2023-02-15, 20:10
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av London
Haha, för mycket ”Stockholmsprat” igen? Nej, inte du heller.
Tradigt med snack om underlag. Men påmindes om testningen av naturgräset på Stora Valla inför DIF-Degerfors 2021. Detta syntes som hastigast i SVTs "Här kommer Degen". TV-bilderna innehöll ingen jävla ramp, utan det var en nån nisse som mätte uppstuds ungefär.

Lite hål i huvudet om man sätter en gräns för max på konstgräs men inget min för naturgräs.
Citera
2023-02-15, 21:31
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laddkingen
tvek om uefa ens godkänner den
Haha. Det vore fan episkt roligt.
Citera
2023-02-15, 21:37
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av London
Haha, för mycket ”Stockholmsprat” igen? Nej, inte du heller.

Stockholmspratet går inte att göra något åt trots att det förstör den här tråden.
Citera
2023-02-15, 22:53
Medlem
KavliBaconosts avatar
Tänk om denna tråd hade varit konstruktiv och inte som valfri twittertråd fylld med gnabb mellan lags supportrar.

Men nej, bråk förstör denna tråd också. Tråkigt då det kunde varit ett ganska trevligt klimat härinne med trevliga diskussioner.
Citera
2023-02-16, 02:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Behöver inte vara just överbelastning. När Burkgurka säger att det mesta kommer på snabba omställningar så låter det mer som att dom helt enkelt kör full fart framåt, vad det nu kan kallas. Mjällby körde en sån variant nån av åren förra omgången dom var uppe i allsvenskan. Dom var tippade att ramla ut men dom överraskade motståndarna genom att inte ge dom någon som helst tid när dom gick till anfall. Det var otroligt snabba omställningar där halva laget i princip ingick, så det var inte några långa bollar på Bengt heller. Rätt så enkelt spel egentligen, så fort dom erövrade bollen så satte alla som hade något som kunde likna en öppning framför sig full fart framåt. Slutade ofta med ett inlägg eller instick där det var 3-4 spelare som gick med full fart direkt mot mål. Skitsvårt att försvara sig mot och extremt många mål gjordes från bara en eller två meter från mållinjen.

EDIT: Kommer ihåg statistiken från det året. Mjällby var det överlägset mest effektiva laget, undrar om dom inte var närmare dubbelt så effektiva som närmaste lag efter.. Och kollade man på var målen gjordes från så var det inte ett enda som kom från utanför straffområdet, majoriteten var från bara nån enstaka meters håll.

Okej, då är jag med. Så det är egentligen en lite mer "primitiv" fotboll man förlitar sig mer på. Spännande ändå, skönt att man ändå har en plan för hur man ska försöka hänga kvar i allsvenskan. Kan bli kul att titta på Värnamo i så fall, tror man kommer bli straffade i vissa matcher dock.

Hur gick det för Mjällby sen? Valde man att överge taktiken när man väl etablerade sig eller blev det sönderläst till slut? Och hur står sig taktiken mot lågt stående försvar?
Citera
2023-02-16, 10:39
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Jag kommer aldrig förstå varför en del försvarar precis varenda liten detalj som rör sin klubb? Det finns inga perfekta klubbar, det faller på sin egen orimlighet då alla har olika synpunkter på vad som är perfekt.

Fan. Hade inte jag fått ventilera mitt missnöje med en del saker ibland så hade jag nog självantänt till slut.
Ja, helt sinnessjukt. Du förstår hur de fungerar i verkliga livet...tänk att spendera en helg med dessa i familjeradhuset. Världens minsta o livräddaste själar. Säger man att gylfen är öppen så svarar de att byxan är tillverkad så.

Börjar snart hålla på Häcken... Hjalmar Brantingsplatsen dec 2021 var ju trevlig vistelse på Hisingen.
Citera
2023-02-16, 10:41
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KavliBaconost
Tänk om denna tråd hade varit konstruktiv och inte som valfri twittertråd fylld med gnabb mellan lags supportrar.

Men nej, bråk förstör denna tråd också. Tråkigt då det kunde varit ett ganska trevligt klimat härinne med trevliga diskussioner.
så farligt är det inte...det blir bättre när säsongen är igång, då blandas alla ryggradslösas inlägg upp med mer vettiga o konkreta diskussioner.
Citera
2023-02-16, 11:07
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Jag kommer aldrig förstå varför en del försvarar precis varenda liten detalj som rör sin klubb? Det finns inga perfekta klubbar, det faller på sin egen orimlighet då alla har olika synpunkter på vad som är perfekt.

Fan. Hade inte jag fått ventilera mitt missnöje med en del saker ibland så hade jag nog självantänt till slut.

Det har blivit som med politiken. När jag var ung var det inte ovanligt att snacka högt om dåliga saker som partiet man tillhörde/röstat på gjorde. Nu avgudar alla allt som partiet gör. Protester är "hat".

Fan skulle jag träffa en blåvit som är 100% nöjd över senaste åren så skulle jag ringa polisen. Det är tydligt att människan är galen och en fara för allmänheten.

Hade supporterskap enbart handlat om att vara en hjärndöd "ja-sägare" och älska och stödja absolut allt så hade jag slutat bry mig om fotboll direkt.
Citera
2023-02-16, 11:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Det har blivit som med politiken. När jag var ung var det inte ovanligt att snacka högt om dåliga saker som partiet man tillhörde/röstat på gjorde. Nu avgudar alla allt som partiet gör. Protester är "hat".

Fan skulle jag träffa en blåvit som är 100% nöjd över senaste åren så skulle jag ringa polisen. Det är tydligt att människan är galen och en fara för allmänheten.

Hade supporterskap enbart handlat om att vara en hjärndöd "ja-sägare" och älska och stödja absolut allt så hade jag slutat bry mig om fotboll direkt.

Jag är 100% nöjd över hur blåvitt presterat de senaste åren.
Citera
2023-02-16, 11:14
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Jag är 100% nöjd över hur blåvitt presterat de senaste åren.

Ja men du är ju inte blåvit
Citera
2023-02-16, 12:00
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Okej, då är jag med. Så det är egentligen en lite mer "primitiv" fotboll man förlitar sig mer på. Spännande ändå, skönt att man ändå har en plan för hur man ska försöka hänga kvar i allsvenskan. Kan bli kul att titta på Värnamo i så fall, tror man kommer bli straffade i vissa matcher dock.

Hur gick det för Mjällby sen? Valde man att överge taktiken när man väl etablerade sig eller blev det sönderläst till slut? Och hur står sig taktiken mot lågt stående försvar?
Som sagt, det var bara en kommentar till Burgurkas beskrivning, har inte sett Värnamo själv så jag vet inte om det stämmer.

Det var inte när Mjällby gick upp som man spelade så, dom första åren så hade man ju en riktigt bra centrallinje som man kunde förlita sig på, utan det var mer i slutet, skulle säga näst sista året innan dom ramlade ur men är inte helt säker. Det var turbulens i klubben då, tränarbyte trots att man överpresterade, antar att nya tränaren hade andra idéer helt enkelt. Det var för övrigt Anders Torstensson som var tränare då, han gjorde succé igen härom året men slutade efter bara ett år och kom tillbaka till i år igen. Rörigt. Det var inte riktigt samma extrema löpningar härom året men kanske att vi får se nått åt samma håll igen.

Känns lite fel att kalla det primitivt också, även fast det ju egentligen är det. Det är som sagt inte långbollar det handlar om utan snabbt passningsspel och mycket nästan maxlöpningar.
Synd att Mjällby tappade Noah Persson där förresten, ett spel som passade honom perfekt.
Citera
2023-02-16, 12:16
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket

Kravställning vad? Hur stavas det?

Janne Plånbok...för jävla skön typ. Lika stabil som Lasse Hedström som snodde hockeylagets pensionspengar, riktig DIFfare o hyvens karl.

Alla älskar väl Mange Pehrsson liksom, han är ju Djuuuu...

Du är fan spot on där. Märkligt att man identifierar sig så mkt med ngt man är en del av så till den grad att diskussioner inte är välkomna.

Som somalierna som flytt från deras klansamhälle o förtryck o sen försvarar deras imamer som snor pengar som ska gå till deras barn o sen kapar klittan på de .. men hålla ihop det ska vi göra.
Senast redigerad av Pancev 2023-02-16 kl. 12:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in