2023-02-16, 00:13
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KABUN
Jovisst, verkligen en spottloska rakt i ansiktet på tyskarna!

Tyskarna blev så arga att de nu utbildar ukrainare i att använda Leopard 2. Jättearga.

Citat:
Ursprungligen postat av firechromenorr
Vet ej Ryssarna måste respekteras Jag menar, tar dem Bakhmut då är det väl game sett and match? Kan någon länka till sida där jag kan se lite strider därifrån? Skulle uppskatta det.

Nej inget händer om de tar Bakhmut. Ukraina har fler försvarslinjer bakom Bakhmut. Det blir bara nya strider mot nästa linje. Kriget har hållit på ett år; båda sidor har förberett sig.

Ukraina har stoppat information därifrån. Det är ett känsligt läge. Jag har inte sett något nytt från ryska sidan heller. Ryssland verkar nästan trappa ned lite där. Wagnerchefen sa att Bakhmut kanske inte blir helt inringat förrän i mars/april.
Citera
2023-02-16, 00:13
Medlem
DirtyDiggerNicks avatar
Citat:
Vet ej Ryssarna måste respekteras Jag menar, tar dem Bakhmut då är det väl game sett and match? Kan någon länka till sida där jag kan se lite strider därifrån? Skulle uppskatta det.

Nej. Otroligt nog är det inte ens set. Möjligen game. Detta oavsett vem som tar hem Bakhmut.
Men i matchen i stort börjar Ryssland se ut lite som en trött spelare, och frågan är hur det går för dem i nästa game, och nästa set.

Jag får lite av en Irpin-känsla och undrar om vi snart ser en ny kulmineringspunkt.
Citera
2023-02-16, 00:14
Avstängd
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kentuckyfry
Det är ju exakt så det är. Sverige och övriga västeuropa dansar alla efter USAs pipa. De är bara vasallstater till USA numera. USA säger "hoppa" och EU svarar "hur högt"?

Faktum kvarstår, Ukraina är en korrupt skitstat som utnyttjas av USA för att försöka krossa det enda motstånd som finns kvar mot dessa maktgalna globalistsvin.

USA är den största skurkstaten av alla. Inget annat land har mördat så många oskyldiga som USA i modern tiden. Ingen kommer ens i närheten. Ändå demoniseras Ryssland och Kina. Det är hyckleri på högsta nivå.

Hur du än ondgör dig över tingens beskaffenhet så kommer framtiden bli:

- Ukraina med i EU
- Ukraina med i Nato

Även Georgien och Moldavien följer sedan. Liksom Belarus och Kazakstan. Osv.

RyZZland däremot kommer möta historiens mörkaste ögonblick….
Citera
2023-02-16, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RealTide
Kanske för att du fantiserar om att de var nazister öht?
Har du fler fantasier som sen visats sig vara fejk?
Var tomten inte på riktigt?

Knappast fantasier. Det är allmänt känt att Ukraina var ett tillhåll för nazister, även svenska sådana. Varför försöker du ljuga och förneka något så uppenbart haha.
Citera
2023-02-16, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BjornBorg66
Så enligt dig är det ok att stötta nazister så länge de kämpar mot Putin?

Det säger mycket om dig och dina gelikar.

Trasig moralisk kompass så det skriker om det.
Är juden nazist eller hur var det?
Citera
2023-02-16, 00:18
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kentuckyfry
Knappast fantasier. Det är allmänt känt att Ukraina var ett tillhåll för nazister, även svenska sådana. Varför försöker du ljuga och förneka något så uppenbart haha.
Hoho?

Det finns nazister på många ställen, fler i ryzzland än i Ukraina.
Kanske i din garderob?
Citera
2023-02-16, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RealTide
Hoho?

Det finns nazister på många ställen, fler i ryzzland än i Ukraina.

Jasså, så svenska nazister resten till Ryssland för att träna och beväpna sig. Nej, precis. De åkte till Ukraina. En korrupt totalitär skitstat. Kom inte och låtsas att de är några hjältar
Citera
2023-02-16, 00:24
Medlem
Svenska nazister strider i Ukraina

Azov-bataljonen startades i maj av Ukrainas regering. För de ville få frivilliga soldater som kunde slåss mot upprorsmän i den östra delen av landet. Men sedan har ett nazistiskt partiet fått ta över ansvaret för Azov-bataljonen. Partiet heter Socialnationalistiska församlingen (SNA) och deras partiledare är samtidigt också militär ledare för bataljonen.

De nazister som leder Azov-bataljonen i Ukraina säger att Ukraina bara ska vara ett land för människor med vit hudfärg. Nazisterna hatar också homosexuella, judar och ryssar.

Det är hatet mot rysssarna som gör att nazisterna deltar i kriget. För de upprorsmän som finns i östra Ukraina pratar ofta det ryska språket och många av upprorsmännen vill att östra Ukraina ska bli en del av grannlandet Ryssland.

Därför hjälper den nazistiska Azov-bataljonen Ukrainas regering att slåss mot upprorsmännen.

https://sverigesradio.se/artikel/5925570

Citera
2023-02-16, 00:25
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Du kan din grej Finnen. Men som sagt, jag står fast vid att Ryssland kommer vinna, tycka vad man vill om det. DEt som blir intressant är efterspelet. Notera att Putin är betydligt mer populär än vad hans motsvarighet är över atlanten.Bara det bör ju säga något.

Och vad får dig att tro det ?

Kan den ryska befolkningen faktiskt ge utryck för vad de tänker ? Kan de protestera mot Putins rövartåg, utan repressalier ? Får de legalt ge utryck för sitt missnöje ? Kan man neka att bli mobiliserad utan få skit för det ?

Nästa år är det prezz-val i Ryssland förresten : Kan du säga en oppositionspolitiker värd namnet i Ryssland ? (när nu du spyr ut dig om att Putin är mera populär ?)

"Might is right". Det är vad efterspelet till Putin kommer att bli. Vare sig Putin vinner, eller ej. Dock tickar klockan för honom, för detta krig har varit ett fiasko ifrån dag ett. I år är hans sista chans att ta det, samtidigt som ukrainarna bara blir mer och mer slipade på vad de gör.
Citera
2023-02-16, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av salad
Om ryssland vinner gör man det för att man har fler soldater, och nu när deras fabriker är igång enorma mängder ammo. Hörde att ryssland kan förbruka 60000 artillerihylsor om dagen. Ukraina har snäppet bättre saker, men man har problem med ammo. Finns risk för att ukraina får ta till reträtt när man får brist.

Vet inte ens om det är sant. Det där med att dem har bättre saker. Jag menar, tänk dig, dem har Zircon, dem kan penetrera Zelenskys palats pretty much när de vill? Bara en sån sak...
Citera
2023-02-16, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Tyskarna blev så arga att de nu utbildar ukrainare i att använda Leopard 2. Jättearga.

Nej inget händer om de tar Bakhmut. Ukraina har fler försvarslinjer bakom Bakhmut. Det blir bara nya strider mot nästa linje. Kriget har hållit på ett år; båda sidor har förberett sig.

Ukraina har stoppat information därifrån. Det är ett känsligt läge. Jag har inte sett något nytt från ryska sidan heller. Ryssland verkar nästan trappa ned lite där. Wagnerchefen sa att Bakhmut kanske inte blir helt inringat förrän i mars/april.

Okay du vet vad du pratar om HejaFinland, varför är Bakhmut så viktigt och vad är det som händer där? Vad händer om Ryssen tar Bakhumt, nu pratar jag om moralen hos Ukraina? Kan det vara en smäll mot moralen om dem förlorar Bakumt
Citera
2023-02-16, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyDiggerNick
Nej. Otroligt nog är det inte ens set. Möjligen game. Detta oavsett vem som tar hem Bakhmut.
Men i matchen i stort börjar Ryssland se ut lite som en trött spelare, och frågan är hur det går för dem i nästa game, och nästa set.

Jag får lite av en Irpin-känsla och undrar om vi snart ser en ny kulmineringspunkt.

Fattar ingenting, hur länge kan väst fortsätta bistå Ukraina, det är ju det jag undrar? Jag menar dessa 100 pansarvagnar, vad är vitsen med dem?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in