Citat:
Ursprungligen postat av
Luciferis
Var hittar man obduktionen?
Hon kanske var en sån som inte har några andra synliga kärl. Så har hon försökt skjuta flera gånger och missat.
Var inte obduktionen en del av fupen?
Kom igen, som andra redan har lyft så är både tingsrätten, hovrätten och Batteritos advokat överens om att han injicerade henne med sprutan med tramadol som hans andra extjej har vittnat om att han kokade upp i köket när hon var närvarande innan han åkte tillsammans med henne till Annies lägenhet.
Att han sedan inte fälldes för mordet berodde på den teknikaliteten att de även hittade tramadol i Annies maginnehåll - det skapade en situation där det ej gick att säkerligen avgöra om det var trammen som man i rätten har bekräftat att Batterito har injicerat henne med, eller om det var trammen i magen - som hon teoretiskt sett kan ha tagit frivilligt (dock framkommer det i fupen att Batterito vid tidigare tillfälle har tvingat i henne tram genom att svälja det för att få skit på henne att använda emot henne om hon som mamma åkte dit på att ha tagit tram hon inte skulle ha gjort) - som orsakade hennes död. Situation gjorde att man inte kunde ställa bortom allt rimligt tvivel att han hade mördat henne.
Så varför tycker du att det känns nödvändigt att dikta ihop fiktiva och jävligt otroliga scenarior som detta? Har du satt en spruta i dig själv nån gång? Försök leva dig in i det och försök föreställa dig att du sätter den i armvecket och försök sen föreställa dig att du sätter den i halsen på dig själv. Hur skulle du bära dig åt?
Jag kan nog det mesta om att injicera men jag har verkligen inte ens en aning om hur fan jag skulle lyckas sätta en nål i halsen på mig själv. Jag hajar inte ens hur det ska gå till. Kolla dig själv i spegeln, som man har du ju säkert lite synligare blodkärl, men ser du var och hur du skulle kunna skjuta upp dig själv i halsen när du ser dig i spegeln? Man lär väl behöva strypa sig själv med ett jäkla skärp eller dylikt för att stasa till det tillräckligt för att kärlen ens ska synas och ”poppa upp” tillräckligt för att gå att ens gå att nå, och samtidigt ska man ju inte tappa fokusen av den akuta syrebristen som uppstår av att man tvingas strypa sig själv. Och då den totala avsaknaden av spår på hennes kropp bevisar att hon aldrig tidigare har injicerat så ska hon också ha lyckats med detta under det första försöket hon gör. Förbaskat fingerfärdigt av henne må jag säga.
Eller så förhåller det sig precis så som tingsrätten, hovrätten och Batteritos advokat alla är överens om: Batteriet injicerade Annie med trammrn. The simple solution is often the answer.