2023-02-15, 10:53
Medlem
SalthavsStjaerts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2n00b4U
Nu verkar det stå mellan tre namn, Lars-Christer Olsson, Hélène Barnekow och Reinfeldt.
De vill ha Reinfeldt, tyvärr.
Citera
2023-02-15, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SalthavsStjaert
Om det ändå vore så väl, idioterna i fotbolls Sverige vill ha aset:
Mardrömmen fortsätter, blattar på planen och en landsförrädare som högsta boss.

https://www.svt.se/sport/fotboll/fredrik-reinfeldt-foreslas-ta-over-svff

Oops. Oväntat och korkat. Nu blir det liv i luckan.
Citera
2023-02-15, 11:24
Medlem
serotonins avatar
Citat:
”Vi har lyssnat av hela rörelsen och enigt beslutat att Valberedningens förslag till ordförandeposten i Svenska Fotbollförbundet är Fredrik Reinfeldt.”, skriver valberedningen i ett uttalande.

På förbundsmötet i slutet av mars ska den nya ordföranden väljas och röstberättigade på mötet är distriktförbunden och klubbarna inom svensk elitfotboll, två högsta serierna, på herr respektive damsidan.

Så, finns det en möjlighet att klubbarna och distriktsförbunden röstar ner förslaget tro? För jag pallar fan inte att se det här jävla kräket i offentligheten igen.
Citera
2023-02-15, 11:30
Medlem
Månsans avatar
Fy fan. Får den oduglige landsmarodören, tillika den obildade fårskallen -- ”We used to have people in the industry, but they're basically gone” -- jobbet som ordförande kommer jag sluta se svensk fotboll. Löftet gäller livet ut eller så länge dåren Reinfeldt sitter på ordförandeposten.
Citera
2023-02-15, 11:32
Medlem
Jag är förvisso helt ointresserad av fotboll, men man slipper ju inte undan att se vad som händer ändå. Och jag vill f-n ta mig inte se den där Reinfeldt dyka upp i TV-rutan eller på andra medier igen. Han har gjort tillräckligt mycket ont för det här landet och borde rimligtvis krypa tillbaka från offentligheten och skämmas. Men som tyvärr bevisats redan så har han ingen skam i kroppen. Kan bara hoppas att man röstar bort honom och väljer någon annan. Fattar inte att folk vill ta in honom överhuvudtaget.
Citera
2023-02-15, 11:38
Medlem
serotonins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oxygenius123
Jag är förvisso helt ointresserad av fotboll, men man slipper ju inte undan att se vad som händer ändå. Och jag vill f-n ta mig inte se den där Reinfeldt dyka upp i TV-rutan eller på andra medier igen. Han har gjort tillräckligt mycket ont för det här landet och borde rimligtvis krypa tillbaka från offentligheten och skämmas. Men som tyvärr bevisats redan så har han ingen skam i kroppen. Kan bara hoppas att man röstar bort honom och väljer någon annan. Fattar inte att folk vill ta in honom överhuvudtaget.

Antar att valberedningen blivit imponerade av att se ett känt ansikte framför sig. Och snacka kan ju aset, det har säkert låtit ungefär "med min breda erfarenhet blabla, van att leda yadayada, genuina fotbollsintresse blablabla, också ta ett socialt ansvar yadyadablabla utsatta områden blablayada" osv.
Citera
2023-02-15, 12:06
Medlem
ingetbranicks avatar
Fullständigt vansinne. I ett normalt land hade en sån som Reinfeldt - som skadat Sverige mer än någon annan person, någonsin - åtalats för landsförräderi och satts i fängelse eller ställts mot muren, men här gullas han med, får fritt spelrum i media och erbjuds fina poster. Sverige är verkligen inget normalt land.
Citera
2023-02-15, 12:13
Medlem
Märkligt beslut av valberedningen. Djurgården ratade honom då han försökte bli ordförande där. Hoppas att det kommer fram någon motkandidat så vi slipper se honom som representant för svensk fotboll.
Citera
2023-02-15, 12:13
Medlem
Regeringsbildares avatar
Ser fram emot att se Fredde skaka hand med Infantino och samtidigt le in i kameran. Känns fräscht.
Citera
2023-02-15, 12:33
Medlem
Steff83s avatar
Jag var bombsäker på Lars-Chrisrer Olsson med tanke på hans gedigna bakgrund inom fotbollen som är överlägsen övrigas.

Reinfeldt kunde ju inte ens bli ordförande i Djurgården. Hur kan han bli det här då?
Senast redigerad av Steff83 2023-02-15 kl. 12:41.
Citera
2023-02-15, 12:44
Medlem
Bengt Westerberg förstörde Sverige med massinvandringen. Sen förstörde han Riksidrottsförbundet med invandrade dopingfall som slog ut svenska talanger. Sen förstörde han Svenska Röda korset genom att vägra backa från sin feta lön som ordförande.

Sen fortsatte Reinfeldt att förstöra Sverige med en ny våg av massinvandring. Efter det ville han förstöra Djurgården Fotboll (där gick han som tur är på pumpen) och nu är det SvFFs tur att bli förstört.

Kommer bli intressant att se vad han förstör efter det. Barncancerfonden kanske?
Citera
2023-02-15, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Jag var bombsäker på Lars-Chrisrer Olsson med tanke på hans gedigna bakgrund inom fotbollen som är överlägsen övrigas.

Reinfeldt kunde ju inte ens bli ordförande i Djurgården. Hur kan han bli det här då?

Reinfeldt är nog Sveriges mest hatade person (i hård konkurrensen med Annie Lööf). Jag förstår inte hur de som föreslår honom kan ha sån dålig fingertoppskänsla.
Massa människor kommer ju ta illa vid sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in