2023-02-10, 12:07
Medlem
Snuttegullegulls avatar
Aaah.. drivs han nu sakta men säkert rakt i armarna på den trånande Elisi@, som nu på äldre dagar blommar ut i köttsliga lustar?

Dom kan leva på hennes sjukpension (eller vilket bidrag hon nu lever på).
Senast redigerad av Snuttegullegull 2023-02-10 kl. 12:13.
2023-02-10, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MaarekStele
Han har ett maniskt skov nu, det går inte att nå fram till Tom, det går inte att prata eller resonera, de maniska fastnar bara i sina egna tankebanor.

Förstod detta när jag själv försökte resonera en gång med en person som var bipolär och hade ett skov.

Folk som inte har erfarenhet av detta tror man kan nå fram, men det går inte.

Därmed tänker jag att de som sker nu kan man egentligen inte klandra Tom för, det är sjukdomen som får honom att bete sig såhär irrationellt.

Nej, jag förstår ju det. Ändå är det svårt att inte bli provocerad bara som åskådare. Kan inte föreställa mig hur tufft det måste vara för hans mamma och syster med familj.
2023-02-10, 12:10
Medlem
Undrar om tom har blivit en ny ”Truman show” för vissa , de eldar på honom för att fortsatt få följa kampen , det minsta hans följare verkar vilja är att han ska klippa sig och skaffa sig ett jobb, följarna vill ha drama, taggtråd. Poliser och glamour på spa , inte en hårt arbetande bonde som går och lägger sig trött på kvällen. Hans följare vill han ( inte alla) denna freakshow till twistade reality serie
2023-02-10, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anniara
Oj, då. Jag trodde det var en fjortis dagboksanteckning...
Vem har skrivit det?
En 65 årig följerska till Tom som typ hänger på alla hans sändningar och berättar hur fin han är
2023-02-10, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MaarekStele
Han har ett maniskt skov nu, det går inte att nå fram till Tom, det går inte att prata eller resonera, de maniska fastnar bara i sina egna tankebanor.

Förstod detta när jag själv försökte resonera en gång med en person som var bipolär och hade ett skov.

Folk som inte har erfarenhet av detta tror man kan nå fram, men det går inte.

Därmed tänker jag att de som sker nu kan man egentligen inte klandra Tom för, det är sjukdomen som får honom att bete sig såhär irrationellt.

Tack för klargörande.

Ytterst remarkabelt, ingen av de som Tom pratar med har brytt sig om att googla och själva ta reda på vad som gäller. Istället driver de på att han kan överklaga osv. Sämre vänner går ej att finna.
Tom säger att han löser det så att systern får pengar varje månad , för att lösa kostnader för sitt engagemang för personer som fått LVU för sina barn eller djurägare som fått omhändertagna djur tog han ett lån på 300 000 kr samt använt upp sitt sparkonto på ca 170 000 kr . Banken som ska besluta om lån lär ju se detta
2023-02-10, 12:14
Medlem
Lillamig72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Tom har ju fått uppgifter om att denne B är straffad , någon har uppenbarligen googlat och hittat person med samma namn som bor i Strängnäs ..
Tom har nu i sin polisanmälan intygat att B har ett kriminellt förflutet. Enbart baserat på att någon googlat fram gubben med samma namn som bor i Strängnäs.
Det här kan bita Tom själv i svansen när han vittnar falskt med att anklaga B för att vara kriminell..

Att Bs döttrar arbetar i samma stora advokatbyrå är inget misstänksamt eller jäv.
De arbetar som biträdande jurister. Är alltså under utbildning till advokat.
Varför har Tom fått för sig att det är jäv?
Om man går in på firmans sida så ser man att det är en ganska stor advokatbyrå..
I Jönköping kan det inte finnas flera med den erfarenhet som nu krävs för att lösa det här arvskiftet mellan Tom och hans syster.

Att B även har en auktionsfirma är heller inget märkligt eller misstänktsamt.
Det är hans yrke och bara ett bevis på att han har aktuella kunskaper om hur marknaden ser ut.

Vem eller vilka är det som Tom säger anklagar B för att vara en oärlig och kriminell småfifflare? Typer boendes i krokarna som har gått till kronofogden och fått sin privata egendom beslagtaget? O
Om då B dyker upp beror det ju bara på att han jobbar i det distriktet..

Vad hade Tom föredragit? Att advokaten tog in för honom okänd en gubbe som arbetar i en korvkiosk istället?
Det snurrar rejält runt i Toms huvud nu…
Senast redigerad av Lillamig72 2023-02-10 kl. 12:21.
2023-02-10, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillamig72
Tom har nu i sin polisanmälan intygat att B har ett kriminellt förflutet. .Enbart baserat på gubben med samma namn som bor i Strängnäs.. Det kan bita Tom själv i svansen när han vittnar falskt. Och anklagar B för att vara kriminell..
Att Bs döttrar arbetar i samma stora advokatbyrå är inget misstänksamt eller jäv.
De arbetar som biträdande jurister. Är alltså under utbildning till advokat.
Varför har Tom fått för sig att det är jäv?
Om man går in på firmans sida så ser man att det är en ganska stor advokatbyrå..
I Jönköping kan det inte finnas flera med den erfarenhet som nu krävs för att lösa det här arvskiftet mellan Tom och hans syster.
Att B även har en auktionsfirma är heller inget märkligt eller misstänktsamt. Det är hans yrke och bara ett bevis på att han har aktuella kunskaper om hur marknaden ser ut.
Vem eller vilka är det som Tom säger anklagar B för att vara en oärlig och kriminell småfifflare?
Typer boendes i krokarna som har gått till kronofogden och fått sin privata egendom beslagtaget?
Om då B dyker upp beror det ju bara på att han jobbat i det distriktet..
Vad hade Tom föredragit? Att advokaten tog in en gubbe som arbetar i en korvkiosk istället?
Det snurrar rejält runt i Toms huvud nu…
Hans kamrater tycker att det är märkligt att någon som haft auktionsfirman anlitas i ärende som rör dödsbon .
De som anklagar har väl inte tagit reda på att den enda med samma namn som finns på Lexbase är en annan person
2023-02-10, 12:23
Medlem
Anniaras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HesterMofet
Fattar att jag är flera timmar efter här, men oj vad det gnisslade mellan Tom och L! Det känns som att det är ganska kört mellan dem nu. Och det är ju inte direkt någon sorg inblandad utan mer som en affärsförbindelse som gick i stöpet. Den ena får laga sin mat själv och den andra får hitta ett annat stall till sina hästar.

Jag förutspår att L kommer känna sig väldigt, väldigt ensam när hon har slutat hänga med Tom. Då kan hon ångra att hon var så jävla kaxig i bilen med sitt "ha ett bra liv, hör av dig om du vill" till dottern.

Men trots allt heder åt L för att hon till slut insåg det sjuka i Toms beteende och försökte prata förstånd med honom.

Jag hoppas innerligt att Linne@ skippar T. Som hon sa: jag har redan förlorat mina barn och jag klarar inte av att förlora hästarna också.

Hoppas att L äntligen börjar att inse att han ej är frisk utan är i ett maniskt skov. Hon borde tänka lite med sin egen hjärna när hon hör från hans familj och grannar att det är en annan Tom sedan faderns bortgång.
L fattar inte varför T aldrig sover. Att han orkar köra på samt att bråka och vara paranoid. (det har hon iallafall noterat)
Så hoppas att hon backar och inte flyttar in.
2023-02-10, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anniara
Jag hoppas innerligt att Linne@ skippar T. Som hon sa: jag har redan förlorat mina barn och jag klarar inte av att förlora hästarna också.

Hoppas att L äntligen börjar att inse att han ej är frisk utan är i ett maniskt skov. Hon borde tänka lite med sin egen hjärna när hon hör från hans familj och grannar att det är en annan Tom sedan faderns bortgång.
L fattar inte varför T aldrig sover. Att han orkar köra på samt att bråka och vara paranoid. (det har hon iallafall noterat)
Så hoppas att hon backar och inte flyttar in.
L måste väl nästan flytta in med tanke på att hennes nya jobb är i trakten och har ett antal djur som måste skötas
2023-02-10, 12:28
Avslutad
Någon som minns vilken dag boutredningsmannen var där? Vill se klippet igen.

Edit: jag hittade, 26 Januari.
2023-02-10, 12:42
Medlem
Anniaras avatar
Nu när Linne@ börjar tveka om alla hans förehavanden. Att han aldrig sover, bråkar med allt och alla samt hans paranoia. L är rädd för att det kan hända hästarna något. Tex att de också börjar bli anmälda för att vara misskötta och inte vara skodda och för feta.
Att hon backar oroar honom inget. För då är det hon som är svag och klen. Det är bara fel på alla andra och Tom själv är ofelbar. Sen att han pratar om att viii måste titta framåt och ej älta det som varit. Men det ända Tompa gör är att älta, oroa och skrämma andra.

Han uppmanar att alla ska ringa myndigheterna och sätta dit hans mamma, syster, Markus, systerdotter, morbror, advokaten, läkaren som försökte låsa in honom och Ingela.

Men nu uppmanar jag alla här på Flashback att anonymt anmäla honom till polis, social, länsstyrelsen om att han är sjuk och behöver vård!!!

Linnea om du läser detta på Flashback.
Så ska du veta att inget är ditt fel. Du har träffat en mycket sjuk person som är manisk och inne i ett skov. Han behöver få vård och vila...

Ps.Tompa blev ej friskförklarad på psyket utan att de ansåg att det inte fanns skäl för LPT lagen om psykisk tvångsvård. Det är en stor skillnad.
2023-02-10, 12:47
Medlem
Anniaras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Tom säger att han löser det så att systern får pengar varje månad , för att lösa kostnader för sitt engagemang för personer som fått LVU för sina barn eller djurägare som fått omhändertagna djur tog han ett lån på 300 000 kr samt använt upp sitt sparkonto på ca 170 000 kr . Banken som ska besluta om lån lär ju se detta

Jag tror inte att han fick lånet på 300.000 kr.
Han sålde ju stutar(utan lov) för 100.000kr + moms. Det var de pengarna som han har festat upp de senaste veckorna... 😂

Han behöver vård.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in