2023-02-15, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Ok du hatar akademiker. Men det här är inte någon knasig genusvetenskap. Det är helt vanlig statsvetenskap, en små-positivistisk case study research.
Jag hatar inte akademiker,-har en akademisk utbildning själv,-dock inte genusvetenskap som tur är.
Det jag menar är att även högt utbildade människor kan ta fel så det sjunger efter. Universum är trots allt lite mer komplicerad än en lite myra med doktorsgrad.
Citera
2023-02-15, 18:41
Medlem
Mindbusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Ett förtydligande är att det är 40% av alla stridsvagnar som Ryssland påstod att de hade för mer än 10 år sen. Problemet är att majoriteten av dessa är antikviteter. Antalet stridsvagnar som motsvarar Leopard 2 i Ryssland är tvåsiffrigt, d.v.s färre än vad Sverige har. Stridsvagnarna som finns kvar i Ryssland byggdes när Elvis sjöng "Bee boppa lula".

Underbart. In och röja för Ukraina. Se panikslagna ryssar fly när 300 Leopard 2 rullar fram.
Citera
2023-02-15, 18:42
Medlem
OSS117s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shimona
ukrainsk man ber ZZelensky för att sluta kriga för att få fred
https://t.me/UkraineHumanRightsAbuses/20799

Tyvärr lyssnar inte ZZelensky på sitt eget folk
Vilken dåre!

Han borde ställt önskan till Putin!
Citera
2023-02-15, 18:45
Medlem
Så han ska lyssna på en person och strunta i de 40 andra miljonerna...

Ukraina som nation kommer gå under om de signerar en ofördelaktig fred.
Citera
2023-02-15, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Jag håller med om det, Greggs rapporter har väldigt ojämna i kvalitet. Han samlar information från Twitter etc. som alla andra, men låtsas att han har någon egen hemlig information. Sedan gör han sämre bedömning av trovärdigheten i det han läser än t.ex. Denys och många andra. Resultatet blir sämre information.

Ja jag tror han sitter och gissar ibland. Jag rekommenderar youtubern "Reporting from Ukraine"...hans rapporter är sakliga och trovärdiga.
Citera
2023-02-15, 18:51
Medlem
Ukrainska twitteruppgifter säger att en rysk attackhelikopter typ KA-52 "Alligator" har skjutits ned i öster.

Jag spekulerar då i att en pilot dödats och sedan måste det finnas någon pilot som sköter vapnen. Så två piloter bör vara avlägsnade.

Jag får läsa på bättre.

Tyvärr måste piloterna dödas. Dom får skylla sig själva när dom inte vägrar stridsuppdrag.
Citera
2023-02-15, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shimona
ukrainsk man ber ZZelensky för att sluta kriga för att få fred
https://t.me/UkraineHumanRightsAbuses/20799

Tyvärr lyssnar inte ZZelensky på sitt eget folk

Han lyssnar nog på majoriteten av sitt folk.
Man gör det i länder som inte är diktaturer likt Ryssland.
Citera
2023-02-15, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firechromenorr
Jo fast Ny times och bbc bland anat har ju en lång historik av lögner. Det är ju det jag menar, vad är det idiotsäkra sättet att få reda på sanningen? Glöm inte att Ukraina är världens mest korrumperade land och att endast 30 % av biståndet når sin destination har jag hört.

Finns flera länder som är betydligt mer korrumperade än Ukraina. Bland annat Ryssland. Det finns länkat till en lista på flera ställen i tråden. Minns jag rätt låg Ukraina på plats 129 av världens minst korrumperade länder. Ryssland låg på plats 160 eller nåt sånt. Vill minnas att även Sudan låg bättre till än Ryssland.
Citera
2023-02-15, 18:58
Medlem
dragan-shitfuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Ukrainska twitteruppgifter säger att en rysk attackhelikopter typ KA-52 "Alligator" har skjutits ned i öster.

Jag spekulerar då i att en pilot dödats och sedan måste det finnas någon pilot som sköter vapnen. Så två piloter bör vara avlägsnade.

Jag får läsa på bättre.

Tyvärr måste piloterna dödas. Dom får skylla sig själva när dom inte vägrar stridsuppdrag.
Måste inte ha dött, men i en heli borde det vara mycket mindre chans att få ut en fallskärm än i plan ?
Beror förstås på vad den sköts ner med. En stingermissil så är det ingen som hinner hoppa.
Citera
2023-02-15, 19:01
Medlem
Sqrbankens avatar
Nu är Ukraina en stor nation men efter att slängt ett getöga på väderprognoserna för frontlinjens främsta "hotspots" så kommer väderleken ligga på kategori "svinkall lervälling" (i synnerhet norra delarna) resten av månaden. Skulle prognoserna slå in hysat så skulle en eventuell rysk "jubileums-offensiv" inte kunna tajmas sämre utifrån denna aspekt.

Edit:

Noterar också att Ukraina tagit mark i Bakhmut-krokarna i höjd med den otroligt viktiga transportleden in till staden. "Ivanivske" närmaste landmärke till det område (som jag kunde hitta) som jag syftar på.
Senast redigerad av Sqrbanken 2023-02-15 kl. 19:09.
Citera
2023-02-15, 19:06
Medlem
attogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Självklart blir jag ifrågasatt då jag har en annan åsikt i vår sköna demokrati. Vad är beteckningen på dig själv? jag skrev att jag hade självinsikt och empati har jag också vilket många här i tråden inte har som njuter av döda soldater medans jag gärna vill se förhandlingar och ett slut på Ukrainas helvete. Förhandlingar kan enbart USA starta för det är dom som styr detta krig och Ukraina via Zelenskyj.

Jag känner inget hat mot USA, Kina eller Ryssland utan accepterar att dom är stormakter på olika vis som man måste hantera med försiktighet och det har inte Ukraina gjort utan får nu lida då Washington nästlat sig in och råskinnen fått makt där. Det är den "djupa staten" och neoconfolket i USA som jag ogillar, dessa som ställer till konflikter, inbördeskrig, statskupper och allt annat skit i världen för dom har storhetvansinne och måste kontrollera allt.

Vad känner du själv för folken i Palestina, Afganistan, Irak, Syrien, Libyen ... inget eller hur? Högerextrema är nog dom som här i tråden håller på och hyllar banderasgänget i Ukraina, läs på mer om dessa människor.

Nu handlar denna tråden om Rysslands invasion av Ukraina.
Det finns andra trådar för andra konflikter och ämnen.

Jag står på Ukrainas sida och deras rätt till deras internationellt erkända gränser.
De är attackerade av Ryssland.
Det är vad vi har att förhålla oss till. Här.
1. Internationell lag och rätt
2. Moral och värderingar
3. Den starkes rätt.
I den ordningen ser jag att frågor ska hanteras.

Jag har inget för konspirationsteorier, Qanon och andra avvarter av knäppa idéer.
Citera
2023-02-15, 19:09
Medlem
KillPus avatar
Vladivostok. RyZZskräpet åkte runt halva Jorden, för att bli avlivade som rabies hundar av UAF:s hjältar!
Gråt, korkade ryssuggor, gråt! Om ni inte fattar att ni kan stoppa detta...

https://twitter.com/_ObviousCaptain/status/1625306623064276992
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in