2023-02-16, 11:38
Medlem
X3treams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnstad
Det var väl väst som konfiskerade ryska tillgodohavanden, både statliga och privata, inte tvärt om.

De är inte konfiskerade, de är frysta, i framtiden kanske Ryssland får de tillbaka efter alla skadestånd till Ukraina och när vi i väst har fått betalt för vapnen vi sände. Ryssland har konfiskerat alla västs andelar i Ryssland, de får man inte tillbaka, en stor skillnad, men vad vet en kommunist som dig något om ekonomi, ni är ju hjärndöda.
Citera
2023-02-16, 11:39
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Jag bråkar inte. Låt Tyskland köpa naturgas från Ryssland om den är billigare.
Även om det gynnar Ryssland som nu genomför ett offensivt krig i Europa?

Du skämtar med mig amigo. Det faller tillbaka i att man aldrig ska sätta sina pengar i en diktatur.
Citera
2023-02-16, 11:41
Medlem
Citat:
Jag bråkar inte. Låt Tyskland köpa naturgas från Ryssland om den är billigare.

Ingen vill köpa från en krigsbrottsling/ folkmördare som Ryssland. Om man gör det stödjer man ett land som utgör ett hot mot världsfreden och grundläggande anständighet.

Ryssland behöver dra sig ur hela Ukraina och ta ansvar för sitt gigantiska misstag. Det kommer dröja mycket länge innan den fria världen åter vågar lita på Ryssland och vill ha dem som samarbetspartner/ handelspartner. Detta är enbart Rysslands fel.
Citera
2023-02-16, 11:44
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Det var väl väst som konfiskerade ryska tillgodohavanden, både statliga och privata, inte tvärt om.
Fråga de som leasat ut flygplan till Ryssland om det. Det är väl 100 miljarder som försvann bara där.
Citera
2023-02-16, 11:45
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Fråga de som leasat ut flygplan till Ryssland om det. Det är väl 100 miljarder som försvann bara där.

Tror de var försäkrade. Flygplanen är värdelösa nu p.g.a att de inte underhållits så Ryssland kan inte flyga med dem heller.
Citera
2023-02-16, 11:46
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Ni menar Yuan. Yen är japanska valutan.
Helt rätt. Skrev Yuan först men ändrade när jag såg att den andre skrivit Yen.

Fan, man ska lita på sig själv mer. Yuan är det självklart vi menar.
Citera
2023-02-16, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av attog
Vad pratar du om? Om??? Det är ju bevisat att det var USA.
Alla inlägg här om detta är ju bevis.

Nja många menar ju att det är Ryssarna själva här. Sen om det är verklighetsfrånvänt teori det är upp till dig. Du förstår, många är i hypnos. Även när Sionisten Nuland pratar om vem hon vill ha i ledarskapet så lyckas dem prata bort det hahaa. Satt, det är en "tough crowd" som det heter.
Citera
2023-02-16, 11:50
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Tror de var försäkrade. Flygplanen är värdelösa nu p.g.a att de inte underhållits så Ryssland kan inte flyga med dem heller.
Även om de är försäkrade så har det ändå kostat väst pengar. Försäkringspengar är också våra pengar.

Jag hörde att Ryssland underhåller sina flygplan i Turkiet och därmed kan kringgå detta. Vet dock inte sanningshalten i det.

Tittar man på flightradar så flyger Ryssland fortfarande med majoriteten Boeing och Airbus. Men det kanske ändras snart får vi hoppas. Som du säger så är de säkert värdelösa då underhållet kanske inte registreras korrekt.
Citera
2023-02-16, 11:52
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ingen bryr sig om en fånges liv i en diktatur.
Förutom när den förolyckade inte är en rysk medborgare utan är student från ett annat land..
Citat:
The Zambian foreign ministry and Nyirenda’s relatives demanded that Russia “urgently provide information on the circumstances” surrounding his death and why he had been sent to the frontlines in Ukraine.
https://www.themoscowtimes.com/2022/11/29/zambian-student-killed-in-ukraine-was-wagner-recruit-prigozhin-says-a79533
Citera
2023-02-16, 11:52
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Även om de är försäkrade så har det ändå kostat väst pengar. Försäkringspengar är också våra pengar.

Jag hörde att Ryssland underhåller sina flygplan i Turkiet och därmed kan kringgå detta. Vet dock inte sanningshalten i det.

Tittar man på flightradar så flyger Ryssland fortfarande med majoriteten Boeing och Airbus. Men det kanske ändras snart får vi hoppas. Som du säger så är de säkert värdelösa då underhållet kanske inte registreras korrekt.

Aeroflot var väl ett av världens farligaste flygbolag att flyga med redan innan 2022 så jag skulle definitivt inte sätta mig på ett idag.
Citera
2023-02-16, 12:00
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Aeroflot var väl ett av världens farligaste flygbolag att flyga med redan innan 2022 så jag skulle definitivt inte sätta mig på ett idag.
Jag vill nog påstå att det är en gammal myt som levt kvar sedan 80-90 talet.

https://en.wikipedia.org/wiki/Aeroflot_accidents_and_incidents

Nu har Aeroflot bytt ut de flesta av sina gamla Tupelovs och Ilyshins så då har antalet olyckor gått ner dramatiskt. Sukhoi-100 är väl den nyaste maskinen de tillverkat i Ryssland och är väl tänkt att ta över så småningom. Vi får hur det går.

Så jag skulle vilja revidera ditt svar att sätt dig aldrig i ett äldre rysstillverkat flygplan i Ryssland. Det är inte hälsosamt i längden.
Citera
2023-02-16, 12:01
Bannlyst
Kaxigt att skicka missiler så långt och nära Polska gränsen.

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/direktrapport-forsamrat-sakerhetslage?inlagg=e0b0d100e52c0425fb64fb57ce06b af6

Nattliga attacker mot ukrainsk infrastruktur
Ryssland har avfyrat ett 30-tal robotar mot infrastrukturmål i Ukraina under natten till torsdagen, uppger det ukrainska flygvapnet enligt CNN.

Omkring hälften av robotarna ska ha oskadliggjorts av ukrainskt luftvärn, men viktig infrastruktur i bland annat Lviv ska ha träffats och förstörts.

https://www.google.com/maps/@49.8272431,23.9989805,12.29z
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in