2023-02-06, 17:18
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
"På semester " lögnen. Det var längesen men då vet man att man har med riktiga jävla idioter att göra.
Fattar du inte att det är en lögn som det inte ens är meningen att någon ska tro på?

Inga ryska soldater på krim och i donesk men Nato har soldater i Ukraina...... herregud vilka jävla dårar.

Det sjuka är att Ryssland själva säger att de krigat där. Och rysk media. Putinisterna på FB driver propaganda som inte ens Ryssland själva driver.
Citera
2023-02-06, 17:19
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Nu kommer jag inte åt hela artikeln men..och...lika viktigt : Træning, har den børjat komma igång ?
(tycker det ær lie "si och så" i Europa med den tills nu.., Polen/Britterna ja.., men sen tycker jag det ær mera tyst om saken)

Det är nog hemligt.
Citera
2023-02-06, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
ingen manöverkrigsföring,
dålig/ingen samverkan mellan vapenslagen,
undermånlig/bristfällig/kort träning.
avsaknaden av erfanhet från skarpa lägen.
Matrielbrist.
usel logistik.
låg moral.

i kombination med att de försöker ta och hålla militärstrategiskt irrelvanta markplättar.

=

Slaget om bakhmut har pågot längre än slaget om stalingrad. ryssland har dock bara avancerat 14km......

Citat:
Ursprungligen postat av slö
hade varit en intressant disskussion om ryska soldater inte invarderade ukraina 2014.....

nu är det ju inte så.

men när sovjet skickade vapen och även tränade och bistod med att sköta deras ryssinköpta luftvärnssystem i 6dagarskriget, så var det ingen sovjet eller siraelit som anklaga den andra för det.

utan kriget var mellan israel och egypten, inte isreal och "proxy" egypten till sovjet....

det är en rysstrollning du gått på, även putin och medved skrattar åt dig.

När t.o.m zelinsky och SVT erkänner att ryssarna gör framsteg så har jag svårt att tro att det inte är så.

Man petar inte försvarsministern om kriget skulle gå bra.
Det förstår även du vid lite eftertanke.

Kom igen nu.
Citera
2023-02-06, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Det sjuka är att Ryssland själva säger att de krigat där. Och rysk media. Putinisterna på FB driver propaganda som inte ens Ryssland själva driver.

Mycket svårt att förstå. Möjligen har budget för manus dragits ned sen man insett att det bara är de helt förlorade som tror på det i vilket fall.
Citera
2023-02-06, 17:41
Medlem
Jobbigt nät man jämt måste berätta hur allmänbildad och smart man är. Jävla märkligt att det inte framgår eller hur.

Berätta en gång till om skenmanövern mot Kiev så kanske vi till sist fattar.

OM Ryssland skulle ta och hålla donbas så väntar ännu mer lidande för ryska folket.
Tror ni allt är förlåter för att ni får till ett stillestånd?

Kolla med NK......
Citera
2023-02-06, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
När t.o.m zelinsky och SVT erkänner att ryssarna gör framsteg så har jag svårt att tro att det inte är så.

Man petar inte försvarsministern om kriget skulle gå bra.
Det förstår även du vid lite eftertanke.

Kom igen nu.

Ja, Ryssland gör framsteg. Det är alla överens om. Men till vilket pris gör de dem?
Citera
2023-02-06, 17:45
Medlem
sektledarenIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstasi
Vad är det du vill diskutera??

Var har jag skrivit att det är en "vinst" för Ryssland att kriga??
Inser att du lider av storvokunskap och endast ägnar dig åt att provocera. Eller hur..??

Nu är det ju du som provocerar.

Jag försöker förstå hur ni tänker att kriget ska leda till en vinst? För det är väl det som är syften med krig, eller putin bara anfaller för att han vill?
Citera
2023-02-06, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Angående detta: "Enligt den riktiga verkligheten så var det en rysk FSB-agent som startade "inbördeskriget" i Donbass. Det erkänner ju den ryska FSB-agenten själv, nämligen Igor Girkin, som är ganska känd vid det här laget:" Såg du vad jag skrev innan? Girkin kanske hade FSB-kopplingar, kanske var han på semester och var "frivillig". Hursomhelst var inte rysk inblandning den huvudsakligen krigsorsaken enligt hon som jag refererade. Om FSB inte släppt iväg Girkin hade det ändå blivit krig.

Nu är du tramsigare än vanligt.
Naturligtvis är det OK att åka till ett granland och starta krig. Brukar du använda det som argument?
Precis som de Rysska styrkor som åkte på semester med sina stridsfordon och artileri.
Det är ju helt normalt, men du är ju expert på att gå på Kremls propaganda.
Citera
2023-02-06, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Så varför skriker ni så mycket om att Nato hjälper Ukraina? Borde inte stora starka Ryssland vinna över hittepålandet som inte existerar om det bara är en papperstiger som petar lite med lilla papperstassen?

Det är en väldig ambivalent hållning från ryssarna. Ena stunden så är militära hjälpen från väst "bara skit, för få, ingen i Ukraina kan använda utrustningen man får, gör ingen skillnad" men i nästa andetag så är det " jävla kuk fitt väst/NATO krigshetsar och förlänger kriget".
Citera
2023-02-06, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Många västländer rustar upp samtidigt; köper nya saker för att ersätta de gamla saker de skickar till Ukraina; plus att de gör helt nya trupper.

Det är inte U-länder som Ryssland som förstör sin egen militär utan möjlighet att kunna ersätta den. Västs enda begränsning hittills är politisk, praktisk rörande att träna ukrainare och logistik. Ekonomiskt, industriellt, teknologiskt och volymmässigt har inte Väst offrat någonting. När vi gör det (Om vi gör det), när de allra modernaste stridsflygplanen, medeldistansrobotarna och helikoptrarna sätts in då krossas den ryska armén på dagar.

Väst börjar få slut på material.

Ekonomiskt har man offrat mycket i bistånd till fronten i Ukraina.
Citera
2023-02-06, 18:27
Medlem
ReijoHervonens avatar
Intressant om det stämmer som Artur Rehi påstår att Ryssland bygger försvarsfortifikationer i Belgorodregionen. Dom är nog nervösa att allt ska braka samman tror jag.

Ukraina har förövrigt inlett en ny frivillig mobilisering av sex brigader (18-30K soldater) som kommer att tränas för sommarens offensiver. Deras problem verkar vara utrustning, kön till mobiliseringskontoret lär ringla lång medan man helt enkelt inte har utrustning att mobilisera i närheten alla som vill.

Jag brukar inte kolla denna Artur Rehi så ofta då jag tycker han blir långdragig och lyfter upp ganska mycket onödigt trams men han kommer ändå med en del relevant information.

https://www.youtube.com/watch?v=GZsiqCBRFfU
Citera
2023-02-06, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Angående detta: "Enligt den riktiga verkligheten så var det en rysk FSB-agent som startade "inbördeskriget" i Donbass. Det erkänner ju den ryska FSB-agenten själv, nämligen Igor Girkin, som är ganska känd vid det här laget:" Såg du vad jag skrev innan? Girkin kanske hade FSB-kopplingar, kanske var han på semester och var "frivillig". Hursomhelst var inte rysk inblandning den huvudsakligen krigsorsaken enligt hon som jag refererade. Om FSB inte släppt iväg Girkin hade det ändå blivit krig.

Separatisterna hade startat krig utan direkt stöd av ryssland menar du? Det lilla inbördeskriget hade snart varit över..

Du förstår det såklart inte själv men du mer eller mindre förklarar att ryssland/putin startade kriget mot Ukraina runt 10år sedan och är direkt ansvarigt för all död och lidande det kriget inneburit.

Om nåt borde väl din spelade humanistiska ådra verka för att sluta gnälla på Nato och Kyiv och istället rikta udden mot vår tids nya Hitler? Dvs putin.

Men nej.. allt ansvar ligger bortom den invaderande makten. Hoppas du får bra betalt iaf!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in