Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-02-11, 08:59
Medlem
Saltkungens avatar
ChatGPT plus är nu tillgängligt i alla fall, 230kr i månaden.
Citera
2023-02-11, 10:04
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkungen
Byggde en egen chatbot i python med gpt
Mot vilken API?
Jag testade att göra en egen chatbot i Python med openai-modulen och API-nyckel från platform.openai.com.
Den blir då ganska oanvändbar eftersom den inte "kommer ihåg" förra frågan:

Citat:
Enter new prompt: What is the capital of Sweden?

Stockholm.

Enter new prompt: How many inhabitants does it have?

As of July 2019, the city of San Francisco had an estimated population of 883,305.
Enter new prompt:
Citera
2023-02-12, 10:33
Medlem
Jag tycker den är duktig och utvecklarna håller fortsatt på att förbättra den. Däremot tycker jag att den är väldigt repetitiv i sina svar.
Citera
2023-02-12, 12:52
Medlem
När man skaffar konto på Chatgpt, måste man verifiera sig med mobilnummer. Är detta något ni gjort med er vanliga lur/finns det några risker med detta? Hört mycket om Chatgpt och är sugen på att utforska det, men räknade inte med att den ville ha mobilnummer.
Citera
2023-02-12, 16:55
Medlem
Nu har jag suttit ett par timmar och låtit ChatGPT skriva mina personliga brev. Helt fantastiskt verktyg.
Citera
2023-02-14, 08:33
Medlem
Bot:en säger att om båda spelarna i schack spelar så bra som möjligt så kan de som sämst tvinga fram ett oavgjort resultat. Men schack är inte löst ännu, för det har sådan stor komplexitet.
Citera
2023-02-14, 18:40
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heymid
Bot:en säger att om båda spelarna i schack spelar så bra som möjligt så kan de som sämst tvinga fram ett oavgjort resultat. Men schack är inte löst ännu, för det har sådan stor komplexitet.
Typiskt självsäkert men grundlöst pladder från botten. Menar botten att alla schackpartier som inte slutar oavgjort därmed är riggade?
Citera
2023-02-14, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Typiskt självsäkert men grundlöst pladder från botten. Menar botten att alla schackpartier som inte slutar oavgjort därmed är riggade?
Bot:en skriver också på ett professionellt sätt, men inte alltid logiskt. Den suger på att analysera matematiska ekvationer.

Frågade om heltalsekvationen x^3 = y^2 + 183 har lösningar.

Fick svaret:

"Den diofantiska ekvationen x^3 = y^2 + 183 har inga heltalslösningar. För att se detta, notera att y^2 + 183 är alltid udda for alla heltal y, medan x^3 är jämnt när x är jämnt."
Citera
2023-02-14, 18:46
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heymid
Bot:en skriver också på ett professionellt sätt, men inte alltid logiskt. Den suger på att analysera matematiska ekvationer.

Frågade om heltalsekvationen x^3 = y^2 + 183 har lösningar.

Fick svaret:

"Den diofantiska ekvationen x^3 = y^2 + 183 har inga heltalslösningar. För att se detta, notera att y^2 + 183 är alltid udda for alla heltal y, medan x^3 är jämnt när x är jämnt."
Det är en konstaterad trådsanning att GPT är usel på matte.
Citera
2023-02-14, 18:52
Medlem
Det är tråkigt att den bara har information från senast 2021.
Citera
2023-02-14, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Jag vill fortfarande att hon/den skall paras ihop med Wolfram Alpha. Då får vi två olika Ai modeller, ena som är jävligt bra på språk/text och den andra som är sjukt bra på matematik/fysik
Wolfram Alpha kan inte beskriva hur man löser matte-ekvationer utan ger bara lösningar.
Citera
2023-02-14, 19:04
Gpt är även extremt dålig med anagram, den kommer inte ens ihåg bokstäver den ska använda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in