2023-02-09, 06:46
  #133
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Autobahn76
Det är enbart seriöst efterblivna människor som inte förstår att det var USA vid det här laget
Ja, det är ganska klart att Ryssland är alldeles för jävla inkompetenta för att klara av något sådant. De bygger pansarvagnar av äggkartonger och har inte ens uppfunnit lastpallen än, så hur fan skulle de lyckas med att sabotera en pipeline i metall, under vatten?

Det är nog det bästa beviset.
Citera
2023-02-09, 06:50
  #134
Medlem
immenhusens avatar
Det är väl ingen hemlighet att vi i väst ligger bakom, då ledningen var en kassako för Ryssland och en möjlighet till utpressning. Det var lika bra att riva av beroendeplåstret till Ryssland på en gång. De inblandade har med andra ord gjort hela västvärlden en tjänst. Med andra ord, vad är det sensationella med denna gemensamma militära operation?

/AI
Citera
2023-02-09, 06:53
  #135
Medlem
Nyss var det svenskar som gjorde det, ny norrmän. Förra veckan var det amerikaner. Varför inte Polacker?
Citera
2023-02-09, 06:53
  #136
Medlem
doncroces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omniscientpotent
Hur har Sovjet/Ryssland agerat de senaste 70 åren som gör att de inte skulle kunna ligga bakom menar du?

Om vi vänder på det, Hur har USA/NATO agerat de senaste 70 åren som gör att de inte skulle kunna ligga bakom menar du?

'Keep the Russians out, the Americans in, and the Germans down'
Citera
2023-02-09, 06:56
  #137
Medlem
doncroces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omniscientpotent
Ja, det är ganska klart att Ryssland är alldeles för jävla inkompetenta för att klara av något sådant. De bygger pansarvagnar av äggkartonger och har inte ens uppfunnit lastpallen än, så hur fan skulle de lyckas med att sabotera en pipeline i metall, under vatten?

Det är nog det bästa beviset.

Jo, sjukt imponerade att PizzRyzzarna även lyckats med mästerstycket i östersjön utan att lämna några som helst bevis efter sig heller. Det enda beviset jag sett hittills är att Putin är en ond och galen diktator.

Sverige och Tyskland verkar ju hittat bevis, men vill märkligt nog inte uttala sig om var bevisen pekar.
__________________
Senast redigerad av doncroce 2023-02-09 kl. 07:05.
Citera
2023-02-09, 07:09
  #138
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ncr04
Jag skulle dock inte kalla det konspirationsteori utan ett ganska sannolikt scenario. Om man ska vara lite objektiv så har det aldrig känts logiskt att någon av de länder som förlorar på sprängningen (Ryssland, Tyskland) ligger bakom. Från första början trodde jag ändå det kunde vara Ryssland, helt enkelt för att de legat bakom så mycket djävulskap de senaste åren.
Ryssland har inte förlorat på sprängningen....
De har tvärt om vunnit på den. De har fått alla alibi de velat att fortsätta bomba skiten ur Ukraina - som förutom att de är nazister nu också allierat sig med terroristerna i väst.
Tyskland hade heller aldrig kunnat fortsätta köpa gas genom den eftersom opinionen hade blivit för stor.
Så ledningen hade oavsett inte använts och Ryssland hade inte sålt gas via den.
Citera
2023-02-09, 07:10
  #139
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shoottheelks
Du försöker misskreditera en av världens mest kända Journalister, med en "one liner"...

Seymour Myron "Sy" Hersh (born April 8, 1937) is an American investigative journalist and political writer.

Hersh first gained recognition in 1969 for exposing the My Lai Massacre and its cover-up during the Vietnam War, for which he received the 1970 Pulitzer Prize for International Reporting. During the 1970s, Hersh covered the Watergate scandal for The New York Times and revealed the clandestine bombing of Cambodia. In 2004, he reported on the U.S. military's mistreatment of detainees at Abu Ghraib prison. He has also won two National Magazine Awards and five George Polk Awards. In 2004, he received the George Orwell Award.[6]
https://en.wikipedia.org/wiki/Seymour_Hersh

Ännu en berättade historia där herrn var inblandad och svor att var äkta!

https://en.m.wikipedia.org/wiki/John_F._Kennedy_document_hoax
Citera
2023-02-09, 07:18
  #140
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omniscientpotent
Hur har Sovjet/Ryssland agerat de senaste 70 åren som gör att de inte skulle kunna ligga bakom menar du?

Citat:
Ursprungligen postat av Omniscientpotent
Ja, det är ganska klart att Ryssland är alldeles för jävla inkompetenta för att klara av något sådant. De bygger pansarvagnar av äggkartonger och har inte ens uppfunnit lastpallen än, så hur fan skulle de lyckas med att sabotera en pipeline i metall, under vatten?

Det är nog det bästa beviset.

vilket blir det?
Citera
2023-02-09, 07:24
  #141
Medlem
Japp. USA har alltid med alla elände i världen att göra så nej jag tror på detta
Citera
2023-02-09, 07:36
  #142
Medlem
ConnyKuKHuvuds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omniscientpotent
De har också gått ut offentligt med att de inte gjorde det.

Förstår du hur korkat det är att hävda att det ena uttalandet är fakta men inte det andra?

Bisarrt.
Nej det förstår jag inte. Man går inte ut och säger att man ska spränga en gasledning och sedan när det händer så nekar man. Det begriper man väl att de i efterhand nekar för det passar sig. Det är precis deras stil. Jag kan givetvis inte var 100% säker på detta. Men att tro på vad Biden säger i efterhand är naivt. Att tro på vad USAs regering säger öht är naivt.

Det finns bara ett land som vinner på detta, och det är USA. Att tro att Ryssland skulle spränga sitt eget mångmiljard projekt är inte plausibelt.

Men till saken hör att ingen i denna tråd vet. I detta propaganda- och censur samhälle ska man inte lita på något media skriver. Läs mellan raderna. Ställ dig frågan, vad är det dom egentligen vill distrahera dig ifrån? Dom skriver alltid något av en orsak nu för tiden. Propagandistiska orsaker.

Well, jag har ju inga bevis men jag tror ändå att jag har rätt. Ingen har bevis. Så i den bemärkelsen så är hela tråden helt meningslös egentligen.

Det slank en groda ur munnen på Biden innan kriget helt enkelt. Sen blev det andra toner. Att lita på Amerikansk media är ungefär lika intelligent som att tro på att allt de skriver i Kina eller Nordkorea är korrekt information.

Det gäller även Sverige nu för tiden. Hela EU.

PS

Skrik nu för fan inte Rysstroll åt mig. Det vore oerhört löjligt.

Man är inte Rysstroll bara för att man försöker analysera vad olika parter i ett krig har för intressen.
__________________
Senast redigerad av ConnyKuKHuvud 2023-02-09 kl. 07:40.
Citera
2023-02-09, 07:40
  #143
Medlem
grey.eagles avatar
Man kan fundera varför Sverige plötsligt har så bråttom in i NATO.

Är lite knepigt att Ryssarna skulle åka över hela viken och in på Svensk zon och där spränga sin egna ledning.

Såna här tankar kan nog en Svensk journalist inte ens forma.
Citera
2023-02-09, 08:02
  #144
Medlem
Undra hur mycket den "grävande journalisten" fick betalt den här gången för att misskreditera Usa.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/John..._document_hoax
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in