2023-02-16, 21:50
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff.Beck
Vore "roligt" om Wagner tappar byarna igen pga brist på ammunition.

PMC Wagner leader Prigozhin says somebody in the Ministry of defense is sabotaging ammunition supply to Wagner and they are currently completely blocked off.

https://twitter.com/WarMonitors/status/1626279612954148864

Låter bra med ett "inbördeskrig" mellan den ryska reguljära armén och Wagner-gruppen. Hoppas det övergår till rena stridigheter.
Citera
2023-02-16, 21:51
Medlem
Sgt.Blands avatar
Detta här måste ju vara årets kärlekspar såhär långt haha. En T72 och en T80 minröjare hand i hand vid Vuhledar. Riktigt fina bilder nu alltså.

https://twitter.com/Rinegati/status/1626319978629672963
Citera
2023-02-16, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nidhoogen
Om Ukraina vinner så hårt.. varför skickas då nu kvinnor till fronten?

Ryssland skickar ju både kuksugande ”män”, grovt kriminella och uppenbart efterblivna så varför inte?
Ukraina har utbildat kvinnliga soldater länge, vet inte hur många av dom som strider vid fronten iofs?

Du har väl nån jättebra redan debunkad källa att hänvisa till kan jag tro?
Citera
2023-02-16, 21:53
Moderator
-Info-s avatar
Wagner-gruppen vädjar om ammunition:

Citat:
"Greetings from the artillery unit of PMC" Wagner".

Every day we carry out complex combat missions and cover our assault groups. At the moment, we are completely cut off from the supply of ammunition. At the moment, there is an acute shortage of ammunition for howitzers, accordingly, 152 mm D-1, also for the MT-12 anti-tank gun - 100 mm, high-explosive fragmentation, for the T-72 tank - 125 mm high-explosive fragmentation, also for the 120-mm mortar 2B11. We turn to our colleagues and friends from the Ministry of Defense.

We are sure that you have ammunition somewhere in the warehouses. But we are in dire need of them. We will be extremely grateful if you will assist us, help us, and supply this ammunition.

A huge number of people will survive and be able to continue to participate in hostilities, and this will be reflected in the entire course of the war. We will work for you, we will do this work. Help us with ammunition."

https://t.me/grey_zone/17251
Citera
2023-02-16, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luckyaso
Du får nog läsa på lite. Donbass var ukrainska fabriksägare, oligarker med mera som var trötta på vidriga korruptionen och att Kiev tog pengar från de östra delarna som producerade det mesta.
Majoritet av folket där ville ha självständighet men inte bli en del av Ryssland. Sen är de mer ryska och med åren infiltrera kreml dem men inget så som du beskrev! Folkets vilja där var självständighet och numera del av Ryssland pga alternativt är ukrainskt förtryck och hämnd.

Krim är 90% ryssar, 8% tatarer/turkar, 1% greker/armenier, 0.5% övriga, 0.25% zigenare och max 0.25% ukrainare och de har noll koppling till Ukraina historiskt sett.

Ovan nämnda förutsättningar gäller egentligen mer än halva Ukraina men självklart färre nu då många fördrivits, dödats och vissa valt att ändra sida oaktat om hjärntvättade eller ej.

Men din beskrivning är helt verklighetsuppfattning är en dålig blandning mellan aftonbladet.se och CNN.
Oj, så Kreml har hittat på egna siffror som du osjälviskt presenterar, och Ukrainska fabrikörer. En majoritet av Krims och Donbas befolkning valde att tillhöra Ukraina; att ryssland sedan påstår något annat är inte relevant och ger dem heller inte rätt att invadera ett grannland och systematiskt mörda dess befolkning. Så du läser aftonbladet och ser CNN och tror dig se likheter; nu är ingen av dem husorgan i mitt palä direkt, inte heller Pravda förövrigt, men då jag lever i ett land med pressfrihet så har jag rätten att välja information att ta till mig.
Citera
2023-02-16, 21:56
Medlem
nidhoogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alsson
Jag har sett klipp på infertila kvinnor som har tvingats till fronten som kanonmat, jag har även sett klipp på ryska skolpojkar som tvingats till fronten för att glädja de ryska soldaterna.

Det finns också klipp på ryska mammor som tvingas till fronten för att ersätta de dödade sönerna.
Vad kommer näst? De ryska soldaternas farföräldrar?

Länka ett klipp på Ryska kvinnor som slåss för Ryssland i Ukraina.

Jag väntar.
Citera
2023-02-16, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Du låter ju som nån pk människa. Bara man tar hit en massa människor från mena så kommer alla att börja älska dem. Gick inte så bra.

Inte är ryssar som oss i alla fall. Inte heller verkar ryssar anse sig vara som oss.
Anfallet på Ukraina och den totala uppslutningen för det kriget, visar klart att de inte är som oss.

Du kan titta kanalen 1420 på youtube din åsna. Eller Zolkin Volodymyr en av Ukrainas bästa journalister som gör intervjuer med ryska pow.

Asså ni aftonbladetrunkare son skapat alla problem i detta land genom er hjärndöda boskapsmentalitet. Vakna ni blir tvättade!
Citera
2023-02-16, 21:59
Medlem
heggeness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Wagner-gruppen vädjar om ammunition:

Jo jag såg något klipp med han Wagner-chefen Prigozhin. Verkade inte så nöjd, sa att de har slut på ammo och trycks tillbaka i Bachmut.

https://deepstatemap.live/en#11/47.6170/35.9150

Här kan man se att det står i stort sett stilla i fronten mitt mot Bachmut och strax öster om Bachmut, medan ryssarna trycks tillbaka strax väster om Bachmut.

Vore som sagt smutt med ett all-out krig mellan PMC Wagner och de reguljära ryska pojksoldaterna. Inte alls otänkbart om förlusterna fortsätter.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luckyaso
Och i utbildningen för nya män till fronten syns främst 55+ nu

I vår svenska armé är det omkring 20% kvinnor. Inget konstigt att Ukraina också har kvinnor.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Du länkar direkt till en FSB-kontrollerad propagandasajt. Fylld med rysk statlig desinformation och lögner.

Vet inte hur gammal du är men jag minns Irak-kriget då Colin Powell berättade för hela världen om obefintliga irakiska massförstörelsevapen. Han var uppbackad av alla de medierna du och andra nu påstår vara "trovärdiga", CNN, BBC, MSN, SVT osv. Var du inte född då eller har du kort minne?

Dessa källor är inte trovärdiga på något sätt. De är propagandaorgan för regimen. Både då och nu...
Citera
2023-02-16, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Varför skulle jag bemöta halmgubbar?

ingen tvingar dig å bemöta mig.
Citera
2023-02-16, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nidhoogen
Länka ett klipp på Ryska kvinnor som slåss för Ryssland i Ukraina.

Jag väntar.
Länka ett klipp med stridande ukrainska kvinnor.

Jag väntar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in