2023-02-08, 15:34
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psykoshippien
Hmm, att två beväpnade personer kan frita en fånge är inte bra. Är det häkte så följer väl uniformerad snut med.
Nej normalt sköter kriminalvården sina egna transporter.
Citera
2023-02-08, 15:36
Medlem
Daniel_s85s avatar
19-åring döms till tio års fängelse för mordförsök.
Kanske denna kille?
Citera
2023-02-08, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av silopsilop
Kriminalvården sköter transporterna som du säger, men vid transport av någon speciell så sker det med biträde av polisen.
Citera
Medlem
Extremeflys avatar
Där var en 18 åring som sköt massa skott i Husby förra året som dömdes till 10 år. Skulle kunna vara den personen som nu är typ 20 årsåldern
Citera
Medlem
psykoshippiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av silopsilop
Okej, har inte varit med om det någon gång men sett snutar frakta häktade.
Citera
2023-02-08, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
garanterat.
Snubben har väl skadat sig själv på något sätt o polarna väntar. Frågan är hur kommunikationen funkat med den intagne? Jag är inte så haj på hur fria de är när det gäller samtal med "den fria världen"

Tro mig, det finns alltid insmugglade mobiler i en anstalt
Citera
2023-02-08, 15:40
Medlem
3timeseGOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Permastampe
Någon har spekulerat i att det kan vara någon från ett häkte, det tvivlar jag på då en intagen som är häktad ofta inte kan meddela någon om han är "sjuk" och därmed förbereda med två beväpnade.
Sätter mitt kort att det är någon på Skänninge som beställt fritagningen.

Skänninge är bara säkerhetsklass 2 och där har jag svårt att tro att en som fått 10 år för grov brottslighet placeras.
Citera
2023-02-08, 15:40
Medlem
okok1s avatar
Hade detta varit i USA hade de direkt gått ut med namn och bild. I Sverige ska alla kriminella skyddas. Samtidigt som våra liv finns ett klick iväg på internet.
Citera
2023-02-08, 15:41
Medlem
HVIT.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Permastampe
Någon har spekulerat i att det kan vara någon från ett häkte, det tvivlar jag på då en intagen som är häktad ofta inte kan meddela någon om han är "sjuk" och därmed förbereda med två beväpnade.
Sätter mitt kort att det är någon på Skänninge som beställt fritagningen.

Det är mycket dumma gissningar här i tråden. En dömd person sitter kvar i häkte tills domen vinner laga kraft, oftast släpps alla restriktioner, inkl telefoni, när rättegången är över.

Kriminalvården kör majoriteten av sin transporter f ö.
Citera
2023-02-08, 15:41
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3timeseGO
Skänninge är bara säkerhetsklass 2 och där har jag svårt att tro att en som fått 10 år för grov brottslighet placeras.

Det är knökfullt på riksmottagningen. I vissa fall får man börja avtjäna på klass 2 i väntan på att de blir ledigt på riksmottagningen
Citera
2023-02-08, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Extremefly
Det är knökfullt på riksmottagningen. I vissa fall får man börja avtjäna på klass 2 i väntan på att de blir ledigt på riksmottagningen

Ja, man har förstärkt Skänninge rejält, arbetet pågår fortfarande. Mer säkerhet än normal klass 2.

I och för sig är Örebro närmare till Kumla, men vilket sjukhus man väljer beror på om de kan ta emot specialpatienter av denna typ för tillfället.
Citera
2023-02-08, 15:44
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TajtaJeans
Svensk polis!!!

Hur kan en sådan här resa få gå utan polis ?

Men va fan man slutar aldrig förvånas
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in