2023-02-16, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Haha den björnens tänder är ruttna och han stinker ur käften.

I något slags makaber förstavärldskrigstaktik skickas vågor av ryssar in i döden till ingen vinst.

Låter på dig som det går typ 10 döda ryssarna på en halv död Ukrainare.

Tror du verkligen verkligheten som väst media inte förmedlar till dig verkligen är sån?
Citera
2023-02-16, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firechromenorr
Stop.. just stop.
Vad beträffar sprängningen så har det nu i veckan bevisats att den är utförd av Ryssland.
En konspirationsteoretiker i kombination med Lavrov gör skuldfrågan 100%-ig
Citera
2023-02-16, 21:19
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gustav2adolf
Jo försvara mina åsikter precis när jag känner för det.
Och för mig just nu är du helt ointressant.

Men för att klargöra en sak som jag flera ggr i tråden innan är väl bäst att göra igen.
Jag tycker varesig om Putin eller Ryssland.
Men är helt imot en WW3 i Europa.

Men du din lille tangentbordskrigare kan väl berätta när du ska ansluta den Ukrainska armen??
Emot heter bland oss svenskar. Men jag försvarar förstås Ukraina mot påverkan av stödet till dem, från de som vill att Ryssland ska vinna. De som sprider rena lögner här för att minska det stödet. Så visst försvar jag dem.

Varför är du inte i Ukraina och slåss mot dina spöken. Genom att kriga mot Ukraina kan du förstås få Ryssarna att vinna.
Det du säger om Putin och Ryssland säger alla som försvarar Rysslands krig. Så frågan blir i så fall vad du gör här överhuvudtaget. Vill du hata USA, väst och Judar finns det förstås massor av andra trådar som inte inkluderar Ryssland.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RealTide
NU är ju inte så många kvar men innan konflikten var de 25% , din lögnhals.

Finns inte alltid svart eller vitt mellan ukrainare och ryssar och det är väl egentligen en av Putinas poänger men en liten andel kan ha varit myndighetspersoner eller de som flyttat dit sista tiden eller fått något slags nazistiskt uppvaknande.

Annars är det helt ryskt på ön långt före 2014 och Ukrainarunkare betraktas som invandrare där. Odessa var också 99% ryskt alltså ukrainare var inte ens största minoritet utan fanns andra grupper så kanske 90% ryssar då men inte ens 1% ukrainare.

Områden norr om Krim var lite mer blandar och folk pratar båda språken eller dels ryska och dels surzjik.
Sen har en ukrainsk identitet vuxit sedan Sovjet men kom inte och säg att något av det som skrivs i väst eller svensk media är sant för det är ren bullshit
Citera
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Låter på dig som det går typ 10 döda ryssarna på en halv död Ukrainare.

Tror du verkligen verkligheten som väst media inte förmedlar till dig verkligen är sån?

Men din dåre. Först hittar du på nåt jag skulle sagt, sen ska jag bemöta kritik för det?
Citera
2023-02-16, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TantRossin
Nej, tyvärr är det inte det, när man är granne till Ryssland. Det borde idioterna i Ukraine ha förstått. Fidel Castro förstod detta som tur. Om du känner till Kuba krisen.
Och hela denna tragedi har med all tydlighet visat att gränsar ditt land till ryssland, se till att få et Nato-medlemskap på plats snarast möjligt.
Citera
2023-02-16, 21:21
Medlem
nidhoogens avatar
Om Ukraina vinner så hårt.. varför skickas då nu kvinnor till fronten?
Citera
2023-02-16, 21:21
Medlem
Citat:
Vil du, at jeg skal skrive på dansk? For så tror jeg, at der er rigtig mange herinde, som ikke forstår et dyt af hvad jeg skriver.
De flesta förstår danska härinne, däremot gör din satsuppbyggnad och stavning det lite mer utmanande
Citera
2023-02-16, 21:23
Medlem
attogs avatar
Citat:
Du får själv beräkna hur länge det tar ett atommissil och flyga från Ryssland till USA och visa versa. Ryssland har ju super snabba grejer, och kan nå ett europeiskt bomb mål på ingen tid. Det verkar som amerikanerne är lite efterhängset, att de behöver uppställning upp till den ryska gränsen på Ukrainsk mark.
Jag blir dig svar skuldig hurvida det finns atomara varpen i de baltiska länderna.

Jag väntar på svar från dig, på Zelensky.
Eller ljuger du?
Hittar på?
Drar det från 1:an? Lite fisklikt….
Citera
2023-02-16, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pontec
ryssarna förlorade Kalla kriget mot en skådis och kommer också att förlora Ukrainakriget mot en skådis. puttler är verkligen mänsklighetens avskräde

Bra du kan få säga detta till Putina i ett privat rum eller bakgata istället.

Poängen är varför inte öka eller minska stödet avsevärt det skulle avsluta kriget relativt omgående. Den nivå stödet är på nu ger maximalt antal döda men om man hatar slaver överlag så kanske lockande. Eller vill man offra max antal ryssar och därigenom slinker "ukrainare" med som djurfoder?

Allt jag säger är att ni som ensidigt läser amerikanska medier, brittiska, tyska eller svenska är EFTERBLIVNA om vi pratar om motsvarande som aftonbladet, expressen, SVT, SR, DN med mera
Citera
2023-02-16, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Men din dåre. Först hittar du på nåt jag skulle sagt, sen ska jag bemöta kritik för det?

Ta bara in det. Du behöver inte bemöta det, för det tror jag inte du klarar.
Citera
2023-02-16, 21:25
Medlem
Britterna varnar att västs ammunition håller på att ta slut till Ukraina
https://t.me/UkraineHumanRightsAbuses/20846

Och fler ukrainare vill ha slut på kriget nu och kritiserar ZZelensky
https://southfront.org/kneel-down-and-ask-forgiveness-angry-ukrainians-appeal-to-zelensky/

Stor förlust i Ukraina av soldater, måste vara flera hundra dödsoffer här!
In Video: Wagner To Transfer Hundreds More Bodies Of Ukrainian Servicemen To Ukraine
https://southfront.org/in-video-wagner-to-transfer-hundreds-more-bodies-of-dead-ukrainian-servicemen-to-ukraine/

Snart kommer nog ZZelensky fatta att det går inte att kriga mer så här och istället satsa på fred.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in