Vad ska man egentligen tro om Jonna i VM? Hon har aldrig presterat så bra innan mästerskapet som denna gång, även om de mest imponerande insatserna är i fristilssprint som inte står på VM-programmet. Som sämst åtta på fem världscupstarter men trots det så får man hela tiden känslan att hon har en hel del mer i kroppen när formen lossnar, för jag tolkar allt hon säger som att formen är ok men att det inte riktigt spritter i benen än och att det är väl det som lägret inför VM ska ordna - och hon har väl alltid lyckats pricka formen till mästerskapen?
Jonna har individuell medalj från fem av åtta mästerskap hon deltagit i. I övriga har hon varit fyra, fyra och sjua som bäst.
Tror på en individuell medalj, två stafettmedaljer och topp-10 i alla lopp hon kör.
Italien och Slovenien har släppt sina VM-trupper. För Italien kan noteras att de båda juniorerna Iris de Martin Pinter och Nadine Laurent finns med.
Italien
Comarella Anna
De Martin Pinter Iris
Di Centa Martina
Franchi Francesca
Ganz Caterina
Laurent Nadine
Monsorno Nicol
Pittin Cristina
Sanfilippo Federica
Barp Elia
Daprà Simone
De Fabiani Francesco
Graz Davide
Mocellini Simone
Noeckler Dietmar
Salvadori Giandomenico
Pellegrino Federico
Ventura Paolo
Har USA lämnat återbud på två av sina åtta damer (McCabe och Sonnesyn)?
Läste att McCabe tackade nej till en VM-plats för att hon ville fokusera på NCAA mästerskapen som avgörs i början av mars. Vet inte hur det är med Sonnesyn men möjligen känner hon detsamma.
Generös tysk damtrupp. Vad ska LL få åka? Kan förvisso se Carl fokusera på sprintstafetten och där alltså lämna en plats öppen. Till intervallen blir det väl Hennig, Carl, Finken och HH.
Tråkigt med Polen ja. En sådan som Karolina Kukuczka verkar inte ha utvecklats någonting t ex.
Generös tysk damtrupp. Vad ska LL få åka? Kan förvisso se Carl fokusera på sprintstafetten och där alltså lämna en plats öppen. Till intervallen blir det väl Hennig, Carl, Finken och HH.
Tråkigt med Polen ja. En sådan som Karolina Kukuczka verkar inte ha utvecklats någonting t ex.
Inte uppenbart hur tyskorna kommer köra, men möjligt att Sauerbrey bara kommer köra tremilen, Fink bara fristilslopp, Carl fokuserar på teamsprint och alltså blir det rätt många platser i truppen?
Ja vad håller kamil hus. Jag kräver en förklaring.
Jag kräver nog en förklaring av dig 😉 . Vilken Kamil är du på jakt efter? Kamil Bury ska väl åka VM och i övrigt känner inte jag till nån Kamil som är aktuell för VM.
När skulle landslaget åka till Planica och skulle de ha testrace? Har för mig att de skall ha mediaträff på typ söndag på hotellet där de skall bo under VM.