2023-02-14, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EastAreaPapist
Vilken oklar förolämpning. Nej, det är inte baserat på en film. Det finns stora hav att gömma sig i. USA hävdar inte själva att de har koll på de ryska ubåtarna.

Varför skulle USA basunera ut vad man har koll på och vad man inte har koll på?
Citera
2023-02-14, 19:08
Medlem
leachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Det låter som att ukrainarna lockats in i en fälla.

Det skickas in gödsel 24/7.

Ukrainian military says Russian forces continue offensives in eastern Ukraine near Bakhmut
https://edition.cnn.com/europe/live-news/russia-ukraine-war-news-2-14-23/h_b75e6f116dab0e62ffdef0c32601e9eb
Citera
2023-02-14, 19:11
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
NATO expanderade inte tillräckligt långt österut och Obama-administrationen stöttade inte Georgien mot rysk aggression. Där har du bakgrunden.

Som du märkt så har inte Ryssland anfallit de baltiska staterna där NATO expanderade österut, utan de har angripit Ukraina och Moldavien som inte gått med i NATO. Om Ukraina gått med i NATO så hade det inte blivit något krig.

De baltiska staterna utgör inte samma hot. De är små skitländer.

Den röda linjen gick vid Ukraina.

Ryssland hade använt sig av en preemptive strike innan Ukraina skrivit på Nato-ansökan.

Det här känner man givetvis till i Washington.

Man vill inte att NATO dras in i en direkt konflikt med Ryssland. Man vill bara använda ukrainarna som kanonmat.
Citera
2023-02-14, 19:12
Medlem
Citat:
Ok. Men trots att USA håller det hemligt till den grad att de hoppas lura den ryska underrättelsetjänsten, så vet du, flashback-användaren carl-henric, att USA har full koll på alla ryska ubåtar. Låter rimligt.

Lite av en öppen hemlighet. Som din mammas telefonnummer, du vet.
Citera
2023-02-14, 19:13
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 45-75Marlin
Typiskt ryskt vapen med andra ord!

Rena terrorvapen verkar vara det ryssarna är bäst på. Synd om civilbefolkningen men tur för UAF.
Helst vill de tillintetgöra allt på marken innan fotfolket sätter sig i rörelse, men det lyckas inte alltid. Rysk doktrin är ju väldigt fokuserad på statisk krigföring mot statiska mål, etc.
Citera
Medlem
EastAreaPapists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noobermench
Varför skulle USA basunera ut vad man har koll på och vad man inte har koll på?
Nej, det vore ju dumt, speciellt eftersom det är uppenbart att de inte har den kapaciteten. Men oavsett så du håller alltså med om att det inte finns någon grund för påståendet att USA har koll på de ryska ubåtarna?
Citera
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Den ene sonen är nån slags transa/modell.

Igor Girkin retweetade en av alla bilder på den sonen igår, kolla mina poster.
Amen hur fan kunde jag missa detta?? Detta är ju en av de största nyheterna i konflikten på flera veckor ju!! Ännu roligare att Girkin är på hugget också ju haha. Här kommer en bild på stollen Solovyovs ena son. Fronten nästa haha.

https://twitter.com/zhivanovna/status/1624744812078407685
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gustav2adolf
Finns inga byxor neddragna här. Det är då en sak som är säker.
Du har garanterat inte ryggrad nog för att kriga det har jag allt redan räknat ut.
Finns gott om fältjobb som man kan hjälpa till med som inte är i yttersta fronten. OM man nu är övertygad som du framhäver dig själv till att vara.
Men som snack skrivbordskrigare de finns de gott om i denna tråd

Jag har inte påstått att jag är modig och krigisk (Jag är bara Flashback-krigsexpert sedan 1 år tillbaka), jag har inte gjort värnplikt bara frivilligt uppbåd. Jag blev antagen men blev också antagen till universitet så jag valde det istället. Men man kan hjälpa med insamlingar och bidrag till den lidande civilbefolkningen i Ukraina. Man kan också hjälpa de ukrainska flyktingarna i Sverige.

Vi internetkrigare är viktiga! Vi fick SD in i riksdagen och nu krossar vi Ryssland! Heja alla internetkrigare!
Citera
2023-02-14, 19:15
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Ja, exakt. Det handlar om Ukrainas självständighet.

Det handlar inte alls om att vapentillverkarna och bankerna vill tjäna pengar, att man vill ta kontroll över de ryska naturtillgångarna eller att man vill använda Ukraina som pilotstudie för WEF:s dystopiska digitala kontrollsamhälle.

Får vi höra 10 Slava Ukraini?

Så lilla putler går alltså bankirernas och vapentillverkarnas ärende??
Ok då vet vi...
Citera
2023-02-14, 19:16
Medlem
Senilixs avatar
Citat:
Vilken oklar förolämpning. Nej, det är inte baserat på en film. Det finns stora hav att gömma sig i. USA hävdar inte själva att de har koll på de ryska ubåtarna.
Om USA säger att de har koll på alla ryska ubåtar, tror Du det då?
När USA säger sig inte ha koll på alla ryska ubåtar så tror Du på det, udda. Verkar mer som Du tror på det som passar dig...
Citera
2023-02-14, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Detta var ju en riktigt rolig nyhet. Stollen Solovyov har tydligen två söner. Och båda bor i *trumvirvel* ... London haha!! Detta kommer nog att riva upp lite känslor i Nazi-Ryssland kan man tänka alltså.

https://twitter.com/Gerashchenko_en/status/1625523258408767491
Ja jisses, i Ryssland är det skillnad på folk o folk. Att de dessutom finns där på bekostnad av rysk militärmateriel borde göra Putin förbannad.

Men eftersom det är ett putinsk normaltillstånd är det olagligt i Ryssland att ta upp sådana frågor.
Det är ett minimumstraff om sju år på att ifrågasätta oligarkernas stöld av statskassan, eller att informera om de ryska tillgångarna utanför dess gränser.

Vad tycker ni rysskramare? Känns det OK?
Citera
2023-02-14, 19:17
Medlem
Citat:
Nej, det vore ju dumt, speciellt eftersom det är uppenbart att de inte har den kapaciteten. Men oavsett så du håller alltså med om att det inte finns någon grund för påståendet att USA har koll på de ryska ubåtarna?

Det finns hur mycket grund som helst på att USA har full koll på skramliga ryska ubåtar.
Är dom det minsta likt övrigt ryskt militärt skrot så lär dom inte vara speciellt svåra att lokalisera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in