2023-02-13, 08:21
Medlem
OSS117s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firechromenorr
Dem sa USA sprängde oljeledningen, visade sig vara sant. Dem sa att Nuland bestämmde vem dem skulle sätta som sin marionett, visade sig också vara sant. "konspirations" teori efter konspirationsteori som några veckor eller månader verkar stämma.

Som sagt, jag säger låt allt flöda fritt, så får var man bestämma själv? Är det inte så frihet fungerar? Eller är du rädd att ert narrativ är så skört att det inte ens klarar lite rysk mothugg?
Inget av vad du påstår visat sig sant stämmer! Du är ju helt hjärntvättad av konspirationsteorier!
Citera
2023-02-13, 08:21
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Du snackar skit.

RT rapporterade tidigt om exempelvis Bidens demens när alla stora mediekanaler i USA mörkade det.

Va? Har det blivit en sanning helt plötsligt?Det finns väl inga bekräftade uppgifter om att Biden lider av demens? Tvärtom, han höll ett stringent State of the Union-tal, och det är troligt att han kommer ställa upp för ev återval.

Det är som att säga att rysk media mörkar att Putin bajsar i en väska och lider av parkinsoncancer
Senast redigerad av Clay Allison 2023-02-13 kl. 08:44.
Citera
2023-02-13, 08:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firmahasten
Har Ryssland börjat med sin "stora offensiv" än ?
Mycket media påstår det men jag har inte sett något konkret..

Ryssland attackerar på fyra fronter just nu. Vid Svatove, Kreminna, Bakhmut och Vuhledar. På de tre förstnämnda fronterna gör ryssen små framsteg, betoning på små. Men vid Vuhledar har det tagit tvärstopp.
Citera
2023-02-13, 08:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Du snackar skit.

RT rapporterade tidigt om exempelvis Bidens demens när alla stora mediekanaler i USA mörkade det.

Han ger ett virrigt intryck, men har du någonsin träffat någon med demens? En person med den sjukdomen skulle aldrig kunnat hålla tal och framförallt inte vara president för något land. Du droppar ett fint fall av propaganda, något som Ryssland försöker att sprida för att urholka förtroendet för USA, och du har köpt det med hull och hår utan att tänka till. Snyggt.
Citera
2023-02-13, 08:30
Medlem
Bortamatchens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firmahasten
Har Ryssland börjat med sin "stora offensiv" än ?
Mycket media påstår det men jag har inte sett något konkret..
Ryssland har i princip fördubblat sina förluster under förra veckan. Det har flödat ut massor med video på brinnande utrustning den senaste tiden.
Citera
2023-02-13, 08:30
Medlem
Conceptions avatar
Denna har säkert länkats förut men jag har inte sett den innan.

Vad är detta för clowner?

Hur kan man tro att detta är en professionell armé?

https://twitter.com/mhmck/status/1624863819393540096?t=9v0cGnGINoFHCRy2aQgLTA&s=19

Vi ser fyra strf som åker på kolonn. Den första blir utslagen av en mina och de tre andra lyckats också blir utslagna av minor.

Hur fan lyckas man?
Senast redigerad av Conception 2023-02-13 kl. 08:35.
Citera
2023-02-13, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Denna har säkert länkars förut men jag har inte sett den innan.

https://twitter.com/mhmck/status/1624863819393540096?t=9v0cGnGINoFHCRy2aQgLTA&s=19

Vi ser fyra strf som åker på kolonn. Den första blir utslagen av en mina och de tre andra lyckats också blir utslagna av minor.

Hur fan lyckas man?

Känns ju spontant svårt att vara så dum i huvudet.
Citera
2023-02-13, 08:36
Medlem
Citat:

Hur fan lyckas man?

Dom lyckas för att dom är helt värdelösa
Citera
2023-02-13, 08:37
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firechromenorr
Nisse vad är du rädd för? jag förstår inte vad du säger. Jag har en annan vision, låt alla komma till tals, låt alla presentera sin fakta, så får det svenska folket avgöra vad som låter trovärdigt? Jag menar är du så osäker i ditt narrativ att du måste förbjuda andra medier? Du förstår ju att det låter svagt?
Ryssland, Kina och Nordkorea kan lämpligtvis börja med att tillåta alla medier från alla länder att verka fritt, sända fritt och distribuera tidningar och TV-program fritt i sina länder. Ska bli kul att se hur länge de här korthusen håller ihop efter att ha fått se lite av verkligheten för en gångs skull.
När det är gjort kan jag ta mig en funderare på om RT ska få distribueras fritt i Sverige, och kommer troligen fram till ett Ja.
Citera
2023-02-13, 08:39
Medlem
Bra dokumentär om Putin och Ukraina
3 delar på SVT play
https://www.svtplay.se/dokument-utifran-putin-och-vastvarlden
Citera
2023-02-13, 08:41
Medlem
Arnstads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Både Sverige och Finland har säkerhetsgarantier från USA och flera europeiska länder. Det är ju våra egna rysstroll här i tråden som spridit lögner om Sverige i andra länder, och som gjort att vår Natoansökan står och stampar. Om du vill kritisera någon, kritisera rysstrollen.

Att inte på diplomatisk väg ha ordnat en smidig anslutning innan den svenska natoansökningen formellt lämnades in är ett prov på absolut ansvarslöshet. Självklart hade vår säkerhetssituation varit bättre med bibehållen neutralitet än en uttryckt önskan om medlemsskap som bromsats. Nu är jag inte själv anhängare av ett svenskt medlemsskap i Nato, men bortsett från det så har den här processen gjort att vi hamnat i ett sämre säkerhetspolitiskt läge.

För övrigt är det ju rätt löjligt att påstå att vad enskilda skribenter i denna tråd skriver skulle vara skälet till att Sverige inte släpps in i Nato, men med tanke på vad som skrivs i tråden för övrigt så kanske inte sådana uppfattningar är så mycket att höja på ögonbrynen över.
Citera
2023-02-13, 08:46
Medlem
Citat:

Hur fan lyckas man?

Går åt helvete för RuAF och andra på den fronten. Finns hur många videos som helst på ryska nederlag där. Bland annat har en commander för GRU/GU's 14th Spetsnaz Brigade strukit med där.

https://twitter.com/ralee85/status/1622340987350564866?s=46&t=23Qc1HpbP0eQ77E7M44Iag

Nu har det gått så illa så att Ryssland har skickat dit en grupp volontärer som består av fotbollshuliganer. Espanola kallas den gruppen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in