Hon var väl adlig har jag för mig, finns det inte pengar i släkten kan jag ju undra?

Von Krusenstjärnor har väl lite galenskap i generna.....

https://sv.wikipedia.org/wiki/Agnes_von_Krusenstjerna

Citat:
Ursprungligen postat av Hofbrau
Jag håller med till 100%

Jag råkar ha känt och känner tillräckligt väl personer som är involverade i en av dessa organisationer och det är inget annat än en maffia verksamhet.

Det finns inget gott hos dessa människor annat än att de vill ha pengar för sina egna ändamål.

Självfallet försvinner en större % utomlands i andras fickor med för att hålla denna scam igång, 1 tiondel når endast de där döende i Afrika eller tältlägren i Syrien.

Folk är så in i helvete jävla naiva med att de inte ser det här är fan ett bevis på hur illa det är ställt med folk i allmänhet.

De mest korkade är de som agerar som nyttiga idioter på den lägre nivån där de tror att de förändrar något.

Jag har en större respekt för droghandlare, horor och somaliska priater än dessa människor.

Jag håller helt med dig!!
Citera
2023-02-21, 15:03
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Jag håller med till 100%

Jag råkar ha känt och känner tillräckligt väl personer som är involverade i en av dessa organisationer och det är inget annat än en maffia verksamhet.

Det finns inget gott hos dessa människor annat än att de vill ha pengar för sina egna ändamål.

Självfallet försvinner en större % utomlands i andras fickor med för att hålla denna scam igång, 1 tiondel når endast de där döende i Afrika eller tältlägren i Syrien.

Folk är så in i helvete jävla naiva med att de inte ser det här är fan ett bevis på hur illa det är ställt med folk i allmänhet.

De mest korkade är de som agerar som nyttiga idioter på den lägre nivån där de tror att de förändrar något.

Jag har en större respekt för droghandlare, horor och somaliska priater än dessa människor.
Kul kuriosa… Anna Book gjorde hejdlöst med reklam för Vid din sida, men det var ett par år sedan.
Citera
2023-02-21, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Som sektorchef för tillväxt och utveckling i Eksjö kommun måste hon ändå ha relativt hög lön. Så att "spara ihop en mille" på relativt kort tid borde inte ha varit ett oöverkomligt mål för den som håller föreläsningar angående: "Våga tro på dig själv"..

Hahah, om du nu ska hoppa på tåget att det är Nina får du nog googla lite bättre..
😂😂😂😂😂
Citera
2023-02-21, 15:25
Medlem
Finns det någon 99.99% säker källa att det skulle vara den som nämns?
Citera
2023-02-21, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Som sektorchef för tillväxt och utveckling i Eksjö kommun måste hon ändå ha relativt hög lön. Så att "spara ihop en mille" på relativt kort tid borde inte ha varit ett oöverkomligt mål för den som håller föreläsningar angående: "Våga tro på dig själv"..

Men snälla nu är du helt ute och cyklar
Citera
2023-02-21, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Tack.

Hon var väl adlig har jag för mig, finns det inte pengar i släkten kan jag ju undra?

Hon har en syster (P*tra med samma efternamn) som är fastighetsmäklare. Möjligt att hon kan låna ut lite..
Citera
2023-02-21, 15:55
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:
Jag håller med till 100%

Tror du detta även gäller tunnelbane jeanett ich hennes "vid din sida" ?
Citera
2023-02-21, 16:04
Medlem
Atamons avatar
Hur uppdagades detta brott? Bankerna brukar kräva minutiösa redogörelser för väsentligt lägre belopp än flera miljoner kronor!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in