Citat:
Ursprungligen postat av
EnCarte
Men ukrainarna skulle sparas. Ryssar dör förstås, men de har du inte visat någon sympati för tidigare. Du vill väl ha ett snabbt slut på kriget. Eller kör du bara med prorysk propaganda när du säger att det är synd om ukrainare?
Men det skulle förstås vare ett motiv för Putin att ge upp, att slippa faderlösa barn i onödan i Ryssland. Ett snabbt slut på kriget.
Nu tror jag förstås inte ett ögonblick att du bryr dig om ukrainarna egentligen, ville bara visa att du inte gör det eller är intresserad av ett snabbt slut på kriget, där ryssarna skulle stå som förlorare. Du är så prorysk att det sprutar ut ur dina öron och framförallt din mun.
Jag betraktar inte ryssen som något att förhandla med för Väst och tvärtom och det går inte heller att utplåna någon sida. Det bästa väst kan hoppas på är att det sker en balkanisering. Det skulle bli ett Jugoslavien 2.0 gånger trettio. Varenda republik och endel oblaster skulle kunna bli ett Jugoslavien i sig.
Vad är poängen med just denna kirurgiskt utvalda nivå av stöd som ger maximalt antal döda. Mer stöd mycket mindre blod. Mindre stöd mycket mindre blod. Detta kommer fortsätta annars.
Jag ser inte på saker så svart och vitt och tar inte prorysk som förolämpning.
Men jag hjälpte många ukrainska familjer att fly i februari-april i fjol många tiotusentals kronor och har även bidragit inom flertal projekt för civila.