2023-02-16, 20:49
Medlem
Jeff.Becks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Wagner lägger ut bilder på att de har intagit Paraskoviivka norr om Bakhmut. Gick rykten om det igår så det visar sig vara sant. Återstår ändå en ganska stor bit innan Bakhmut är helt inringat.

https://t.me/Donbas_Operativniy/27552

Fan alltså, mina personliga krav på Ukraina om de ska gå med i EU är att de får byta till våra bokstäver och så får de hitta på fler namn på alla jäkla byar!!

Vore "roligt" om Wagner tappar byarna igen pga brist på ammunition.

PMC Wagner leader Prigozhin says somebody in the Ministry of defense is sabotaging ammunition supply to Wagner and they are currently completely blocked off.
https://twitter.com/WarMonitors/status/1626279612954148864
Citera
2023-02-16, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RealTide
Du verkar ju helt bakom flötet, innan de ryzka invasionerna var 25% av invånarna på Krim Ukrainare.

Dessa 25% kan du ta ur din röv om du besökt Krim. De enda ukrainska där var sådan placerad myndighetspersonal eller turister typ.
Som ukrainskare som prata ren ukrainska betraktas du som en invandrare på Krim
Citera
2023-02-16, 20:51
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gustav2adolf
Vår tids hjälte hahahah.
En tillsatt jude direkt från Deep state som har sålt ut Ukrainas framtid fullständigt.
När detta krig är över så kommer USA ha plundrat Ukraina precis som de plundrade både Irak och Libyen

Volodomyr Zelenskyj vår tids hjälte som kommer förtäras en staty på självständighetstorget - Майдан Незалежності.
Ärad hyllad 🇺🇦

Att Vladimir Putin är traumatiserad av Sovjetunionens upplösning är det avgörande motivet till det vettlösa anfallet mot Ukraina.

Citat:
Hans uttalande i april 2005 om att "Sovjetunionens kollaps var en av århundradets stora geopolitiska katastrofer" blev uppmärksammat.
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Vladimir_Putin

Ställ dom bredvid varandra så framträder oärligheten hos Putin genom hans flackande blick som inte vågar möta kameran emedan Volodomyr Zelenskyjs fasta blick oftast utan manus övertygar om det rättfärdiga i hans värv.

Putin kommer gå till historien som en strorhetsvansinnig diktator som körde Ryssland ner i fördärvet.
Zelenskyj kommer gå till histrorien för att hjältemodigt stått upp för sitt land den inkräktade ryssen.
Inse skillnaden.

Bjuder dig på ett litet avslöjande om Putins storhet:
https://youtu.be/lY6lHjZjYXE
Senast redigerad av Taggad 2023-02-16 kl. 20:57.
Citera
2023-02-16, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Jo, bevisen är ju överväldigande för det.

Att Ryssland förstörde en för dem värdelös pipeline som aldrig mer skulle användas för att de skulle slippa betala allt underhåll på dem samtidigt som de hittade en möjlighet att skylla på Nato är såklart inte sannolikt alls.

Innan vi fått bevis presenterade för oss så kan allting ha hänt. Fram tills dess så kan både du och jag lugna oss oavsett vad Ryssland och USA påstår.

Var?

Var är denna panikslagna talesman?

Otroligt att du jobbar utan länkar som vanligt.

Okay räck upp en hand alla som vill ha en oberoende utredning? Alla räcker upp handen utan USA, som menar att deras allierade ska sköta utredningen (ahahhaha)
Citera
2023-02-16, 20:55
Medlem
Att se på saker så ensidigt som ni ukrainarunkare lönar ingen.

Ni är samma idioter som trodde på apatiska barn? Eller att invandring var lönsam? Jävla idioter det är samma källor ni läser nu. Jag är inte på Rysslands sida ska stå klart. Däremot irriterande mer kackerlackor som bara ryggdunkar varandra. Betyder inte att Ukriana inte vinner, ett visst typ av Ukraina sympatiserar jag med.

Vad som är intelligent är en sak. En annan sak är vad som är avancerat och det har många ryssar gjort mycket av, detsamma gäller ukrainare.

Jag försvarar inte Ryssland eller säger att "de" är särskilt smarta. De är väl som människor i övrigt. Den här uppmålade bilden av goda och onda är patetiskt men fortsätt med era barbiedockadrömmar

Men visst finns det många korkade ryssar som i andra folk och många korkade beslut inte minst pga korrupt och destruktiv maktstruktur.

Nu handlade frågan om ukrainska dödstalen och totala förluster /kostnader för väst, utan att satsa egna militärer eller ge fullt stöd.

Stödet lägga på en nivå som ger maximalt antal döda. Varför så? Öka eller minska stödet avsevärt så är kriget slut strax
Citera
2023-02-16, 20:59
Medlem
attogs avatar
[quote=TantRossin|83505340]
Citat:
Ursprungligen postat av attog

Jag tror faktiskt inte jag ska svara dig. Du är bannad från min sida. Gå du nu till din husse moderator och säg att jag ska ha varning för off topic och trams.

quote=TantRossin|83505340]
Citat:
Ursprungligen postat av attog

Jag tror faktiskt inte jag ska svara dig. Du är bannad från min sida. Gå du nu till din husse moderator och säg att jag ska ha varning för off topic och trams.

Sånt håller jag inte på med.

Berätta nu om Zelensky.
Eller har du något att dölja?
Citera
2023-02-16, 21:00
Medlem
Oj vad den ryska desperationen lyser igenom
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Det handlar om USA och Ryssland med Ukraina som proxy. När USA tröttnar så är det över för Ukraina för EU har inte råd att föda landet. Det här är inte första gången som USA ställer till inbördeskrig för att gynna sig själv på något sätt geopolitiskt.
Varför, enligt din mening, valde Ryssland att starta ett proxykrig mot USA?

Citat:
Det är inte mitt krig och slaver dödar varandra helt i onödan. Man skulle ha tagit nyval 2014 när det erbjöds men råskinnen i väster fortsatte med våldet och stormingarna av myndighetsbyggnader. Södra och östra Ukraina blev av med sin valda president och inbördeskrig bröt ut i Donbas dit Kiev skickade nationalistbataljoner sponsrade av Ihor Kolomoyskyi och andra. Ja just det, samma Kolomoyskyi som skapade tvserien "Servant of the People" där Zelenskyj spelade president och sedan sponsrade honom i valet till att bli det i verkligheten. Bakom scenen av allt detta lurar USA säkerhetstjänster och utrikesdepartement, främst CIA som hållit kontakt med råskinnen från Lviv ända från andra världskriget.
Du menar presidenten som parlamentet röstade om att avsätta och ställa inför riksrätt, och som sedan tog med sig halva statskassan när han i en helikopter flydde till husse i Moskva? Det har hållits fria val i Ukraina (inte av den ryska typen där oppositionen är fängslad och diktatorn bestämmer procentsatserna) flera gånger efter 2014, med olika presidentkandidater som vinnare. Har du några namn på råskinnen från andra världskriget som fortfarande härjar i Lviv så här 80 år senare?

Citat:
Det finns många internationellt erkända gränser som blivit kränkta, Ukraina är ett exempel, Cypern och Syrien andra för att inte tala om Palestina. Vad tycker du egentligen om internationell lag och rätt, fungerar det och är det inte den starkes rätt och oftas då USA:s som råder?
USA har inte attackerat något land med syfte att göra en landgrab sedan kriget mot Spanien för 120 år sedan, något man givetvis med rätta kan ondgöra sig över, men det var en annan tid.

Citat:
I Ukraina så har Ryssland historiska områden som Donbas och Krim, områden som gavs bort av sovjet en gång i tiden. Det finns många etniska ryssar som bott där i hundratals år och även majoritet rysktalade. Det är med andra orde inga främlingar som nu kommer och hjälper folket i Donbas. Gränser skrivs om via krig tyvärr då förhandligar eller önskemål om gemensamma säkerhetslösningar falerar eller ignoreras och här är vi. Vet du att det var ryssarna som erövrade Krim och södra Ukraina från Turkarna, inte Ukraina som inte funnits som stat så länge. Det var också ryssar som grundade många av städerna där och bjöd in folk från när och fjärran för att odla upp stäppen, man bjöd även in ukrainare från nordväst. Alla språk, kulturer och religoner var tillåtna men i dagens Ukraina är det annorlunda.
Och i Ryssland finns områden som under långa tider varit svenska, när tycker du att de ska återföras till moderlandet? Och östra Sibirien tillhörde ockuperades under 1800-talet, när tänkte ryssland återföra de områdena till Kina och Mongoliet? Och delar som historiskt och etniskt var finska, när planerar ryssarna att avträda Karelen och Kexholms län till Finland? Och Königsbersområdet har varit tyska från 1200-talet fram till 1945, när tänker ryssarna ge tillbaka det till Tyskland? Hur många hundra år var Krim styrt av turkarna? Är det OK från din sida att Storbritannien återtar en fjärdedel av världen?

Ryssland har 1991 erkänt Ukrainas gränser och 1994 skrivit under ett avtal som garanterar Ukrainas territoriella integritet. Varför bryter ryssland mot de avtal man ingått, och varför återför ryssland inte Ukrainas kärnvapenarsenal när man nu väljer att bryta mot Budapestmemorandumet?

Citat:
Du kan inte förhålla dig till enskilda händelser då det gäller lag och rätt utan lika ska gälla för alla och då kommer dessa jämförelser upp. Gäller inte lika regler så gör till slut andra stormakter som dom vill precis som USA. Det gäller alltså att rusta upp FN ordetligt och sparka ut mutkolvarna.
Japp, sparka ut de ryska mutkolvarna. Vilka länder var det nu USA invaderat de senaste 120 åren med syfte att stjäla deras land?

Citat:
Moral och värderingar skriver du om och hejar samtidigt på ett djupt korrupt Ukraina där man har släppt dessa råskinn (nazister, fascister, ultranationalister etc) lösa så att inte folk längre vågar ha en annan uppfattning än den Kiev levererar.
Ukrana är ett av Europas mer korrupta länder, dock inte i närhetan av lika korrupt som ryssland, de befinner sig på afrikansk nivå. Betyder det att omvärlden har rätt att invadera ryssland eftersom de är så korrupta? Varför kallar du Ukraina "nazistiskt" när nazistpartierna i senaste valet inte lyckades vinna en enda plats i parlamentet medan ryska nazistpartiet sitter i ryska duman?

Citat:
Vad pratar du om för konspirationsteorier då allt jag skriver om är fakta. Vad tror du händer då Ukraina förlorar kriget? kommer Stoltenbergs och ÖB:s konspirationsteorier om att Ryssland kommer att ta över hela Europa att basuneras ut? Det är brist på argument och då kastar ni ordet konspirationsteorier på alla oliktänkande, man måste ju tänka rätt, lära av statsmedia och hålla käft.
Vilket lands överbefälhavare har påstått att ryssland kan inta hela Europa? Att ryssar påstått det historiskt är en sak, men det pågående kriget visar med all tydlighet att ryssland befinner sig på en militär nivå som också måste beskrivas som afrikansk (förlåt Afrika). Att 2022/23 använda samma strategi som fältmarskalken Haig dömde ut 1916 innebär att man ligger långt efter.

Citat:
Visste du att det det sägs pågå diskussioner med Polen och Kiev om polsk annektering av västra Ukraina, den del som Polen också blev av med en gång i tiden.
Har Kreml med en dåres envishet hävdat sedan Polen under krigets första dagar skickade ett parti stålhjälmar (vida överstigande de ryska av folie)
Citat:
Lagar är redan i sommras införda för att underlätta myndighetsposter av polska medborgare och Polen har mobiliserat 200 000 man och nu förstår vi väl varför? Det planen sätts igång då Ryssland kommer för nära Kiev och Lviv påstås det.
Polsk moblisering är också något som DU och Kreml påstår och har inte hänt. Faktum äar att allt du skriver och allt Kreml skriver är väldigt lika och allt är ren lögn.

Citat:
Vi får se vad Ryssland och ukrainska nationalister säger om det om det nu skulle ske. Där har du kanske en riktig konspirationsteori som kan bli sann som många andra. En konspirationsteori kan också ha en annat namn som spekulation men det passar inte er. Din typ kan dessutom inte ens spekulerara för ni vågar er inte utanför boxen för ni är rädda för mobbarna som då kommer direkt och inte ens sanningar vågar ni ta till er. Där bjöd jag dig på en eller hur ...
ryssland har förlorat, ryska folket har förlorat och klicken runt diktatorn och barnamördare v.puttin har stulit ryska folkets framtid för generationer.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Men det är bara det Ryssland förmår att göra? Hota med kärnvapen, och därigenom sin egen död.

Estland och Lettland har varit natomedlemmar i snart 20 år utan att Ryssland kunnat göra ett piss åt saken.

Du får själv beräkna hur länge det tar ett atommissil och flyga från Ryssland till USA och visa versa. Ryssland har ju super snabba grejer, och kan nå ett europeiskt bomb mål på ingen tid. Det verkar som amerikanerne är lite efterhängset, att de behöver uppställning upp till den ryska gränsen på Ukrainsk mark.
Jag blir dig svar skuldig hurvida det finns atomara varpen i de baltiska länderna.
Citera
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luckyaso
Dessa 25% kan du ta ur din röv om du besökt Krim. De enda ukrainska där var sådan placerad myndighetspersonal eller turister typ.
Som ukrainskare som prata ren ukrainska betraktas du som en invandrare på Krim
NU är ju inte så många kvar men innan konflikten var de 25% , din lögnhals.
Citera
2023-02-16, 21:01
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gustav2adolf
Jo försvara mina åsikter precis när jag känner för det.
Och för mig just nu är du helt ointressant.

Men för att klargöra en sak som jag flera ggr i tråden innan är väl bäst att göra igen.
Jag tycker varesig om Putin eller Ryssland.
Men är helt imot en WW3 i Europa.

Men du din lille tangentbordskrigare kan väl berätta när du ska ansluta den Ukrainska armen??

Vad är det för tjafs att alla som är emot att Ryssland brutalt invaderar sitt grannland måste åka ner och bli soldater?

Hade du inte en strävan att framstå som resonabel, och att ha en värdighet?
Citera
2023-02-16, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BjornBorg66
Fråga vilken ryss du vill om det var bättre under sovjet, Jeltsins tid eller nu med Putin.

Problemet är att det är uppenbart att varken du eller alla de andra förståsigpåare härinne har någonsin träffat en ryss i hela ert liv. Annars skulle ni inte komma med sådana urdumma påståenden. Ni har noll koll.
Tror ingen har något problem med vanliga ryssar. Det är ledningen vi har problem med, de som bakbinder dem genom att förskingra deras rikedom och därför aldrig låta dem utvecklas som nation. Ett Ryssland som under en längre period hade letts av en ledning som velat utveckla landet hade varit på samma position som vilket annat västland som helst. Dessvärre fick de en ledning, både ekonomiskt och politiskt, som var mer intresserade av att berika sig själva än att bygga landet
Citera
2023-02-16, 21:03
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TantRossin
Du får själv beräkna hur länge det tar ett atommissil och flyga från Ryssland till USA och visa versa. Ryssland har ju super snabba grejer, och kan nå ett europeiskt bomb mål på ingen tid. Det verkar som amerikanerne är lite efterhängset, att de behöver uppställning upp till den ryska gränsen på Ukrainsk mark.
Jag blir dig svar skuldig hurvida det finns atomara varpen i de baltiska länderna.

Atomara varpen du…

Det var du som påstod att Ryssland minsann inte tillät grannländer att gå med i Nato.

Så visar det sig att Ryssland oftast inte kan göra ett skit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in