2023-02-16, 22:55
Medlem
Jeff.Becks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
För stor video, din propaganda går inte fram. Kan du berätta vad som visas på videon?
Det är ett telegram-konto som visar rysk propaganda och som gått varmt bland de värsta propagandisterna idag. Förstår inte vad syftet är med att posta här för inte ens de själva kan tro på det och riktiga nyheter drunknar i flödet.
Citera
2023-02-16, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BjornBorg66
Misstag rättas till om man är stark. Är man svag kan man inte rätta till någonting.
Nu är ju Ryssland rätt svagt så vi får se hur det går med det här. Men du har rätt, hade Kina gjort något liknande hade det antagligen bara accepterats.
Såvida det inte varit Taiwan då... 😅
Citera
2023-02-16, 22:58
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff.Beck
Det är ett telegram-konto som visar rysk propaganda och som gått varmt bland de värsta propagandisterna idag. Förstår inte vad syftet är med att posta här för inte ens de själva kan tro på det och riktiga nyheter drunknar i flödet.

Jag tror de går efter devisen: "Kvantitet är också en kvalitet", Josef Stalin. Ja man kan skyffla grisskit, ett ton grisskit är en jävla massa grisskit, om man skyfflar för hand.
Citera
2023-02-16, 23:01
Medlem
Jeff.Becks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luckyaso
Allt jag säger är att ni som ensidigt läser amerikanska medier, brittiska, tyska eller svenska är EFTERBLIVNA om vi pratar om motsvarande som aftonbladet, expressen, SVT, SR, DN med mera
Det här är flashback, det är ingen som ensidigt läser svt etc här. Och då främst inte för att det är vinklat utan för att de rapporter det som hände för 3-4 dagar sedan.

Nyheter får man från Twitter etc, analyser från experter/professor/seminarier.
Citera
2023-02-16, 23:01
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff.Beck
Trump var ju underhållande när världen var stabil eftersom han fick identitetsvänstern att gråta, men just nu är jag oändligt tacksam att han förlorade.

Hade Trump vunnit så hade Ryssland varit radioaktiva ruiner nu. Det är bra att han inte vann, för ryssarna.
Citera
2023-02-16, 23:02
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kukilon
Borde man inte förbjuda fönster i Ryssland snart?

När de inte hittar ett fönster så tar de självmord med 10 skott i ryggen på sig själva.
Citera
2023-02-16, 23:03
Medlem
Citat:
Och i utbildningen för nya män till fronten syns främst 55+ nu
Är det inte fantastiskt; hela Ukraina sluter upp, försvarar sitt land, sin frihet och sin demokrati mot mörkret från öster.
Citera
2023-02-16, 23:04
Medlem
Citat:
Sharia bland dem då? Eller vad är ditt namn?

Du missade poängen är att de ukrainska män som mobiliseras nu om de är frivilliga plötsligt främst är 55+ fast man innan haft 20-50 som policy.

Sen finns det yngre män som gömt sig av olika skäl. Ett av dessa skäl är att de inte vill kriga för Ukraina för de känner sig mer ryska eller iaf vill inte kriga för Ukraina.

Dessa jagas nu på Kharkiv, Odessas gator. Dessa är stridsbara alltså. Sen finns ju andra som gör mer nytta bakom datorer eller soppkök kanske.

Men 20-50 frivilliga och lämpliga män är typ slut och på befolkning säg runt 45 miljoner så hur fan ska jag förklara för er aftonbladetrunkare.
Många vill inte strida, många dött, många skadade kort och gott

Jag läser inte Aftonhoran. Många ukrainska soldater och befäl är under utbildning i flera länder. Det kan röra sig om 25000 minst och dessutom har man reserver som är stridsdugliga som ännu inte satts in i striderna. Jag har sett dessa uppgifter bland bloggare som sätter ut blåa kvadrater för varje förband. Även Ryssland har många förband som inte satts in. Självklart skall friska 55-åringar kunna kallas in. Om dom inte är i frontlinjen kan dom hjälpa till med att forsla ammunition och förnödenheter, mat och dryck till elitsoldaterna. Även kvinnor skall hjälpa till men väldigt många kvinnor har flytt Ukraina om jag är rätt underrättad. Problemet för Ukraina är inte manpower. Problemet är att kunna utrusta alla som anmält sig.
Citera
2023-02-16, 23:05
Medlem
Vad ska man tro ang snacket om sinande ammunition?

Kommer Ukraina / väst verkligen få slut på ammunition, eller är det bara något man skräms med för att öka takten på leveranser och produktion?

Det vore ju tråkigt om kriget förloras p.g.a något så absurt som ammunitionsbrist.
Senast redigerad av Chillgren 2023-02-16 kl. 23:07.
Citera
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Den välkända ryska satanisten Satanovsky gör ett utspel om att Putain har skapat det tredje ryska imperiet haha. Galenskapen har inga gränser i Nazi-Ryssland alltså.

https://twitter.com/TheKremlinYap/status/1626319383466319878

Putain har lyckats inta Sydossetien, Abzhasien, Transnistrien och några bitar av Ukraina såhär långt. Inget jätterike precis på 23 år.
Det enda jag kan tänka på är att gubben med glajerna ser fruktansvärt försupen ut. Och längre ned bland kommentarerna har någon postat ett klipp med Solovyov — på en teaterscen! — 2008, där han förklarar varför ett krig med Ukraina vore olagligt, otänkbart och uteslutet.
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Är den förväntade ryska offensiven inställd/uppskjuten ?

Ja, det börjar jag undra över. Om två veckor är det mars, och föret kan snabbt bli sämre. Tilltänkta snabba framryckningar blir till snigelfart..(bränslekonsumtionen går märkbart upp, mera problem för logistiken), förflyttningen går då på fasta vägar där man är mera sårbar. Det är slut på att köra på slätten.

Wagnergruppen skall ju även få en mindre roll (dras tillbaka), så den måste bytas ut med reguljära trupper. Detta tar även någon/några veckor.

Någon som vågar sig på en gissning, vad som sker den närmaste månaden ?
Citera
2023-02-16, 23:07
Medlem
Citat:
Haha avundsjuk? Men det där var lite internt till han jag svarade till. Jag har varit med 3 sådana brudar från nästan varenda land och det är fan inte ens så ovanligt bara för att du är en avundsjuk nolla.

Men till poängen då. Hur många ukrainare pratar du med det du beskriver är skitsnack bara eller hur kan vi ha så olika perspektiv?

Det är ju enormt mycket konflikter inom det ukrainska samhället och deras militärstab och i skyttegravarna. Många ifrågasätter poängen med allt detta då stödet endast ger maximalt antal döda istället för att skita i detta och ge ryssen vad han vill ha (mardröm i övrigt men hellre än att inte leva). Eller varför inte få mer stöd och vinna snabbt.

De vid fronten intygar ju att nästan alla civila som är kvar och vi pratar miljontals nu sympatiserar på ett eller annat vis med ryssen. De krigar inte. De ger inga tips om Ukrainas positioner. Ukrainska har gripit tiotusentals för att de delat proryskt på Facebook. Men många sitter bara hemma, tittar rysk TV och väntar på minst dåliga alternativ.

Självklart kan lika många miljoner eller fler se Ukrianska som mindre dåliga alternativet och de är inte kvar vid fronten.

Självklart kan Ukraina vinna detta och jag sympatiserar med ett visst Ukraina inom visst territorium sålänge folkstödet är där.

Du klarar fortfarande inte av att ljuga med finess… Jag har därmed inget att vara avundsjuk på.
Din poäng då… Ja, det finns ingen poäng i det du skriver…bara hittepå. Ukraina strider på med hjälp av väst. Den stora majoriteten sluter upp bakom regeringen och stödjer idén om ett självständigt Ukraina. Infiltratörerna och förrädarna som sitter hemma och kollar på rysk TV kommer att kastas ut ur landet vid en ukrainsk seger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in