2023-02-20, 17:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Det beror vad du menar med västprodukter. Produkterna tillverkas av Kina men ägs av västföretag som tar största delen av profiten. Jag tror inte de hittade sina Iphones och Teslabilar på gatan i alla fall. Alla dessa skulle man bli tvungna att importera om västföretagen flyttade ut produktionen till andra låglöneländer.

Sen finns det mycket västproducerat på hyllorna i väst. Inte heller behöver de komma från Kina utan mycket kommer från andra låglöneländer, som kläder t.ex. Det stora problem för Kina om väst skulle flytta tillverkningen, är en enorm arbetslöshet i Kina, bortsett från de minskande intäkterna.

iPhone och Telsa finns där för att Apple och Tesla i vill sälja, inte för att Kina behöver dom. Dom har egna telefoner i överflöd likaså elbilar.
Citera
2023-02-20, 17:20
Medlem
Onyourknees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Min gissning, Lukashenko är fängslad då han inte ville attackera Ukraina. Putin kommer att förklara att Vitryssland nu är en del av Ryssland. Han vill åt deras armé då han kört slut på sin egen.
Lukashenko hade kanske bohaget med sig till Putin, kanske nytt pass också?
Citera
2023-02-20, 17:20
Medlem
Mindbusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Hmm , intressant information om Lukashenko. Såg också precis denna reklamskylten inför Putains tal imorgon.

https://twitter.com/Gerashchenko_en/status/1627696540088254464

Vad tusan menar dom med ” "Russia's border ends nowhere"”?
Citera
2023-02-20, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bset
För oss alla i Europa får vi hoppas på en enormt stor hård offensiv så Ukraina kapitulerar och livet kan återgå till det vanliga.

Nu är det nog så att en rysk seger i kriget är just den utgång som INTE ger en återgång till det vanliga. Om Ryssland drar sig tillbaka eller förlorar och Putin avsätts finns däremot goda möjligheter till att relationerna normaliseras. Men vinner Putin då har vi ett nytt kallt krig och en ny järnridå i Europa.
Citera
2023-02-20, 17:21
Medlem
boqpods avatar
Citat:
För oss alla i Europa får vi hoppas på en enormt stor hård offensiv så Ukraina kapitulerar och livet kan återgå till det vanliga.

Absolut inte,
För oss alla i Europa får vi hoppas att våra vapen gör nytta för Ukraina till våren och skickar hem alkoholisterna med svansen mellan benen.
Ryssland kommer efter Ukrainas seger vara paria och inte litade på de kommande 100 åren.

Västvärldens stöd för Ukraina kommer aldrig att sjunka, hur mycket ni än försöker med ert dravel.
Senast redigerad av boqpod 2023-02-20 kl. 17:30.
Citera
2023-02-20, 17:22
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Min gissning, Lukashenko är fängslad då han inte ville attackera Ukraina. Putin kommer att förklara att Vitryssland nu är en del av Ryssland. Han vill åt deras armé då han kört slut på sin egen.
Haha, konspirationsteori deluxe ("Lukashenko är fängslad". Men tanken på att Ryssland och Vitryssland ingår personalunion är kittlande. Har aldrig tänkt på det. Det skulle ge lite kompensation när Ukraina sätter sig på tvären.
Citera
2023-02-20, 17:26
Medlem
Onyourknees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Auric
Nu är det nog så att en rysk seger i kriget är just den utgång som INTE ger en återgång till det vanliga. Om Ryssland drar sig tillbaka eller förlorar och Putin avsätts finns däremot goda möjligheter till att relationerna normaliseras. Men vinner Putin då har vi ett nytt kallt krig och en ny järnridå i Europa.
Den risken finns att muren byggs upp igen. Zelensky lär behöva ammunition och vapen i massor.
Citera
2023-02-20, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onyourknee
Ja när nya vapen kommer in för Ukraina och Putte ligger i brygga kan man undra………..?

Schackspelet är över och förlorat för ryssarna. Den här gången kommer Putin att tvingas satsa på poker. Han vet att hoppet om att vinna med konventionella vapen är ute. Återstår bara att satsa på kärnvapenkortet och testa om någon vågar syna. Förlora går han inte med på.
Citera
2023-02-20, 17:29
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
iPhone och Telsa finns där för att Apple och Tesla i vill sälja, inte för att Kina behöver dom. Dom har egna telefoner i överflöd likaså elbilar.
Men dom har inte samma status. Men den stora förlusten skulle bli för Kina om tillverkningen av dem försvann. Om Tesla flyttade sin nybyggda fabrik från Kina. Apple har redan börjat flytta ut produktionen. Samma kan ske med alla andra västprodukter man tillverkar. Av de Kinesiska produkter man exporterar till väst, är det bara Huawei som jag faktiskt känner till. Sen vet jag att de säljs kinesiska moppar och bilar men de har ingen högre status och bilarna får dåliga recensioner. Jag vet inte ens om jag sett en kinesisk bil efter vägarna, som jag minns.
Citera
2023-02-20, 17:30
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
Vad tusan menar dom med ” "Russia's border ends nowhere"”?
Tsaristslogan från 1800-talet: Ryssland ska hela tiden bli större genom erövringar. Det finns ingen bortre gräns.
Citera
2023-02-20, 17:32
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onyourknee
Lukashenko hade kanske bohaget med sig till Putin, kanske nytt pass också?
Det sprids rykten på Twitter nu att Lukashenko är försvunnen haha. Får se om han dyker upp?? Tror nog bara han sitter och trycker i en bunker nånstans.
Citera
2023-02-20, 17:32
Medlem
Onyourknees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja
Schackspelet är över och förlorat för ryssarna. Den här gången kommer Putin att tvingas satsa på poker. Han vet att hoppet om att vinna med konventionella vapen är ute. Återstår bara att satsa på kärnvapenkortet och testa om någon vågar syna. Förlora går han inte med på.
Tror du ligger väldigt nära sanningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in