Citat:
Ursprungligen postat av
Vindpinad
Det är fan omöjligt att hitta information från den ryska sidan. Allt är censurerat. Internet är fan inte fritt längre. Globalisterna har kapat Internet.
Ja googlade på följande:
How many tanks have Ukraine lost?
1,600 tanks
The Kremlin has lost around 1,600 tanks in Ukraine, including more than 500 that Russian troops abandoned—and which the Ukrainians then captured.
Svaret blev inte det jag efterfrågade som ni ser. Svaret blev hur många ryska tanks som förstörts. Det spelar inte någon roll på vad jag söker på. Alla svar spegelvänds direkt till Ukrainas sida. Google är globalisternas sökmotor.
Denna kanske...
"Ukraine - 2941, of which: destroyed: 1857, damaged: 135, abandoned: 73, captured: 875".
"Tanks (457, of which destroyed: 271, damaged: 27, abandoned: 17, captured: 142". Denna tar dock endast med 100% säkerhetsställda förluster och mörkertalet lär vara rätt stort (svårt att veta förstås). De första siffrorna är alltså total och sedan är varje typ en egen del, jag tog endast med totalen och tanks då det var det du frågade efter.
Tittar man på sidan så har Ryssland betydligt mer förluster men jag gissar dock att mörkerantalet är mindre på ryska sida (även ifall det förstås förekommer) än ukrianska.