2023-02-21, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bollenrullar
Du är fulkständigt förblindad i ditt PK dike!!

Hur många gånger har inte den Ukrainska terrorregimen terroriserat befolkningen i östra Ukraina med alla möjliga medel???

Du kör samma mantra varenda gång.. "Ryssland anföll Ukraina"....
Inte ett ord om anledningen...
Vi vet alla att anledningen var landgrab och att återupprätta Sovjetunionen/Tsarryssland. ryssarna invaderade Ukraina redan 2014 och det orsakade en massa död och lidande i Donbas.
Citera
2023-02-21, 11:08
Medlem
Taggads avatar
Lägg märke till den fladdrande oärliga blicken på mytomanen som undfallande sveper förbi sanningen för att inte lögnerna ska uppdagas.
Citera
2023-02-21, 11:09
Medlem
attogs avatar
Detta är ett valtal! Lägger ut mattan för återval 2024.

Inledningen om kriget var mest för att det var tvunget att sägas något.
Hur han som deras stora ledare, går fredens väg, eftersom han måste slåss mot satan, bögar, pedofili och inte minst, nazister.
Lite av Trump-retorik. Vi(jag) mot resten av världen! Vi(jag) måste slåss.

Ser inte att han kommer tillbaka till kriget igen och några större utfästelser.
Citera
2023-02-21, 11:10
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Jag försöker räkna ihop konkreta åtgärder gällande krigsinsatsen, men har bara fått ihop att officersubildningen ska utökas (vilket kommer att få effekt om fem år) och att vissa insatser för att underlätta produktionen av krigsmateriel och förbättrandet av infrastruktur (fr a i Sibirien) ska införas.

Allt annat är fluff, ideologi och åsikter. Detta tal motsvarar gastronomins snabbnudlar: lika innehållslöst. Nu är det bara några minuter kvar.
Vad hade du väntat dig, att han ska avslöja alla krigsplaner i ett publikt tal?
Du som så många andra bara måste hitta något att kritisera Putin för.
Citera
2023-02-21, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Ett jävla tjat om bögar. 7 stater i USA har i stort sett samma lagar i ämnet som Ryssland och det är att inte utsätta barn för diverse propaganda. Det är ju fan äckligt att se läderbögar i Pridetåget som går med piska bakom en annan som kryper på knä samtidigt som småbarn står och tittar på.
Om du tittar på pridetåg, varför klagar du? Om du inte gillar det kan du ju stanna hemma och se sportextra. Hur många slaktade barn och civila ska krävas för att sprida barnamördare v.puttins syn på kvinnor och homoer?
Citera
2023-02-21, 11:14
Medlem
Citat:
Tycker det är skandal att du efrer ett år avvkriget inte läst på om utvecklingen i det korrupta Ukraina.

Om du så endast är lågbegåvad finns en chans att du ser konflikten på ett annat sätt. Tro mig!
Nu är ryssland mer korrupt än Ukraina, enligt dig betyder det att Kina har rätt att invadera det efterblivna ryssland.
Citera
2023-02-21, 11:15
Medlem
attogs avatar
hahaha

Nu ska Putin berätta hur ryssar är, för ryssarna.
Viktigt inslag i ett tal till nationen!
Citera
Medlem
Ja nu efter Putins tal och att Ryssland kommer att få stor hjälp av Kina så kommer vi att gå mot ett stort världskrig om inte Ukraina förlorar ganska snabbt.
Men krigshetsaren Biden kommer att fortsätta tills katastrofen är ett faktum.
Ryssland går det ju inte att få någon ändring på det är lika bra att inse det, men vi i väst borde ju begripa mer och försöka få slut på kriget och inte eskalera det mer.
Citera
Medlem
BlackBookss avatar
Citat:
Är du här endast för att provocera, eller är du på riktigt korkad??

Visst har barn dödats i kriget. Är det en nyhet för dig?
Tyvärr är det priset kriget får betala, eller rättare sagt terrorregimen i Ukraina får betala.

De har bäddat för detta under lång tid.

En dag tar det stopp..

KRIG?? Ehh är det inte en "Specialoperation"??

Tycker nog det är en smula anmärkningsvärt att man går på så mycket med så här mycket våld och förstörelse när man bara har en mindre specialoperation i delar av ett broderland.

Men det är väl så det ska vara, otrygghet och rädsla för överheten.

Fan vet jag, min SO lärare "Bollenrullar" vägrar ju utbilda sina elever... Vad ska man säga. RyZZälskarna liksom bara tror att man ska veta hur dom tänker, jag visste inte att man var tvungen att vara tänkeläsare för att fatta vad som händer, för ta mig fan inga av era bortförklaringar biter på mig iallafall.

Känner du dig provocerad?? Ja du är ruzzki anhängare, naturligt misstänksam mot din omgivning.

Vad är det som tar stopp??
Citera
2023-02-21, 11:18
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av attog
Detta är ett valtal! Lägger ut mattan för återval 2024.

Inledningen om kriget var mest för att det var tvunget att sägas något.
Hur han som deras stora ledare, går fredens väg, eftersom han måste slåss mot satan, bögar, pedofili och inte minst, nazister.
Lite av Trump-retorik. Vi(jag) mot resten av världen! Vi(jag) måste slåss.

Ser inte att han kommer tillbaka till kriget igen och några större utfästelser.
En möjlighet är att det är upptakten till presidentsvalskampanjen, men i så fall borde han kanske framträtt som kandidat och inte i egenskap av statschef. Devisen på plakaten som sattes upp härom dagen skulle dock kunna vara en blinkning till Trumps "MAGA". Gör Ryssland stort igen. Det finns ingen bortre gräns.
Citera
2023-02-21, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av attog
Om man inte förbinder, så dör man snart.
Om man förbinder, så går det att stoppa.
Sedan blir detta med kisseriet ett problem. Genom bandaget?

Känns inte som de ryska soldaterna erbjuder bandage till dem de skär bollarna av.
Citera
2023-02-21, 11:22
Medlem
attogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
En möjlighet är att det är upptakten till presidentsvalskampanjen, men i så fall borde han kanske framträtt som kandidat och inte i egenskap av statschef. Devisen på plakaten som sattes upp härom dagen skulle dock kunna vara en blinkning till Trumps "MAGA". Gör Ryssland stort igen. Det finns ingen bortre gräns.

Kan inte talet om hur ryssar är och sitt eget om hans satsningar på civil infrastruktur, vara ett ryskt sätt att förenas i "nu spränger vi alla gränser, tillsammans!"

Sedan är Putin redan återvald.
Så han ser nog ingen skillnad i mitt och ditt. D v s han är ryssland!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in