Citat:
Ursprungligen postat av
Moretex
Går det dåligt för ryssen? På vilket sätt då kan man ju undra för det är inget panik i Moskva och inget tiggande om vapen, pengar eller förhandlingar. Man tar tydligen den tid det tar och ryssarna vidhåller att alla mål kommer att uppnås.
Mild vinter eller tycker du inte det? Sen lyckades tyskarna att fylla på gaslagren eftersom Ryssarna lät gasen flyta på ända tills USA och Norge fick för sig att spränga Nordstream så inte tyskarna inte kunde be ryssarna att öppna kranarna helt. Tror du Tyskland kommer att kunna fylla upp lagren igen med dyr amerikansk LNG? Vi vet att det blir dyrare energi i Europa och många företag flyttar till USA eller Kina. Många tyskar och engelmän frös då det var som kallast men dom hade tur med vädret och de gröna kan kanske tacka klimatförändringarna.
Mycket av Bakhmut är i princip jämnad med marken och tillsammans med husen tiotusentals ukrainska soldater. Det var samma sak i Mariupol, Sievierodonetsk och Lysychansk där man också nötte ner motståndet nära sin egna försörjningslinjer. De flesta ukrainska soldater dör av granater och inte av dessa fantasivågor av ryssar som den nyaste propagandan påstår och ni för vidare. Vi vet redan att Kievregimen inte hänger med i antalet skjuta granater och att det snart är slut i västs ammunitionslager.
Din ynkliga mobbartaktik fungerar inte på mig och jag har bra koll på vad som händer i just denna konflikt, både militärt och ekonomiskt.
Att du inte ger dig med dina lögner, du är fullständigt faktaresistent.
I egenskap av gammal revolutionskommunistpropagandist så följer du den kommunistiska skolan med att desinformera och upprepande av desinformation.
FYI, det enda arvet Ryssland har från de sovjetiska kommunisterna är lögnen.
Du är ett barn av den tiden.
Du kommer att bli djupt desillusionerad när du upptäcker att Ryssland har gått över till den fascistiska sidan.
Jag bjuder in dig på ett resonemang om ditt tidigare favoritämne BRICS, hur går det? Hur långt har de kommit? Vilken valuta är det som man har kommit överens om?