2023-02-18, 19:38
Medlem
45-75Marlins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tillsson
Vilka snille vi har i EUs topp! Tysklands utrikesminister sitter och pratar om att Ukraina inte är säkert om inte Putin gör en 360-graders omsvängning ...

Vissa NATO-puckon här fattar säkert ingenting....

https://twitter.com/Trollstoy88/status/1626974513916174339
Stackare!

Det behövs inte mycket för att få igång en foliehatt som dig!

Givetvis kommer EU att se till att Ukraina är säkert.
Citera
2023-02-18, 19:38
Medlem
Tillssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RealTide
Som om DU fattar nåt ditt mongolmiffo
Hon är utrikesminister i Tyskland inte en EU-topp.

Om hon är utrikesminister i Tyskland är hon en EU-topp. Har du inte sett Ulf Kristersson hålla tal i olika EU-sammanhang? Ex Europaparlamentet.
Citera
2023-02-18, 19:39
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Ja där stitter många stollar i duman men denna snubben (kan inte minnas namnet men är typ Kazakhov har jag för mig) brukar inte svamla om grejer. Sen dök det upp en ny bekanstskap för mig som direkt började hota med kärnvapen. Ryssen är ju redan slagen i kriget och ekonomin har kraschat så Putain börjar nog bli desperat nu. det finns nog snart bara två val kvar, antingen full mobilisering eller lämna Ukraina.

https://twitter.com/TheKremlinYap/status/1626705734699212800

Hittade politikern nu, Alexander Kazakov heter han och är visserligen en krigsivrare men han ger ändå ett hyfsat stabilt intryck. Och han är ju ingen galen pensionär heller utan har ju ändå ett liv framför sig ju.

De är inte slagna. Vad gäller ekonomin, så får vi se. Det beror på hur oljeexporten stabiliserar sig och på deras reserver. Jag tycker egentligen ekonomin är mer "spännande" än kartan nu. Jag förväntar mer Ryssland-bäs nyheter på kort sikt.
Citera
2023-02-18, 19:40
Medlem
attogs avatar
Citat:
Och hon har NOLL=0-koll. Utrikesminister för Tyskland som ska skicka stridsvagnar till Ukraina liksom de gjorde för 80 år sedan under Naziflagg. Vagnarna pryds nu med en närmaste identiskt Balkenkreuz som Wehrmach hade framtill 1945.

Ja. Det ska bli roligt och se hur T 90 står sig mot Leoparden.
Citera
2023-02-18, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 45-75Marlin
Och om du tror på siffrorna är du en idiot!

Citera Ukro armens chef som Info som tror pa det. Idiot, vem?
Citera
2023-02-18, 19:43
Avstängd
psychicsailors avatar
Enligt MilSum idag kommunicerar Wagner att målet och planen är att ta kontroll över Bakhmut i mars/April.
Citera
2023-02-18, 19:49
Medlem
JymdKjams avatar
Äntligen!

Storbritannien visar vägen och skickar långdistansmissiler:

https://omni.se/a/BWkQEg

Citat:
På lördagen meddelade Storbritanniens premiärminister Rishi Sunak att landet blir det första som skickar långdistansvapen till Ukraina – kryssningsroboten Storm shadow, med en räckvidd på 250 kilometer.
– Om de kommer har ryssarna inte längre någonstans att gömma sig.
Citera
2023-02-18, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeadsOn
Citera Ukro armens chef som Info som tror pa det. Idiot, vem?
Du glömde att svara på min fråga. Jag provar igen.

Jag tycker att det låter väldigt intressant och skulle vilja läsa mer om detta.

Kan du länka eller är du sämre än mor min?

Bonus: Beskriv hur intelligent du känner dig.
Citera
2023-02-18, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chamdar
Är det inte det ryssarna gör, ignorerar sina egna nazister och samtidigt tjata om nazister i Ukraina

Helt ärligt så skiter jag vilka som är nazister egentligen men när PK-folk som kallar alla som vill se mindre invandring för nazister nu stödjer riktiga nazister med svastika tatueringar och försöker nedtona nazisternas roll i Ukraina så blir det störtlöjligt. Det går inte ta såna på allvar.
Citera
2023-02-18, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Enligt MilSum idag kommunicerar Wagner att målet och planen är att ta kontroll över Bakhmut i mars/April.

MilSum som i Military summary?
Specificera han vilket år?

Han satt hela sommaren och hösten och pratade om att Bakhmut skulle falla vilken dag som helst, gav upp i början av vintern och verkar nu ha återupptagit rappakaljan. Lyssnar du på något annat än pro-ryska källor? Källkritik?
Citera
2023-02-18, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av manfredkaltz
Helt ärligt så skiter jag vilka som är nazister egentligen men när PK-folk som kallar alla som vill se mindre invandring för nazister nu stödjer riktiga nazister med svastika tatueringar och försöker nedtona nazisternas roll i Ukraina så blir det störtlöjligt. Det går inte ta såna på allvar.
97% av svenskar stödjer Ukraina.

Hur stor andel av svenskarna anser du var PK-folk?

https://www.europarl.europa.eu/news/en/press-room/20221205IPR60901/eu-citizens-support-for-ukraine-is-solid-eurobarometer-survey-finds
Citera
2023-02-18, 19:59
Medlem
Citat:
Om hon är utrikesminister i Tyskland är hon en EU-topp. Har du inte sett Ulf Kristersson hålla tal i olika EU-sammanhang? Ex Europaparlamentet.

Nej
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in