2023-02-13, 08:47
Medlem
OSS117s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Denna har säkert länkats förut men jag har inte sett den innan.

Vad är detta för clowner?

Hur kan man tro att detta är en professionell armé?

https://twitter.com/mhmck/status/1624863819393540096?t=9v0cGnGINoFHCRy2aQgLTA&s=19

Vi ser fyra strf som åker på kolonn. Den första blir utslagen av en mina och de tre andra lyckats också blir utslagna av minor.

Hur fan lyckas man?
Outbildade vagnchefer eller att de fick panik då den första gick på minan.

Helt fantastiskt i alla fall. Bådar inte gott för ryssen.😂😂🇺🇦🇺🇦
Citera
2023-02-13, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
Ryssland, Kina och Nordkorea kan lämpligtvis börja med att tillåta alla medier från alla länder att verka fritt, sända fritt och distribuera tidningar och TV-program fritt i sina länder. Ska bli kul att se hur länge de här korthusen håller ihop efter att ha fått se lite av verkligheten för en gångs skull.
När det är gjort kan jag ta mig en funderare på om RT ska få distribueras fritt i Sverige, och kommer troligen fram till ett Ja.

Det vore helt klart en bra start. Läste igår att Hongkong - på uppmaning av Peking - har förbjudit visning av ett avsnitt av Simpsons. Orsak? Ordet "arbetsläger" nämns i dialogen....
Citera
2023-02-13, 08:51
Medlem
Bortamatchens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firechromenorr
Nisse vad är du rädd för? jag förstår inte vad du säger. Jag har en annan vision, låt alla komma till tals, låt alla presentera sin fakta, så får det svenska folket avgöra vad som låter trovärdigt? Jag menar är du så osäker i ditt narrativ att du måste förbjuda andra medier? Du förstår ju att det låter svagt?
Media i väst har krav på sig att hålla sig till sanningen. Klarar man inte att göra det så förlorar man sina tillstånd och blir straffade.
I Ryssland så är det förbjudet att berätta sanningen. Göra man det så hamnar man i fängelse.

Personligen tycker jag organisationer som arbetar mot demokrati och yttrandefrihet borde förlora sin yttrandefrihet. De ska inte tillåtas bedriva sin verksamhet.

Det är dock problematiskt att begränsa yttrandefriheten i syfte att skydda den.
Citera
2023-02-13, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lallisen
Till skillnad från i Ryssland är det fritt fram för vem som helst att starta en tidning eller annat mediebolag. Det är bara att sätta igång och konkurrera ut Bonnier om de nu ljuger hela tiden borde det vara enkelt.
Dock är det så att med frihet kommer ansvar, om du skriver osanningar om folk kan du få böter men det borde inte vara nåt problem för dig som verkar ha blykoll på vad som är sant och falskt.

Korrekt. Men en rysk eller konspiratoriskt lagd hjärna förstår inte vad demokrati eller fri press är för något. Den ser ALLT som förljuget och således situationen som helt hopplös. Det är därför vissa t.o.m. går så långt att de tror att jorden är platt. De är så marinerade i lögner att det helt enkelt blir en överlevnadsstrategi att inte tro på någonting till slut…förutom det som kan underlätta deras egen överlevnad. Detta brukar vara en smal, obskyr och ganska radikal idé. De känner en stark misstro mot världen och mänskligheten…ibland med rätta. Det är också därför man i Ryssland, Mellanöstern, Afrika etc har som affärsidé att blåsa och lura allt och alla utom de allra närmaste.
Citera
2023-02-13, 08:55
Medlem
Till de proryska krypen i tråden,

Vad har hänt med den ryska offensiven?

Den skulle ju sopa banan ren men verkar mest ha kört fast?
Citera
2023-02-13, 08:56
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OSS117
Outbildade vagnchefer eller att de fick panik då den första gick på minan.

Helt fantastiskt i alla fall. Bådar inte gott för ryssen.😂😂🇺🇦🇺🇦
Jag fattar inte heller.

Får man panik så försöker man väl inte köra igenom minfältet vid sidan om stridsfordonet som precis blivit utslaget. Då är det väl full back som gäller alternativt så fryser man.

Detta är något annat. Det är självmordstankar i en vagnschef som beter sig på det sättet.

Observera också att det redan finns ett utslaget fordon på vägen när den första vagnen blir utslagen. Så de vet troligen att det är ett minfält men försöker att forcera ändå. Det går inte ihop någonstans.
Citera
2023-02-13, 08:56
Medlem
Jeff.Becks avatar
Citat:

https://twitter.com/mhmck/status/1624863819393540096?t=9v0cGnGINoFHCRy2aQgLTA&s=19

Vi ser fyra strf som åker på kolonn. Den första blir utslagen av en mina och de tre andra lyckats också blir utslagna av minor.

Hur fan lyckas man?
Det där landskapet ser perfekt ut för Brimstone-robotar. Jag undrar om Ukraina använt några hittills eller om de sparar dem.
Citera
2023-02-13, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Till de proryska krypen i tråden,

Vad har hänt med den ryska offensiven?

Den skulle ju sopa banan ren men verkar mest ha kört fast?

Nej då,
Man polerar just nu navkapslarna på sina Über-vapen som man sparat i bergrum i analbergen just för detta tillfälle.
Vänta bara..
Citera
2023-02-13, 08:58
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BjornBorg66
Så alla dessa konton som frystes tillhörde folk som satt och planerade invasionen med Putin?
Är du allvarlig? De gav sig ju på alla ryssar oavsett om de var motståndare eller vänner till Putin.
Precis som att man skulle frysa/beslagta dina tillgångar för att tuffe Uffe gör något galet.

Och vad ger USA rätten frysa privata tillgångar så fort ett land gör något USA inte gillar?

Skärp dig!

Nu är det så att i princip hela världen är emot invasionen. Du ser inte skillnad på en demokrati och en diktatur, då förstår jag din inställning.

Editerad.
Senast redigerad av revodneb 2023-02-13 kl. 09:33.
Citera
Avslutad
Den civiliserade världen är rörande överens om ´den slutgiltiga lösningen' på problemet homofederationen ryssland. En fullständig kollaps är målet och expertisen slår fast att detta ska vara klart redan i sommar. Givet hur illa bögfederationen sköter sin 'krigföring' så håller jag med, borde vara fullt möjligt att boka badsemester på krim för Beach 2024 nu i höst.

Ledare: ”Det krävs ett totalt ryskt sammanbrott”

https://www.msn.com/sv-se/nyheter/inrikes/ledare-det-kr%C3%A4vs-ett-totalt-ryskt-sammanbrott/ar-AA17pCyb?ocid=msedgntp&cvid=19622498fc5e49fb85fa0e 531a2e4d31

I SvD skriver Bo Hugemark, överste och säkerhetspolitisk kommentator, att det krävs ”ett totalt ryskt sammanbrott” för ukrainsk seger – och för att säkerheten framåt ska kunna garanteras:

”Det är det enda som garanterar att Ryssland inte återupprustar för att förverkliga sina imperiedrömmar. Och det enda som är moraliskt acceptabelt och ger rättvisa”, skriver han.
Citera
Medlem
Jeff.Becks avatar
Citat:
Jag fattar inte heller.

Får man panik så försöker man väl inte köra igenom minfältet vid sidan om stridsfordonet som precis blivit utslaget. Då är det väl full back som gäller alternativt så fryser man.

Detta är något annat. Det är självmordstankar i en vagnschef som beter sig på det sättet.

Observera också att det redan finns ett utslaget fordon på vägen när den första vagnen blir utslagen. Så de vet troligen att det är ett minfält men försöker att forcera ändå. Det går inte ihop någonstans.

Alldeles för lite träning skulle jag tro. Tänk på att mobiliseringen drog igång i höstas, de här trupperna är sannolikt helt gröna.
Citera
2023-02-13, 09:00
Medlem
Citat:

Hur fan lyckas man?

Test av ny strategi. De satsar på att få Ukrainas armé att skratta ihjäl sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in