2023-02-15, 13:32
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svengöran
Sök på Märsta på Hemnet, jag hittade 13st lägenheter till salu för under 1,2 miljoner

Finns pendeltågsstation så man klarar sig utan bil

Även Upplands Bro, Vallentuna har i den prisklassen
Nynäshamn 800-900 tusen osv osv

Bara du lyckas spara ihop 150.000 till kontantinsatsen så har du mycket att välja på i
stockholms ytterområden
Citera
2023-02-15, 13:32
Medlem
Förstår inte riktigt. Vilka är det som inte har råd? Om ingen har råd med dagens priser går de ju ned.
Skulle säga tvärtom faktiskt. Drömläge om räntan fortsätter upp och priserna ned.
Citera
2023-02-15, 13:33
Medlem
Benyameans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Hahah lycka till med den taktiken.

" Jag kräver att få jobba hemifrån"

Snälla Åke, du är brevbärare !
Åke får börja skicka mail och Kivra-dokument!

Fast som någon annan skrev, med dagens klimat där jobben finns i städerna så kommer compact living och podbostäder att öka. De riktigt fattiga får börja bo i burar som i Filippinerna och Kina.
Senast redigerad av Benyamean 2023-02-15 kl. 13:35.
Citera
2023-02-15, 13:34
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TuffBakomTangenten
Där bostäderna är dyra är där jobben är av typen kontorsjobb / man sitter framför en dator. Om du jobbar på pappersbruk i Hallstavik där man behöver vara på plats är det inte direkt dyrt att bo.

snicksnack,

Hela stockholm är fullt av vårdpersonal, skola och dagis, buss, lastbilschaufförer,
listan är milslång på folk som inte kan jobba hemifrån OCH bor i stockholm
Citera
2023-02-15, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svengöran
Dom kanske får sänka kraven och bo där dom har råd att bo?
Idag ska det ju vara så flådigt och endast speciella områden kan man bo i.
Är man en 20 årig stockholmare kanske man får acceptera att köpa en lägenhet i Märsta istället för i Solna

Inte ens i Solna vill folk bo. Det ska vara innanför tullarna. Allra helst Östermalm eller Vasastan.
Citera
2023-02-15, 13:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAdam
Var hittar du dem, om vi t.ex tar stockholmsområdet?
Varför måste vi ta Stockholmsområdet? Varför inte Västeråsområdet?
Citera
2023-02-15, 13:36
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av femtomfiskar
Inte ens i Solna vill folk bo. Det ska vara innanför tullarna. Allra helst Östermalm eller Vasastan.

Äh, trams.

Gå på visning i Järfälla eller Tyresö och det är fullt med folk - kö i trappen
Citera
2023-02-15, 13:38
Medlem
Man måste satsa på ambassad landshövdnings o prästjobb - då ingår bra bostad
Citera
2023-02-15, 13:42
Medlem
Asb3rger1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Några har ju röstat för att ta in 1 miljon människor från mena och afrika. De som röstat för det kan ju fortsätta att bo hemma hos mamma och pappa eller hoppas Mena/Afrikanerna bygger en jävla massa bostäder som det blir billigt att bo i... eller not.
Kvinnor har problem med konsekvenser.
bevara miljön och hjälpa outbildade o fattiga.
flytta jordens befolkning till kalla länder me demokrati för att varma o sandiga länder e odemokratiska och Kaoziga.
Resulterar att de länder som e progressiva blir förstörda och fler samhällen blir dysfunktionella.
Grattis.
Nu har deras barn inte råd att bo kvar och får bo i utanförskapsområdeb nu är kriminella. Eller kommuner som filipstad som går i konken.
Citera
2023-02-15, 13:48
Medlem
de som har 1 syskon kan det funka för efter de fått ärva föräldrarna men de får nog bo kvar hos dem till 50 års åldern

de som har 9 syskon kommer nog få ärva mycket mindre ock kan därmed inte köpa eget boende
Citera
2023-02-15, 13:54
Medlem
NykteristJaVissts avatar
Priset på ett jävla betongblock som smackas upp av lyftkranar, lite väggpaneler, färg, golv, isolering ska inte ligga någonstans över 200.000:- att köpa, det är nog det som TS menar.

Priset trissas upp på grund av att vi har ett överflöd av smutsiga kackerlackor som suger upp utbudet av lägenheter som någon jävla svamp, gratis, betalda av skattepengar.

Så man ska vara tvungna att suga j-kuk och ta ett lån, betala en ränta till någon som har tryckt pengar som lutar sig tillbaka medan hela befolkningen tar den i röven och böjer sig.
Citera
2023-02-15, 14:04
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Jag skall tillsätta en utredning. Dert är en svår reform att värka fram på en förmiddag på Flashback.

Jag menatr att det är ett personligt sparande. Men det blir ju knas om föräldrarna utnyttjar luckan för ett skattefritt sparande åt sina barn.

Jag skall fundera lite vidare på det härna.

Det låter bra, förväntar mig en färdig utredning på mitt bord 4/4 -24
Det är fan inte lätt att få till något som inte kan fuskas med och som dessutom kommer till rätt personer, se bara på alla klagomål om elstödet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in