Citat:
Ursprungligen postat av
Luckyaso
Haha avundsjuk? Men det där var lite internt till han jag svarade till. Jag har varit med 3 sådana brudar från nästan varenda land och det är fan inte ens så ovanligt bara för att du är en avundsjuk nolla.
Men till poängen då. Hur många ukrainare pratar du med det du beskriver är skitsnack bara eller hur kan vi ha så olika perspektiv?
Det är ju enormt mycket konflikter inom det ukrainska samhället och deras militärstab och i skyttegravarna. Många ifrågasätter poängen med allt detta då stödet endast ger maximalt antal döda istället för att skita i detta och ge ryssen vad han vill ha (mardröm i övrigt men hellre än att inte leva). Eller varför inte få mer stöd och vinna snabbt.
De vid fronten intygar ju att nästan alla civila som är kvar och vi pratar miljontals nu sympatiserar på ett eller annat vis med ryssen. De krigar inte. De ger inga tips om Ukrainas positioner. Ukrainska har gripit tiotusentals för att de delat proryskt på Facebook. Men många sitter bara hemma, tittar rysk TV och väntar på minst dåliga alternativ.
Självklart kan lika många miljoner eller fler se Ukrianska som mindre dåliga alternativet och de är inte kvar vid fronten.
Självklart kan Ukraina vinna detta och jag sympatiserar med ett visst Ukraina inom visst territorium sålänge folkstödet är där.
Du klarar fortfarande inte av att ljuga med finess… Jag har därmed inget att vara avundsjuk på.
Din poäng då… Ja, det finns ingen poäng i det du skriver…bara hittepå. Ukraina strider på med hjälp av väst. Den stora majoriteten sluter upp bakom regeringen och stödjer idén om ett självständigt Ukraina. Infiltratörerna och förrädarna som sitter hemma och kollar på rysk TV kommer att kastas ut ur landet vid en ukrainsk seger.