Citat:
Ursprungligen postat av
-Info-
Putin säger emellanåt ganska galna saker. T.ex när han svamlar om den nynazistiska regimen i Kiev i sina tal:
Men det innebär inte att han är knäpp. Nej. Han har ett syfte att säga de ord han säger. Han har en bakomliggande tanke.
Jag ser Putin som intelligent och listig. Och hans tal ska man se som en slags teater. Verkligheten är irrelevant, utan varje tal han håller är som en akt i en teaterpjäs.
Du tycker så. Men Ryssland ser på regimen som neo-nazi och de agerar efter det.
Jag tycker inte att man skulle sabotera NS. Biden tyckte annorlunda. Det är inte för att han är galen även om sabotaget verkade galet. Han hade en rationell anledning.
Du kan inte tillskriva andra ohederlighet eller galenskap bara för att du inte håller med.
Om Biden verkligen anser att NS är av ondo och Putin anser att regimen i Kiev är farlig så betyder det bara att de gör andra bedömningar än vad du själv gör. De kanske har andra underlag?
Hur ser du på vår egen statsminister? Är han 100% ärlig och konsekvent eller vinklar han budskap, lovar mer än han håller?
Om du ser på världen utifrån ditt eget snäva perspektiv kommer du aldrig att begripa varför saker och ting sker. Jag kallar det för "kitchen sink" eller sandlådeperspektivet.