2023-02-07, 00:14
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av falsk_mekaniker
Bara att benämna kriget som kriget mellan "Ryssland-ukraina" är fel. Det är ett proxykrig
Blablabla är det inte Nato, globohomo och judarna som krigar i Ukraina nu plötsligt? Har du ändrat dig?
Citera
2023-02-07, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av falsk_mekaniker
Håller med ovanstående och kan bara konstatera att denna konflikt har försatt folk i en gigantisk tunnelseende/mediahypnos . Allt positivt som skrivs om ukrainas framgångar är 100% sant. Det var även 100% sant att putin var/är dödligt sjuk och borde ha varit död någon gg. förra året. Vad jag vet lever han ff. medan joe biden dagligen uppvisar tecken på demens och annan kognitiv försämring.

Bara att benämna kriget som kriget mellan "Ryssland-ukraina" är fel. Det är ett proxykrig som finansieras och stöttas av väst på alla sätt och vis, utan västligt stöd hade det varit över för länge sen.

Det mest uppenbara tecknet på ukrainsas förfall borde vara att zeleynskyj i stort sett dagligen tigger efter flyg/tanks/vapen/pengar mm. Det är tydliga varningssignaler på att det inte går bra. Men de flesta verkar istället vända på steken och tolka det som något positivt och motivera tiggeriet med att utrustningen blivit utsliten eftersom det går så bra för Ukraina.

Till alla er som känner att ni passar in i min beskrivning, ni kommer att få ett hårt uppvaknande.

Många bedömare menar på att det beror på Rysslands chain of command. Det lämnar litet utrymme för lägre officerare att fatta beslut, vilket resulterar i att ryska soldater kastas bort i onödan.

I början av konflikten var jag övertygad om att Ukraina inte skulle ha en chans, (jag trodd även inte att ryssland skulle anfalla) men här står vi snart ett år in i konflikten. Till och med de som refereras till som rysstroll måste ju förstå att något inte stämmer?

Självklart syftar jag till stadiet i Rysslands militär. Det har figurerar rykten om att Ukraina hade tillgång till invasionsplanerna innan operationen drog igång, det om något har varit till stor hjälp för dem. Oavsett utgång har Rysslands visat sig enormt svagt och eftersatt nato.

Hela operationen är ett stort misslyckande från start till slut.
Citera
2023-02-07, 00:33
Medlem
Det är ju knappast viktigt att vi inte sitter och självbedrar oss en aning. Det positiva är att vi sprider lite positiv syn på Ukrainas chanser kontra en på pappret överlägsen fiende som visat sig vara förhållandevis kass.

Inte mycket från rysk sida har visat sig stämma och därför har jag noll intresse av att ta del av information från andra sidan. Ryssens egna beteende har förstört alla chanser för någon typ av sympati.
Citera
2023-02-07, 00:35
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salad
Kollar man på ryssarnas videos från frontlinjen så har jag väldigt svårt att tro på vad som skrivs i västmedia om att ukrainas förluster. Dom bombar ju rakt ner i ukrainarnas skyttegravar med hjälp av drönare osv. Även ryska stridsflyg flyger över området, så något skydd mot luften tycks dom inte ha.

Men då borde ryssarna erövra större områden. Om man krigar flera månader om Bakhmut så kan man ju inte ha lyckats döda försvararna eller hur?
Citera
2023-02-07, 00:37
Medlem
88SONs avatar
Citat:
Kollar man på ryssarnas videos från frontlinjen så har jag väldigt svårt att tro på vad som skrivs i västmedia om att ukrainas förluster. Dom bombar ju rakt ner i ukrainarnas skyttegravar med hjälp av drönare osv. Även ryska stridsflyg flyger över området, så något skydd mot luften tycks dom inte ha.

Ryska luftstyrkor är knappast märkbara i konflikten
Det är Ukraina som brukar bomba rakt ner i Ryssarnas skyttegravar, dock har Ryssarna tagit efter till viss del
Citera
2023-02-07, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Men då borde ryssarna erövra större områden. Om man krigar flera månader om Bakhmut så kan man ju inte ha lyckats döda försvararna eller hur?

Gissar på terrängen. Öppna fällt av lera som nu har börjat frysa. Man har ju bombat som tusan med artilleri innan.
Citera
2023-02-07, 00:52
Medlem
https://southfront.org/in-video-18-fatal-duel-in-ukrainian-trenches/

Rekommenderar starkt denna sidan om ni vill se videos från ryska sidan. Brutalt.
Citera
2023-02-07, 00:56
Avstängd
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
https://southfront.org/in-video-18-fatal-duel-in-ukrainian-trenches/

Rekommenderar starkt denna sidan om ni vill se videos från ryska sidan. Brutalt.

Notera att SouthFront drivs av Ryssland, dvs djävulen själv.

Ryssar är liksom inga fina personer idag.

"Framtidens fascister, kommer kalla sig för anti-fascister"- Citatet stämmer bara mer och mer för varje gång Ryssland gör något.
Citera
2023-02-07, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Vi måste ibland påminna oss själva om att vi bara tar del av sådant som Ukraina vill att vi ska ta del av. Det ligger i deras intresse att världen ser ryska klantskallar som är lätta att besegra, bara mer vapen tillförs.

Delar av det vi tar del av är säkert sant, men jag har svårt att se att topptränade ryska marinsoldater rullar in med stridsvagnar i ett område där Ryssland strax tidigare åkt på stordäng.

Hur korrekt välinformerad är Putin nu för tiden?

Efter varje misslyckande på stridsfältet byts generalerna ut. Det sker snarast kontinuerligt ...men vi får väl se.

Slava Ukraina!
Citera
2023-02-07, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Notera att SouthFront drivs av Ryssland, dvs djävulen själv.

Ryssar är liksom inga fina personer idag.

Därför jag skrev från ryska sidan. Hur ska man få sig en klar bild av kriget om man vägrar ta in all information som finns?
Citera
2023-02-07, 01:03
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Gissar på terrängen. Öppna fällt av lera som nu har börjat frysa. Man har ju bombat som tusan med artilleri innan.

Ja men om man dödar ukrainarna i skyttegravarna så kan man erövra deras områden. Oavsett lera. Med sådan destruktiv förmåga med flyg och allt du beskriver så är det ologiskt att Ryssland inte kan ta sig fram snabbare. Man har stridit på dessa fronter i ett år så det har inte alltid varit lera. Varför tog man inte Bakhmut i somras när det var torrt då? Bakhmut är 20 km från fronten innan invasionen för ett år sedan. Med dessa ukrainska förluster och alla ryska vapen så måste man kunna åka längre än 20 km på ett år!

Verkligheten talar faktiskt för att Ryssland lider mycket större förluster än Ukraina. Men varje död ukrainsk soldat eller civil är en tragedi och i princip mord då Rysslands krig är olagligt. De ryska yrkessoldater som dör så är det ju synd om deras nära och kära men själva är de krigsförbrytare och mördar barn och våldtar kvinnor. Vi avhumaniserar dem för att det gynnar slutsegern för Ukraina, Europa, demokratin, friheten och för alla världens fria människor.
Citera
2023-02-07, 01:04
Avstängd
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Därför jag skrev från ryska sidan. Hur ska man få sig en klar bild av kriget om man vägrar ta in all information som finns?

Rysk information är aldrig klar. Den är alltid vinklad oavsett.
Det ligger i djurens (ryssarna) intressen att vara falska och lömska.

Det har alltid varit så, kommer alltid vara så.

Citat:
"Never trust a Russian, because Russian does not believe even to themselves". Otto von Bismarck

Skulle nog kunna säga att 20-talets jude är nog ryssen. Kort, lömsk, ond, jävlig, feg osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in