2023-02-17, 19:25
Medlem
attogs avatar
[quote=Moretex|83515286]Ja, allt är fakta.

Vi börjar där.
Redan nu ser jag tendens att Du, plockar ihop olika bitar och tolkar de, in i ditt narrativ.
Inte fakta.
Indicier skulle jag vilja kalla det.

Topic är:
Det är inte mina teorier att Polen får det enklare att annektera västra Ukraina utan andra som pusslar ihop händelser. Du kanske inte vet att Lviv är en polsk stad och kanske inte heller känner till Galizien.
Så klart jag vet.
Jag har studerat historien 1300 år tillbaka. Från 700-talet.

Vi börjar med:
Ukraine passes law granting special rights to Polish citizens
https://cms-lawnow.com/en/ealerts/2022/08/ukraine-passes-law-granting-special-rights-to-polish-citizens

This Draft Law was introduced in response to a similar Polish Law, which established certain benefits for Ukraine citizens who entered Poland as a result of as a result of the Russian military aggression.

Ukraina har antagit en lag om Polska medborgare , som redan Polen har antagit om Ukrainska medborgare. Ömsesidigt. Som Schengen avtalet kan man jämföra med eller EU avtalet.

The key rights introduced by the Draft Law include the ability to obtain:

the right to stay in the territory of Ukraine within 18 months after the Draft Law enters into force with the right to extend this stay;
employment without a work permit;
state registration as a taxpayer and a tax registration number;
social benefits, including social payments in case of disability, unemployment, etc;
the right to conduct entrepreneurial activity on the same terms as citizens of Ukraine;
educational privileges, including free tuition under state quotas, scholarships, preferential long-term loans for obtaining education in Ukraine, etc.;
free medical treatment in state medical institutions.

Om vi börjar här. Detta är inget bevis för att Polen ska annektera västra Ukraina.
Är detta en liten pusselbit för dig att bygga upp en konspirationsteori på?
Citera
2023-02-17, 19:25
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Dåliga nyheter från Gammalsvenskby:

Två invånare i Gammalsvenskby dödades av ryssarna.

Sofia Hoas ger lite mer information:

Citat:
Två personer dog i en rysk attack mot Gammalsvenskby i södra Ukraina i torsdags morse, rapporterar militäradministrationen i Chersonprovinsen. Dödsfallen bekräftas av den svenska intresseföreningen Svenskbyborna.

"Det är mycket tragiskt. De dog i gryningen av en direktträff in i deras sovrum från andra sidan floden. Ryska armén har terrorbombat byn sedan de blev befriade från ockupationen i november. Det finns inga militära mål i byn. Våra tankar går till deras familj" skriver föreningens ordförande Sofia Hoas till Svenska Dagbladet.

https://www.dn.se/varlden/folj-det-sakerhetspolitiska-laget-i-europa/

Det finns inga militära mål i byn. Det är ren terror.
Citera
2023-02-17, 19:28
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Sofia Hoas ger lite mer information:

Det finns inga militära mål i byn. Det är ren terror.
Satans as, och vissa svenskar? här försvarar ryzzen...
Citera
2023-02-17, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spugge
Ryssland har inga legitima mål i Ukraina. Invasionen är olaglig. Alla offer för rysk eller ukrainsk eldgivning är Rysslands fel.
Alla fall av tortyr eller mord på civila jag stött på under det här kriget är utförda av ryssar.
Så mycket tortyr i ukraina dom det rapporteras och inte en enda bild släppt ännu på tortyrskador på människor.
Låter helt osannolikt.
Citera
2023-02-17, 19:31
Medlem
aztlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Folkmord? Menar du Zelenskyj-regimens härjningar i Donbass?
Menar du pingvinens invasion av Ukraina, +100k döda ruZkies and still rising?
Citera
2023-02-17, 19:32
Medlem
Sgt.Blands avatar
Spionen Girkin låter lika negativ som vanligt. Ingen seger för ryssen i sikte alls tydligen. Och nu får han frågan som jag har undrat genom hela kriget om varför han tror att Ryssland kommer att falla ihop om de inte vinner kriget? Men han svarar tyvärr inte på frågan. Inte inom detta klippet iaf.

https://twitter.com/BrennpunktUA/status/1626646377391394827
Senast redigerad av Sgt.Bland 2023-02-17 kl. 19:57.
Citera
2023-02-17, 19:32
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RealTide
Satans as, och vissa svenskar? här försvarar ryzzen...

Ja. Putin dödar både ukrainare och svenskar.

Han är vår gemensamma fiende.
Citera
2023-02-17, 19:33
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Så mycket tortyr i ukraina dom det rapporteras och inte en enda bild släppt ännu på tortyrskador på människor.
Låter helt osannolikt.

Kanske du inte förstår på grund av dina begränsade kognitiva förmågor, lite som Bruce Willis fast bara 38....
Citera
2023-02-17, 19:33
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gustav2adolf
Tack va skönt att höra.

Ryssland är jag inte alls rädd för.
Det är bankmaffian i Washington som är dem som ständigt hetsar fram konflikter runt om i världen de sista 70 åren.

Jag är av den bestämda uppfattningen om Nato skulle skita i att etablera sig i Ukraina och att man på någotvis möttes på halva vägen nere på Krim så skulle detta krig ta slut.
Krim är ju trots allt full av Ryssar. Och man har ju inte varit speciellt snälla mot varandra . Både Ukrainare och Ryssar är lika stora kålsupare i detta fallet.

Jag vill till varje pris undvika ett WW3.
Att vita ska mörda varandra är bara så jävla sjukt.
Och detta gör ju oss Européer rätt så fattiga dessutom.
Det finns inga vinnare i detta krig förutom bankmaffian som alltid skor sig på krig.

Då gapar folk att de är ju bara att Ryssland backar ut ur Krim. Ja absolut måste de göra detta.
Men det måste kompromissas. Hade inte Krim varit fullt av Ryssar hade ju saken varit svin enkel. Men nu finns det massor av Ryssar där av förklarliga skäl.

Och det hjälper inte till att varenda västlig Europeisk vapenfabrik vill ha lekstuga i Ukraina för att kunna visa upp sina vapen och där med ösa in dem där i mängder.

Frågan är såklart superkomplex. Att tro att Ryssen kommer backa ur detta med svansen mellan benen är lite väl naivt att tro. Och speciellt när dem sitter med världens störa Kärnvapenarsenal.

Så att den hjärntvättade Svennebanan massan inkl dess motsvarighet i Europa gormar för mer krig och på det sättet legitimerar dessa jävla krigshetsare och girga bankirer till att fortsätta tjäna pengar på andras olycka är fel. Och att vi ökar riskerna för kärnvapen krig. Det sitter ju trots allt en förbannat oberäknelig Ryss i form av Putin på andra sidan bordet.
Många röriga tankar här och jag har bara tid att kommentera en del..

Men man behöver inte alls kompromissa med Putin. Han går att besegra och kommer att backa.
Skicka du dina handhjärtan till Putin, det är veklingar som du som gör att han ens får syre.
Du är lika svag som Putin hoppas att Europa är och det råder konsensus kring våra makthavare att enda alternativet på konflikten är att Putin besegras i grunden.
Han har redan spelat ut kärnvapenkortet med sina röda linjer och det är hursomhelst inte ett argument för att kräla för honom.
Citera
2023-02-17, 19:34
Medlem
attogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mary99
Du tycker så. Men Ryssland ser på regimen som neo-nazi och de agerar efter det.
Jag tycker inte att man skulle sabotera NS. Biden tyckte annorlunda. Det är inte för att han är galen även om sabotaget verkade galet. Han hade en rationell anledning.
Du kan inte tillskriva andra ohederlighet eller galenskap bara för att du inte håller med.
Om Biden verkligen anser att NS är av ondo och Putin anser att regimen i Kiev är farlig så betyder det bara att de gör andra bedömningar än vad du själv gör. De kanske har andra underlag?
Hur ser du på vår egen statsminister? Är han 100% ärlig och konsekvent eller vinklar han budskap, lovar mer än han håller?
Om du ser på världen utifrån ditt eget snäva perspektiv kommer du aldrig att begripa varför saker och ting sker. Jag kallar det för "kitchen sink" eller sandlådeperspektivet.

Vad är det som inte säger att detta är ett falskt narrativ?
Zelensky, juden, från östra Ukraina som talar ryska. Nazist?

Jag säger att det är en falsk ursäkt. Vilseledande narrativ.
Varför?
För den inhemska publiken. Gemene ryss. Så det skapas en support.
Spela på historien. Ingen ifrågasätter att man startar ett krig.
Citera
2023-02-17, 19:35
Medlem
Sgt.Blands avatar
En av de absolut största Z-dårarna Tatarsky ser ingen seger för ryssen heller.

https://twitter.com/BrennpunktUA/status/1626647809146462209
Citera
2023-02-17, 19:37
Medlem
attogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
2-6 var ju Sovjet, dvs i lika hög grad Ukraina. Speciellt frågor som 3) var ukrainska kommunistpartiet hårda motståndare av. Helt enkelt slavisk ledarskapskultur.

7 kan ju diskuteras vem som började.

Sen är där ett 11) Russia-Ukraine Friendship treaty som Ryssland nog bröt, ryssarna skulle hävda att Euromaidan-juntan bröt det först, men det hade inte hållit i "rätten".

Det är bara att konstatera att Ukraina och Ryssland därmed bägge har stor risk att inte hålla avtal.

Sovjet eller ryssar. Vilka styrde mest i Sovjet. Kreml?

Men, vi kan konstatera att förhandlingar har liten framtid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in