Citat:
Vad yrar du om nu? Nyss så trodde du inte på att de betalade pengar för att locka soldater. Nu har du googlat och fått se det själv att det kommer in flertal "Latinos" och slåss för Ukraina för de får lön. Säg nu att det finns 20 bataljoner med 1000 man i varje bataljon. Folk dör och de tar in nya hela tiden. Som sagt de betalar ju för att soldater ska kriga för dom. En sak som folk har flaggat för eller reagerat på, Ukraina.
https://english.alarabiya.net/News/world/2022/03/06/Approximately-20-000-foreign-volunteers-in-Ukraine-fighting-against-Russians-FM
https://english.alarabiya.net/News/world/2022/03/06/Approximately-20-000-foreign-volunteers-in-Ukraine-fighting-against-Russians-FM
Jag har inte googlat? Var har du fått det ifrån? Jag följde dina länkar, och hittade inget om att de lockade soldater med lön, 3 000 dollar per månad som du säger. Jag kanske läste dåligt så peka gärna på var om jag missade det. "Flertal" , fler än vadå? Menar du att huvuddelen av den ukrainska armen är latinos? Eller bara huvuddelen av de frivilliga? Lite oklart när du inte anger vad de är flertalet av. Låt mig då citera avseende de frivilliga och deras härkomst från din länk ovan: “This number is around 20,000 now. They come from many European countries mostly,” säger Ukrainas utrikesminister. Dvs, flertalet kommer från europeiska länder. Hur får du ihop det med ditt påstående att flertalet kommer från Latinamerika? Vem tror du är minst insatt och har fel, du eller Ukrainas utrikesminister?
Fortfarande, jag tror iofs inte på dina siffror om 1000 inkommande latinos per dag, men om du har rätt och det finns 20 000 latinos idag (dvs alla frivilliga i Ukraina är latinos), så är snittlivstiden i Ukraina för dem cirka 20 dagar? Tror du på det själv? Att det skulle stupa (eller i vart fall skadas så de blir stridsodugliga) 20 000 -30 000 latinos i Ukraina per månad? Tror du inte att detta skulle uppmärksammas i Latinamerika, eller är det inte mer sannolikt att det är fria fantasier från din och dina gelikars sida? Det har såvitt jag förstår dött 3 svenska frivilliga i Ukraina, och varje dödsfall har uppmärksammats. Tror du Latinamerika är så annorlunda? Till och med när det stupade 1 person från ett afrikanskt land (på rysk sida) blev det en fråga på regeringsnivå i det landet.
Wagners möjlighet att rekrytera ryska fångar upphörde när de förlorat 30 000 man, men du tror att latinos är mer korkade än ryska fångar och fortsätter komma trots obefintlig överlevnadschans?
Och, om nu så vore att det kommer mängder av frivilliga från Latinamerika för att slåss för fred och frihet mot det ryska fascistangreppet. Vad är problemet? Att de får betalt? På ryska sidan slåss (eller har i alla fall slagits) Wagnergruppen, och de får ju betalt. Både företaget och soldaterna som jag uppfattar det. Är det också fel?