Citat:
Ursprungligen postat av
falsk_mekaniker
Håller med ovanstående och kan bara konstatera att denna konflikt har försatt folk i en gigantisk tunnelseende/mediahypnos . Allt positivt som skrivs om ukrainas framgångar är 100% sant. Det var även 100% sant att putin var/är dödligt sjuk och borde ha varit död någon gg. förra året. Vad jag vet lever han ff. medan joe biden dagligen uppvisar tecken på demens och annan kognitiv försämring.
Bara att benämna kriget som kriget mellan "Ryssland-ukraina" är fel. Det är ett proxykrig som finansieras och stöttas av väst på alla sätt och vis, utan västligt stöd hade det varit över för länge sen.
Det mest uppenbara tecknet på ukrainsas förfall borde vara att zeleynskyj i stort sett dagligen tigger efter flyg/tanks/vapen/pengar mm. Det är tydliga varningssignaler på att det inte går bra. Men de flesta verkar istället vända på steken och tolka det som något positivt och motivera tiggeriet med att utrustningen blivit utsliten eftersom det går så bra för Ukraina.
Till alla er som känner att ni passar in i min beskrivning, ni kommer att få ett hårt uppvaknande.
Många bedömare menar på att det beror på Rysslands chain of command. Det lämnar litet utrymme för lägre officerare att fatta beslut, vilket resulterar i att ryska soldater kastas bort i onödan.
I början av konflikten var jag övertygad om att Ukraina inte skulle ha en chans, (jag trodd även inte att ryssland skulle anfalla) men här står vi snart ett år in i konflikten. Till och med de som refereras till som rysstroll måste ju förstå att något inte stämmer?
Självklart syftar jag till stadiet i Rysslands militär. Det har figurerar rykten om att Ukraina hade tillgång till invasionsplanerna innan operationen drog igång, det om något har varit till stor hjälp för dem. Oavsett utgång har Rysslands visat sig enormt svagt och eftersatt nato.
Hela operationen är ett stort misslyckande från start till slut.