Citat:
Ursprungligen postat av
Moretex
Självklart blir jag ifrågasatt då jag har en annan åsikt i vår sköna demokrati. Vad är beteckningen på dig själv? jag skrev att jag hade självinsikt och empati har jag också vilket många här i tråden inte har som njuter av döda soldater medans jag gärna vill se förhandlingar och ett slut på Ukrainas helvete. Förhandlingar kan enbart USA starta för det är dom som styr detta krig och Ukraina via Zelenskyj.
Jag känner inget hat mot USA, Kina eller Ryssland utan accepterar att dom är stormakter på olika vis som man måste hantera med försiktighet och det har inte Ukraina gjort utan får nu lida då Washington nästlat sig in och råskinnen fått makt där. Det är den "djupa staten" och neoconfolket i USA som jag ogillar, dessa som ställer till konflikter, inbördeskrig, statskupper och allt annat skit i världen för dom har storhetvansinne och måste kontrollera allt.
Vad känner du själv för folken i Palestina, Afganistan, Irak, Syrien, Libyen ... inget eller hur? Högerextrema är nog dom som här i tråden håller på och hyllar banderasgänget i Ukraina, läs på mer om dessa människor.
Nu handlar denna tråden om Rysslands invasion av Ukraina.
Det finns andra trådar för andra konflikter och ämnen.
Jag står på Ukrainas sida och deras rätt till deras internationellt erkända gränser.
De är attackerade av Ryssland.
Det är vad vi har att förhålla oss till. Här.
1. Internationell lag och rätt
2. Moral och värderingar
3. Den starkes rätt.
I den ordningen ser jag att frågor ska hanteras.
Jag har inget för konspirationsteorier, Qanon och andra avvarter av knäppa idéer.