Citat:
Ursprungligen postat av
-Info-
Många av punkterna verkar vara skräddarsydda för att passa Rysslands syften:
Det gäller speciellt punkterna 1, 2, 4, 6 och första halvan av punkt 7.
Kan man gissa att Ryssland finns med i ett hörn här? Sovjet infiltrerade ju fredsrörelsen i väst av samma skäl, så det är rimligt att anta att Ryssland infiltrerat de här grupperna i dessa nya tider.
Punkt 4 "Disband NATO" / "Upplös NATO" skulle Ryssland verkligen älska. Då kan de erövra Baltikum utan ett större motstånd och få en sammanhängande landyta till Kaliningrad.
Samtidigt skulle Rysslands inflytande över Europa öka. De kan när som helst hota med ett anfall mot ett enskilt land, och Europas mindre och svagare länder skulle ständigt befinna sig under ett anfallshot. Det skulle påverka deras utrikespolitik och inrikespolitik kraftigt.
Jag gissar att den ryska staten står entusiastiskt bakom denna manifestation.
Om det nu var USA tillsammans med Norge som bombade Nord Stream kommer NATO kollapsa.
Då fattar man vilken dysfunktionell organisation NATO det är.
Två NATO länder utför krigshandling mot ett tredje.
USA har ballat ut totalt.