2023-02-09, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SomaliSwimmer
En "journalist" främst känd för att hitta på saker. Bra källa

Men du lyssnar på fanskapen så länge det går in i din fyrkant? Som att covid är livsfarligt och alla borde vaccinera sig..

Men inte när de presenterar något utanför normen?
Citera
2023-02-09, 18:19
Medlem
ConnyKuKHuvuds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omniscientpotent
Uppenbarligen gör man det.

Det är inte meningslöst att diskutera.

Men du håller säkert med om att det är meningslöst att diskutera med personer som hävdar att de har rätt bara för att de vet att de har rätt.
Sa jag att jag vet att jag har rätt? Nej. Jag sa precis tvärtom. Ingen vet. Men jag sätter en tusing på att det i framtiden kommer uppdagas att det är USA som ligger bakom.
Citera
2023-02-09, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aristaeus
Ytterst få personer var inblandade i den här aktionen. Högst ett 10-tal skulle jag gissa på (norrmän). Operationen var inte särskilt komplicerad. Underrättelse-och säkerhets tjänsterna i Sverige, Polen, Tyskland, Storbritannien etc har såklart känt till detta under lång tid. Vissa av dem hade förmodligen information om sabotaget redan innan det utfördes..

Nu är jag ju förvisso ett "rysstroll" själv, men jag måste ändå påpeka en brist i din logik här. Alla som vet om sanningen och har övertygats om att hålla tyst om denna är ju inblandade i denna konspiration (som jag ändå skulle vilja kalla det).

Men det är ju så mkt underligt med denna händelse så jag vet inte riktigt vad jag ska tro.
Citera
2023-02-09, 18:37
Medlem
Snopphanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sthlm007
Men varför spränga på ett område som de riskerar att bli upptäckta på?
Kunde valt längre ut i Östersjön,,,
Eller ännu lättare,spräng skiten på land och skyll på Ukraina så kan man nog åberopa Force Major där med.
Nä,Ockhams rakkniv är allt jag har att säga!

Samma gäller för USA. Skulle de ta såna risker, alltså skandalen om det kom fram att det var USA?

Ämnesrubrik konstig, Nord Stream blev inte bombat. Borde stå sprängde.
Citera
2023-02-09, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YBB641
Officiellt har väl "vi" sagt att vi inte vet. Kan vara bäst att inte veta ett tag till😅

Helt rätt,,vi har inte presterat bevisen än som det låter👍🏻
Citera
2023-02-09, 18:43
Medlem
Strombolizs avatar
Biden säger rakt ut att det ska sättas stopp för Nord Stream 2 om Ryssland invaderar Ukraina:
https://www.reuters.com/business/energy/if-russia-invades-ukraine-there-will-be-no-nord-stream-2-biden-says-2022-02-07/

Skräcködlan Victoria Nuland säger exakt samma sak:
https://m.facebook.com/watch/?v=1089360115236518&paipv=0&eav=Afbr8HJoBN2Ekr8Mw9 M8z7qKyHjK2tcmhKOXVXuAo52bsd4FAu0NUUgptJwpat06PRo& _rdr

Blinken är lyrisk över terrordådet:
https://scheerpost.com/2022/10/03/blinken-says-nord-stream-sabotage-is-a-tremendous-opportunity/

Och nu kommer en av världens mest meriterade skjutjärnsreportar med otrolig integritet ut med sina uppgifter. Ändå så vill idioterna få det till att Ryssland sprängde sin egen ledning. Det är skrämmande att se hur långt hjärntvätten har gått och vilken massiv propaganda som stoppas ned i halsen på oss i västvärlden.
Citera
2023-02-09, 18:43
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSwedeGliderRunt
Vad får du då som är så efterbliven att du tror Ryssland spränger en miljard kassako, istället för att i sin ände, stänga av en kranjävel. Så korkad är du,, hoppas du på en Globohomopedokväll på epsteins ö i belöning eller vad?
Spränger en miljard kassakor??
Varför, mjölkade dom dåligt där i mongolriket?
Citera
2023-02-09, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snopphanen
Samma gäller för USA. Skulle de ta såna risker, alltså skandalen om det kom fram att det var USA?

Som reportaget påpekade så var det just den stora oron om att det skulle komma ut som resulterade i ett samarbete med andra länder för att utföra sprängningen.
Den officiella tråden än så länge är att det är Ryssland som ligger bakom attentatet enligt msm men att vi inte bevisar detta för att det skulle eskalera något,menar man då kriget i Ukraina eller syftar man på invasionen av Sverige?
Senast redigerad av Sthlm007 2023-02-09 kl. 18:52.
Citera
2023-02-09, 18:55
Medlem
Citat:
Som reportaget påpekade så var det just den stora oron om att det skulle komma ut som resulterade i ett samarbete med andra länder för att utföra sprängningen.
Den officiella tråden än så länge är att det är Ryssland som ligger bakom attentatet enligt man men att vi inte bevisar detta för att det skulle eskalera något,menar man då kriget i Ukraina eller syftar man på invasionen av Sverige?
Fel, enligt den officiella versionen var det inte Ryssland som utförde sabotaget
Man har redan klargjort att det inte var möjligt .
Men man har inte heller lyckats peka ut någon annan aktör. Elller velat.
Det var nog Guds försyn.
Hersh kan man avfärda som fantasifull.
Nu gäller det att bevaka om det kommer att ske mystiska dödsfall bland militärer i Norge. CIA kommer att ta reda på vem som skvallrat och den får det inte lätt
Citera
2023-02-09, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snopphanen

Varför skulle de komma fram? USA kontrollerar internet, och informationsflödet.

Hunter Bidens laptop testades, detta kommer också tystas.

Självklart att USA gjorde det.

Är nog ingen tillfällighet att en P8 subhunter den natten flög från USA till explotionsplatsen där man sjönk och därefter flög hem.

https://youtu.be/wsCXxRkyyGE
Citera
2023-02-09, 18:58
Medlem
Snopphanens avatar
Citat:
Den officiella tråden än så länge är att det är Ryssland som ligger bakom attentatet enligt msm men att vi inte bevisar detta för att det skulle eskalera något,menar man då kriget i Ukraina eller syftar man på invasionen av Sverige?

Men är den officiella versionen att det är Ryssland? Det är jävligt osannolikt, man får ju leta bland länder som har nåt att vinna på sprängningen. Norge och USA vinner på det, ändå svårt att tro på den här teorin. Att USA skulle riskera en sån praktskandal som det skulle bli?
Senast redigerad av Snopphanen 2023-02-09 kl. 19:02.
Citera
2023-02-09, 19:00
Medlem
Snopphanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandeion
Varför skulle de komma fram? USA kontrollerar internet, och informationsflödet.

Hunter Bidens laptop testades, detta kommer också tystas.

Självklart att USA gjorde det.

Är nog ingen tillfällighet att en P8 subhunter den natten flög från USA till explotionsplatsen där man sjönk och därefter flög hem.

https://youtu.be/wsCXxRkyyGE

Tydligen inte
Sån järnkoll har de inte. Vill nog se mer bevis innan jag tror på det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in