2023-02-15, 21:53
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Senilix
Att gå med i EU innebär inbegriper även att ingå i EUs tullunion, uppenbarligen ville inte ryssen det. Förstår Du inte orsakssamband och varför putte inte vill det?
Varje inlägg Du skriver bevisar din låga begåvningsgrad, höj dig om Du kan...

Vad yrar du om?

Varför skulle Ryssland ge Ukraina bistånd och subventionerad gas om tack för hjälpen är restriktioner som saboterar handeln mellan länderna?
Senast redigerad av borskungen 2023-02-15 kl. 21:56.
Citera
2023-02-15, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Lite mer info här.

https://www.ft.com/content/3fd6e91f-71e4-4c02-9360-be20a2a78763
Möts av den fetaste betalväggen jag någonsin sett, men jag har hittat infon från annat håll.

Verkar som att Putin tänker offra flygvapnet nu också.

Törs man gissa på 20 nedskjutna ryssplan om dygnet framöver?
Citera
2023-02-15, 21:55
Medlem
Drozds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bilingualbvern2.0
Tja, är inte tyskarna ”tappade cucks” så lär de inte lämna Nato Framtiden får utvisa det.

Om inte annat när Washington-globalisternas nästa proxykrig börjar. Nämligen mot Kina med Taiwan som spelbräde och bräckjärn denna gång. Japan och Indonesien är vasallerna i detta krig. Börjar senast 2025 enligt amerikanska generaler. Må Gud skona oss från Washingtons neocons och globalister, och må djävulen ta dem...
Citera
2023-02-15, 21:58
Medlem
JetSocietys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Därför att du inte förstår krigstaktik. Har man en position där man kan tillfoga fi stora förluster eller fördröja fi utan att lida alltför stora förluster så bibehåller man positionen. I annat fall omgrupperar man.

Sådant lär man sig under militärtjänstgöring.

Det var ju precis det jag påpekade, anledningen att ryssarna lämnade kherson. Läs igen

Ukraina regimen däremot, dammsuger landet på män just nu, så jag tvivlar på att taktiken stanna till siste man fungerar.

Jag hade vägrat åka dit om jag vore ukrainare även om någon "expert på militär taktik" sade att det är luuugnt.
Vi får aldrig veta hur många ukrainare Nato offrat i denna konflikt, även om urzula van der crazy försade sig
Men vi kommer väl i framtiden kunna se, precis som på den ryska befolkningen en rejäl svacka i födslar under åren dom krigat.

Som Mattis i ronjabogren tröstade sig med:
-Det enda som värmer mig just nu är att borka fryser ännu mer och har ännu mindre mat än vad vi har!.
Citera
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chillgren
Möts av den fetaste betalväggen jag någonsin sett, men jag har hittat infon från annat håll.

Testa denna.

https://nationalpost.com/news/western-intel-shows-russians-amassing-aircraft-on-ukraine-border/wcm/94d4fd33-99f8-4322-b7a6-80184bdc9f00/amp/
Citera
Medlem
Reimers avatar
Uppdatering från Bakhmut av Magyar, läget är svårt men Ukrainarna härdar ut och vinner lite mark på sina ställen.

Citat:
Update from Bakhmut, 15 February - while routes to Bakhmut are not safe, in areas such as Konstantinivka highway, the enemy is being pushed back. Wagner is not getting reinforcements and is being replaced with Russian army. The city is holding as before - Magyar.

https://twitter.com/wartranslated/status/1625908304676368392
Citera
2023-02-15, 22:00
Medlem
Senilixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Vad yrar du om?

Varför skulle Ryssland ge Ukraina bistånd och subventionerad gas om tack för hjälpen är restriktioner som saboterar handeln mellan länderna?
Du inte smart, Ukrainarna ville till EU men putte vill inte det ska ske, koppla in hjärnan om Du kan...
Citera
2023-02-15, 22:01
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:

Tja.. ..Läste att Ukraina har 1400 MANPADS, så är Ryssarna så dåraktiga att dom försöker få luftherravälde under offensiven så skulle det inte förvåna mig om man får läsa om den förlustsiffran.
Citera
2023-02-15, 22:01
Medlem
EnCartes avatar
Citat:

De får väl ett glas saki innan de lyfter.
Citera
2023-02-15, 22:02
Medlem
TheNightTrippers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Ta er en närmare titt på uniformerna så förstår ni bättre. Det är stupade AFU-soldater det handlar om, troligen i Bachmut.
Ja det är ju inga i wagner som har satt på sig den ukrainska uniformen och dödat ukrainare på den ukrainska sidan…
Citera
2023-02-15, 22:02
Medlem
Bilingualbvern2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Om inte annat när Washington-globalisternas nästa proxykrig börjar. Nämligen mot Kina med Taiwan som spelbräde och bräckjärn denna gång. Japan och Indonesien är vasallerna i detta krig. Börjar senast 2025 enligt amerikanska generaler. Må Gud skona oss från Washingtons neocons och globalister, och må djävulen ta dem...

Kineserna är dock smartare är ryssarna, så de har nog lärt sig ett och annat av invasionen i Ukraina. Invasion via hav är bland det svåraste man kan göra militärt, så Kina lär knappast försöka något sådant
Citera
2023-02-15, 22:04
Medlem
Senilixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Kan ju vara som du skriver, något djävla skydd har ju Girkin helt uppenbart, om det är hållhakar eller den mer hårdföra falangen av nationalister som är skyddet får väl framtiden utvisa,
Tja- eller så kanske han inte vill riskera att bli utlämnad till Haag om han inte följer puttes protokoll. I puttemkinipmeriet kan allt hända...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in