2023-02-13, 21:54
Medlem
Någonting känns så jävla off och obehagligt i detta.

Det är 2023, Kina och väst har goda handelsrelationer sedan flera decennium tillbaka men plötsligt får Kina för sig att skicka en spionballong till USA!? År 2023 när bilarna är självkörande, AI spelar en central roll och privata bolag skickar upp hundratals små satelliter för att täcka hela jorden med internet? Därefter dyker det upp objekt efter objekt som skjuts ner, alla över USA/Kanada.
Vad är nästa grej - Putin spionerar personligen med kikare från en häst och vagn i buskarna utanför Vita Huset? Kim Jung Un snorklar runt i LA med spionutrustning på ryggen? Kristersson upptäcks spionera i Kreml iförd lösmustasch?

Köper inte detta över huvud taget, inte någonting alls av historien.
Frågan är bara vad i helvete det är som sker? Har det funnits några objekt/ballonger över huvud taget?
Varför sprängde man dem med missil istället för ett skott från stridsplanets kulspruta? Ballongen hade ju seglat ner långsammare och varit mer intakt.
Här är definitivt en hund begraven…
Senast redigerad av Orkanuz 2023-02-13 kl. 22:08.
Citera
2023-02-13, 21:55
Medlem
De vet inte vad det är, men det är i vart fall inte aliens. Hur kan de vara så säkra på det om de inte vet vad det är? De kunde sagt att det förmodligen var någon slags väder- eller spionballong/drönare och sedan vänta med att fastställa ursprungslandet.
Citera
2023-02-13, 21:58
Medlem
Lofns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pungpuckel
Jag är helt 100 på att det rör sig om utomjordingar.
Av följande anledningar:

Alaska och Montana är kända hotspots för UFO iakttagelser.
Alaska och Montana består mest av vildmark, varför skulle Kina vilja spionera på en skog??
Biden håller tyst (!).

Så detta ständiga stigma som man trodde var över någon gång på 70-talet, men icke.
"Det är exakt vad som helst utom just aliens, alla som säger det ska vi skratta åt".
Intressant. Om man avrundar till närmaste heltal är jag också 100% säker - på att det inte rör sig om utomjordingar.
Citera
2023-02-13, 22:04
Medlem
Citat:
Jag är helt 100 på att det rör sig om utomjordingar.
Av följande anledningar:

Alaska och Montana är kända hotspots för UFO iakttagelser.
Alaska och Montana består mest av vildmark, varför skulle Kina vilja spionera på en skog??
Biden håller tyst (!).

Så detta ständiga stigma som man trodde var över någon gång på 70-talet, men icke.
"Det är exakt vad som helst utom just aliens, alla som säger det ska vi skratta åt".

Montana har Malmstrom Air Force Base, en av 3 baser med Minuteman III ICBMs. Alaska har ju antimissile system.
Citera
2023-02-13, 22:08
Medlem
Lofns avatar
Citat:
Har du lika många argument som mig, eller tycker du om att hålla med majoriteten?
Jag önskar att det vore utomjordingar. Det vore fantastiskt spännande. Men det känns helt enkelt för osannolikt av alla uppenbara anledningar; hur kan de låta sig bli nedskjuta, etc etc.
Citera
2023-02-13, 22:12
Medlem
Pungpuckels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pmugghc
Montana har Malmstrom Air Force Base, en av 3 baser med Minuteman III ICBMs. Alaska har ju antimissile system.

Runt sådana baser, har det i alla år setts oförklarliga föremål som rört sig på ett teknologiskt överlägset sätt.
Sedan kunde dessutom en av farkosterna störa ut ett av flygplanens utrustning.

Jag tror det snart kommer en svärm av sådana, de verkar flyga i grupp ibland.
Men då ska vi väl kalla det "drönare".. ärligt talat, inte ens om de landade framför vita huset så skulle majoriteten fatta, det skulle kanske fått heta hologram? Sekt? Nordkorea?
Citera
2023-02-13, 22:14
Medlem
Bollapinsvins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lofn
Jag önskar att det vore utomjordingar. Det vore fantastiskt spännande. Men det känns helt enkelt för osannolikt av alla uppenbara anledningar; hur kan de låta sig bli nedskjuta, etc etc.
Håller med deg.👽🛸 Dom låter seg inte skjuta ner, om man läser hur snabba UAPs är.
Citera
2023-02-13, 22:15
Medlem
Pungpuckels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lofn

För att de är obemannade, och alla har nog inte blivit utrustade med någon slags osynlig sköld för att de helt enkelt inte brukar bli nedskjutna.

Våra rymdfärjor har inte heller sköldar och kanoner av den anledningen.
Citera
2023-02-13, 22:17
Medlem
Citat:
Har du lika många argument som mig, eller tycker du om att hålla med majoriteten?
Jag håller med Lofn, med skillnaden att jag inte behöver avrunda till närmaste heltal.

Inga fordon byggda någon annanstans än på jorden har någonsin varit på jorden. Det finns inte ett enda bevis för att så skulle ha varit fallet. Det enda som finns är spekulationer, dåliga foton och människor som tar för mycket droger.
Citera
2023-02-13, 22:20
Medlem
farmenSebastians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orkanuz

Kina och väst har goda handelsrelationer sedan flera decennium tillbaka men
Fel.

Citat:
får Kina för sig att skicka en spionballong till USA!?

Ja.
Inte första gången.
Observera sådant här inte upptäcktes lika lätt för bara några år sedan...

Teknikutveckling.
Fler människor
Fler ögon (och bättre kameror) mot himlen.

Citat:
Därefter dyker det upp objekt efter objekt som skjuts ner, alla över USA/Kanada.

Men snälla...
Titta på en GLOB.
Dvs karta.
Du har fel igen. Det ÄR inte bara usa

Men även om = varför inte?
Tror du Kina har behov av att spionera på ett random u-land mellan Kongo och Zimbabwe?

Klart som fan det är USA man är intresserad av.
Det är också den nation som har bäst luftherravälde, teknik att ens upptäcka ballongen.

Citat:
Vad är nästa grej - Putin spionerar personligen med kikare från en häst och vagn i buskarna utanför Vita Huset?

Humoristiskt.
Men vad är din poäng?

Ett avancerat ballongprogram skjuts upp av div tekniker (avskedad) enligt Kina.
Det är inte XinPing personligen....så ditt torra skämt faller lika platt som din IQ
Citera
2023-02-13, 22:22
Medlem
TotalWars avatar
Någon slags jävla kinesisk spionballong.
Citera
2023-02-13, 22:22
Medlem
Pungpuckels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peter_pung
Jag håller med Lofn, med skillnaden att jag inte behöver avrunda till närmaste heltal.

Inga fordon byggda någon annanstans än på jorden har någonsin varit på jorden. Det finns inte ett enda bevis för att så skulle ha varit fallet. Det enda som finns är spekulationer, dåliga foton och människor som tar för mycket droger.

Jag förstår. Det finns inget annat, men framförallt.
Det kommer aldrig att upptäckas eller omformuleras eller ens tänkas om.
Hemligstämplade arkiv, det finns inte heller.
Så är det, det är tryggt att tänka så.
Eller hur.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in